DE TOPPERRRRRRR VAN DE WEEK!!!!

DE TOPPERRRRRRR VAN DE WEEK!!!!


  • Totaal aantal stemmers
    17

Pascallovic

Well-known member
Het is makkelijk om leuk te doen als je alles wint, maar de vraag is hoe verfrissend je blijft bij tegenslag.

Die Rosario is sinds zijn Oranje-debuut ook niet zoveel soeps meer. Die is geen 75 miljoen waard.
Maar wat was er precies verfrissend aan hem voor de winterstop? Toen was ie ook al veel met de arbitrage bezig, met onder andere zijn handen op de schouders bij Kuipers (die daar niet van gediend was). Ook toen koos hij voor dezelfde basis en dezelfde tactiek als nu. Ook toen nam hij zijn spelers in bescherming en stuurde hij tijdens wedstrijden het elftal bij met succesvolle wissels. Ik zie echt niet wat ie nu anders zou doen waardoor ie nu niet meer verfrissend zou zijn en toen zogenaamd wel.
 

Fregge

Well-known member
Ik denk dat tegenstanders voornamelijk minder open huis spelen tegen PSV en de tactiek uitvoeren die ze eerst ook altijd bij Ajax toepaste: Inzakken en zelf loeren op de counter.
 

Atreides

Well-known member
Maar wat was er precies verfrissend aan hem voor de winterstop? Toen was ie ook al veel met de arbitrage bezig, met onder andere zijn handen op de schouders bij Kuipers (die daar niet van gediend was). Ook toen koos hij voor dezelfde basis en dezelfde tactiek als nu. Ook toen nam hij zijn spelers in bescherming en stuurde hij tijdens wedstrijden het elftal bij met succesvolle wissels. Ik zie echt niet wat ie nu anders zou doen waardoor ie nu niet meer verfrissend zou zijn en toen zogenaamd wel.

Interessant punt.

Je gaat Mark natuurlijk bewust maar vooral onbewust met Cocu vergelijken.

Dan is het als snel verrassend dat Mark w?l durft te kiezen voor jongere spelers, voor jeugdspelers en wel attractief voetbal probeert te spelen. Om over het verschil in charisma en fingerspitzengef?hl nog maar te zwijgen.
 

Pascallovic

Well-known member
Interessant punt.

Je gaat Mark natuurlijk bewust maar vooral onbewust met Cocu vergelijken.

Dan is het als snel verrassend dat Mark w?l durft te kiezen voor jongere spelers, voor jeugdspelers en wel attractief voetbal probeert te spelen. Om over het verschil in charisma en fingerspitzengef?hl nog maar te zwijgen.
Dat zou kunnen inderdaad, dat het daarom verfrissend was in vergelijking met zijn voorganger Cocu. Voor de rest doet ie precies hetzelfde als voor de winterstop en is er wat mij betreft geen sprake van enige verandering in Mark zijn houding en gedrag.
 

Atreides

Well-known member
Dat zou kunnen inderdaad, dat het daarom verfrissend was in vergelijking met zijn voorganger Cocu. Voor de rest doet ie precies hetzelfde als voor de winterstop en is er wat mij betreft geen sprake van enige verandering in Mark zijn houding en gedrag.

Eens. Past ook precies in zijn motto van 'onverstoorbaarheid'.
 

JMD

Well-known member
Van Bommel verwees naar de twee punten voorsprong die hij voor de winterstop eveneens had en in die zin heeft hij deels gelijk. Maar alleen tegen Fortuna heeft PSV een makkelijke overwinning gehaald en daar kwam Fortuna vroeg met tien man te staan. PSV moet toch weer de frisheid vinden om weer wat makkelijker de punten te pakken, want anders zie ik ze de titel echt niet pakken.
Eigenlijk is de enige goede wedstrijd na de winterstop het duel in Emmen geweest. Daar speelde PSV gewoon goed, leek op weg naar de zege, tot die 1-2 uit het niks viel en PSV ineenstortte. Sindsdien is het eigenlijk alleen maar minder geworden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik snap vooral niet zo goed met welk idee PSV nou die wedstrijd van gisteren in is gegaan. Feyenoord heeft de laatste drie uitduels verloren en verliest sowieso de laatste jaren veel in Eindhoven. Dus heel veel vertrouwen op een goed resultaat zal er ook niet geweest zijn. Dan geef je toch vanaf de eerste minuut vol druk? Zo goed kunnen ze bij Feyenoord niet opbouwen van achteruit. Nu gebeurde dat een beetje halfbakken, waardoor er volop ruimte was voor Clasie en Vilhena om driehoekjes te maken, zich zo onder de druk uit te voetballen en Jorgensen in te spelen. Daardoor groeide het vertrouwen bij Feyenoord en werden tussen de 15e minuut en het moment dat de rode kaart valt vrijwel alle belangrijke persoonlijke duels en de tweede ballen gewonnen.

Kortom, het spel van PSV zorgde ervoor dat Feyenoord op z'n best kon zijn. Van Bommel zal toch ook wel naar de Klassieker hebben gekeken en daarin gezien hoe het juist niet moest? Maak het veld te groot, laat de middenvelders van Feyenoord in de duels komen, voorkom niet dat de spits met de rug naar de goal de bal kan aannemen en je gaat een heel lastige wedstrijd tegemoet. Zorg je dat de verdedigers geen tijd hebben om op te bouwen en snijdt de lijnen naar de spits af en Feyenoord is nergens.
 

JMD

Well-known member
Eens Jamel.
Maar zo speelt PSV al sinds de winterstop (op Emmen uit na, en de start tegen Grunn was op zich ook goed, maar toen viel men snel al terug). Met zo'n houding van 'het komt wel goed' en 'waarom zouden we opjagen, daar worden we alleen maar moe van'.
 

Abubakari

Well-known member
Inderdaad, moe worden moeten ze niet willen bij PSV. Lekker rustig aan, keertje tweede is voor PSV ook best mooi.
 

Maasveld

Well-known member
Eens Jamel.
Maar zo speelt PSV al sinds de winterstop (op Emmen uit na, en de start tegen Grunn was op zich ook goed, maar toen viel men snel al terug). Met zo'n houding van 'het komt wel goed' en 'waarom zouden we opjagen, daar worden we alleen maar moe van'.
Ik hoor de hele tijd dat PSV beter voetbalt dan voor de winterstop.

Overigens is het gedrag van MvB niet zo vreemd natuurlijk. Hij was in het veld al een eelthak, dat zal als trainer dus niet veel anders zijn. Wellicht dat ie in de loop der jaren wat normaler wordt, maar daar is het nu nog te vroeg voor.
 

JMD

Well-known member
Ik hoor de hele tijd dat PSV beter voetbalt dan voor de winterstop.
Dat is dan ook complete bullshit.

Overigens is het gedrag van MvB niet zo vreemd natuurlijk. Hij was in het veld al een eelthak, dat zal als trainer dus niet veel anders zijn.
Klopt ja. Dat kon je van tevoren uittekenen. Net zoals je kon uittekenen dat Cocu als trainer nooit boos zou worden, dat kon ie als speler ook al niet.
 

Pascallovic

Well-known member
Bovenaan