De toekomstige Kuip

Jamel

Administrator
Forumleiding
En ook helemaal niet moderniseren. Dat vind ik dan weer wel opvallend. Want hoe mooi De Kuip ook is (ben er 3x geweest met wedstrijden (2x bekerfinale PSV, 1x competitieduel Feyenoord) en heb genoten van het stadion), een beetje modernisatie kan geen kwaad.
Dan heb je niet goed geluisterd of gelezen. Ze gaan juist wél moderniseren. Alleen een volledige vernieuwbouw is (op dit moment) ook geen optie.
 

Batigoal

Well-known member
Met de huidige markt met hoge prijzen voor bouwmaterialen geen gekke beslissing.

Alleen zit je wel met die dikke lening (met De Kuip als onderpand geloof ik?) aan Goldman Sachs vast.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Met de huidige markt met hoge prijzen voor bouwmaterialen geen gekke beslissing.

Alleen zit je wel met die dikke lening (met De Kuip als onderpand geloof ik?) aan Goldman Sachs vast.
Dat is inderdaad klote en daar werd ook wat vaag over gedaan. De club zat er voor zo'n drie miljoen in en dat hebben ze al begroot dus dat komt wel goed. Echter zit het stadion er voor nog een stuk meer geld in, die hebben wel een probleem.
 

JMD

Well-known member
Dan heb je niet goed geluisterd of gelezen. Ze gaan juist wél moderniseren. Alleen een volledige vernieuwbouw is (op dit moment) ook geen optie.
Aha, ok. Ik las alleen het TT-bericht, daar wordt alleen gezegd dat het wel te moderniseren valt, maar niet dat ze dat ook gaan doen. In het AD-artikel (heb net even gelezen) staat dat idd wel.

Voor hoeveel zit het stadion erin met Goldman Sachs?
 

erka

Well-known member
Persoonlijk vind ik het wel jammer. Ik denk dat er heel goed een nieuw stadion te maken valt dat niet té ambitieus is en goed bij Feyenoord zou passen. Ik denk dat dat het grootste probleem bij het nieuwe stadion was. Bouw gewoon een normaal stadion en niet een compleet Dubai-achtig complex op een ontzettend ingewikkelde locatie. Lagere ambitie dus.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Persoonlijk vind ik het wel jammer. Ik denk dat er heel goed een nieuw stadion te maken valt dat niet té ambitieus is en goed bij Feyenoord zou passen. Ik denk dat dat het grootste probleem bij het nieuwe stadion was. Bouw gewoon een normaal stadion en niet een compleet Dubai-achtig complex op een ontzettend ingewikkelde locatie. Lagere ambitie dus.

Het stadion had er al lang en breed moeten staan. Nu is het allemaal veel te duur geworden.
 

JMD

Well-known member
Effe opgezocht. Ook daarin staat letterlijk dat ze wel gaan moderniseren. ;)
Dat haal ik niet uit deze tekst:
"Het is gewoon niet mogelijk.We wilden
graag een nieuw stadion,maar dat is
echt niet haalbaar",zei Te Kloese."Ook
het grootscheeps verbouwen van De Kuip
is niet mogelijk.Natuurlijk valt het
stadion wel te moderniseren."

Te Kloese zegt in dit bericht alleen dat het wel te moderniseren valt. Niet dat ze dat gaan doen.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat haal ik niet uit deze tekst:
"Het is gewoon niet mogelijk.We wilden
graag een nieuw stadion,maar dat is
echt niet haalbaar",zei Te Kloese."Ook
het grootscheeps verbouwen van De Kuip
is niet mogelijk.Natuurlijk valt het
stadion wel te moderniseren."

Te Kloese zegt in dit bericht alleen dat het wel te moderniseren valt. Niet dat ze dat gaan doen.
Hmm. Mja ik heb het hele interview gehoord en dat is eigenlijk wel wat er bedoeld wordt. Dat ze dus gaan moderniseren.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Hmm. Mja ik heb het hele interview gehoord en dat is eigenlijk wel wat er bedoeld wordt. Dat ze dus gaan moderniseren.
Ja, las het ook in het uitgebreide AD_artikel... Maar ben benieuwd wat dat moderniseren dan gaat zijn. Want ik vrees dat je met de huidige Kuip weinig aan kan behalve een extra lik verf, betere/snellere catering enz.. Het is toch ook een monument?
 

BlauwVinger

Well-known member
Dat begrijp ik.
De vraag is: hoe maak je het stadion weer zo goed dat het een meer Engelse belevening heeft dan het Philipsstadion?

Wat is je eigen idee als datgene wat jij opwerpt een drijfveer cq streven zou moeten zijn en het door jou gesuggereerde een criterium zou zijn?
 

Miramar

Well-known member
Gelukkig nog jarenlang de geur van pis en oude frituur in de krochten van De Kuip. Zoals het ooit bedoeld was...
 

gevegt

Well-known member
Wat is je eigen idee als datgene wat jij opwerpt een drijfveer cq streven zou moeten zijn en het door jou gesuggereerde een criterium zou zijn?
Persoonlijk maakt het mij niets uit. Wat ik vaak hoor van de fans die in de Kuip komen dat het toch een aardige ouwe bende is. Als ik dan opper dat dat toch niets uitmaakt en het om de sfeer gaat, kijken ze me eerst meewarig aan en komen dan met een opsomming van toegangspoortjes, eten en drinken en sanitaire voorzieningen die echt beter moeten.
Dan raad ik ze steevast een avondje PEC aan.
 
Bovenaan