De toekomstige Kuip

JMD

Well-known member

Het ziet er echt schitterend uit, eerlijk is eerlijk, maar als ik dan zo'n zin lees als: 'dan moet je zorgen dat je een keer geen thuiswedstrijden hebt tussen maart en september' dan gaan mijn haren al overeind staan. Luchtfietsers zijn het. Want dat is totaal onmogelijk, dat zouden iets van 10-15 speelrondes zijn. En stel dat de KNVB daarmee akkoord zou gaan (kans lijkt me klein, maar ok), hoe ga je dat dan doen als je Europees speelt ofzo. En we zien aan bv Barcelona (die gaan pas in 2028 helemaal klaar zijn) dat stadionplannen bijna altijd uitlopen.

Je kan dan imo beter op zoek gaan naar een andere locatie voor een seizoen, dan zit er ook wat ruimte in, en dan vraag je bv aan de KNVB om de Klassieker en het duel tegen PSV ergens in april te plannen, dan heb je praktisch een jaar om eea rond te maken. Kan je er dan eerder in, mooi, maar dan heb je marge. En gezien het feit dat Feyenoord op Ajax na het grootste stadion heeft zal een ander stadion altijd minder mensen kwijt kunnen, maar dat kan je aan je supporters wel uitleggen (in bv coronatijd toen er minder mensen in het stadion mochten kon je bv naar 1 van de 3 duels, zoiets zou je dan nu ook kunnen doen en dan bv op het Kasteel spelen).

Bovenaan