De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Batigoal

Well-known member
Dat is wel erg vlot gegaan. Erg dubbel gevoel. Farioli had een monsterklus om een club vol negativiteit en een spelersgroep die op zijn gat lag weer aan de praat te krijgen. Dat heeft hij zeer verdienstelijk gedaan en de gewonnen topwedstrijden heeft hij gewoon fantastisch benaderd. Qua doelstelling uitstekend gepresteerd natuurlijk met directe plaatsing CL en meestrijden om de titel tot het laatst. Eigenlijk boven verwachting gezien het vorige seizoen em de beperkte mogelijkheden op de transfermarkt.

Daarentegen zijn er ook wel wat kanttekeningen te plaatsen. Het voetbal was natuurlijk niet om aan te gluren. En sinds de laatste overwinning op PSV heeft hij het hebben van de koppositie met een ruime voorsprong niet goed gemanaged. Eigenlijk denk ik niet dat dit volgens plan ging, want Farioli leek het best te gedijen vanuit de underdogpositie en opeens was Ajax dat niet meer. Ook het geven van weinig speelkansen aan jonge talenten vond ik in de laatste maanden tegenvallen.

Al met al heeft hij het op zich goed gedaan, al zal ik altijd een zuur gevoel houden over het slot van het seizoen. En dat is jammer, want hij was een verfrissend gezicht in het Nederlandse voetballandschap met alle standaard hoofden en Hollandse clichés. Opvolging wordt moeilijk. Ik ben bang dat Ajax per sé een Nederlander wil aanstellen, terwijl buitenlandse coaches bij Ajax over het algemeen wel succesvol zijn. Eigenlijk kan alleen Ten Hag qua aanstelling bekoren, maar zonder Overmars wordt ook zijn taak een stuk moeilijker.

Abubakari

Well-known member
Hoe zijn die 9 punten tot stand gekomen? Was vaak zat een dubbeltje op de kant
Maakt dat wat uit? 9 punten voorsprong is 9 punten voorsprong.

En die zijn echt niet uit de lucht komen vallen. Ik zag een stoïcijns Ajax wat zich nergens door van slag liet brengen, veerkracht toonde en elke keer 100% gaf om de 3 punten over de streep te trekken. Vaak weinig weggaf en zeer geduldig en efficiënt met de kansen omging. Er zat een idee achter. Zo is 9 punten achter 9 punten voor geworden.

Met Sparta en NEC thuis had je aan zes punten genoeg gehad in een seizoen dat je thuis vrijwel alles had gewonnen. Dan heb je er mi niet alles uitgehaald. Dat je er überhaupt over moet discussiëren of je alles er uit hebt gehaald als je in 4 wedstrijden je vrijwel zekere titel weg hebt gegeven…

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Hij zit nu bij Rondo dus we gaan eens zien wat hij te vertellen heeft.
Hij heeft nooit het achterste van zijn tong laten zien, zal die nu vast ook niet doen. Altijd beleefd en vriendelijk en zeer kundig in het om vragen heen praten. Ik ga hem wel missen, zijn immer beleefde correctheid beviel me wel.
Hoop dat ie in de premier league opduikt, de buitenlandse competitie die ik door motd het meest volg. Hij schijnt bij Spurs hoog op de lijst te staan.

Farioli is erg pragmatisch, die heeft zichzelf de vraag gesteld of het volgend seizoen beter kan of dat ie beter nu de stap naar een grotere rijkere club in een grote competitie kan maken volgens mij.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Maakt dat wat uit? 9 punten voorsprong is 9 punten voorsprong.

En die zijn echt niet uit de lucht komen vallen. Ik zag een stoïcijns Ajax wat zich nergens door van slag liet brengen, veerkracht toonde en elke keer 100% gaf om de 3 punten over de streep te trekken. Vaak weinig weggaf en zeer geduldig en efficiënt met de kansen omging. Er zat een idee achter. Zo is 9 punten achter 9 punten voor geworden.

Met Sparta en NEC thuis had je aan zes punten genoeg gehad in een seizoen dat je thuis vrijwel alles had gewonnen. Dan heb je er mi niet alles uitgehaald. Dat je er überhaupt over moet discussiëren of je alles er uit hebt gehaald als je in 4 wedstrijden je vrijwel zekere titel weg hebt gegeven…
Wat mij vooral fascineert is die 4-0 tegen Utrecht en de nasleep.
Tot aan die wedstrijd speelde Ajax een heel degelijk seizoen. 29 wedstrijden, 23 gewonnen.
Gelijk bij Eagles, Twente en tegen Utrecht en AZ. Verloren bij AZ en NAC.
Dat zijn echt kampioenswaardige cijfers. Je kunt niet alles winnen, en puntverlies tegen logische tegenstanders en 1 echte uitglijder bij NAC.
En dan ook in iedere wedstrijd gescoord, in 22 van de 29 zelfs 2 keer of vaker. 15 keer de nul gehouden.

En dan plots die dikke nederlaag bij Utrecht en een week later 97 minuten lang niet kunnen scoren tegen Sparta en dan onmachtig tegen NEC.

JMD

Well-known member
Hoop dat ie in de premier league opduikt, de buitenlandse competitie die ik door motd het meest volg. Hij schijnt bij Spurs hoog op de lijst te staan.
Jep, hoop ik ook dat hij naar de PL gaat. Alleen of de Spurs momenteel de beste club is om naartoe te gaan?

Bovenaan