Van de regen in de drup dus. Ik vond Laudrup helemaal niet zo'n verkeerde suggestie maar dat is dan vooral qua naam. Rijkaard is al lang uitgeblust en heeft er vooral goed aangedaan om ten Cate in te schakelen. Ik zou echt niet weten wie we voor de groep moeten zetten. Misschien moet er eens een coach komen die innoveert in plaats van het te zoeken in oude methoden.
Liever Bosz dan vd Brom hoewel het elkaar niet veel zal ontlopen. Misschien Laudrup?
Zeker. En ik denk zelfs te mogen beweren dat hij Ajax gered heeft. In 2010 had de club 30 miljoen schuld over het seizoen 2009-2010, de revolutie dreigde de club te verscheuren, de kas was leeg, er was al 6x op rij geen titel gehaald. Dan komt De Boer binnen, en waar generatiegenoten Cocu en Van Bronckhorst een moeilijk eerste jaar hadden, zorgt FRank voor rust in de tent (ondanks de chaos op bestuurlijk niveau), haalt gewoon 4x op rij de landstitel (wat Ajax nog nooit gepresteerd had), zorgt voor een aangroei van het eigen vermogen tot bijna 100 miljoen, weet elk jaar weer jeugdspelers in te passen die een paar jaar later voor veel geld vertrekken.Met wat de Boer bij Ajax gepresteerd heeft verliezen we gewoon een topcoach. Op een haar na vijf keer kampioen in 5,5 jaar, zonder dat er overdreven met geld gesmeten werd. Elk jaar een team smeden wat in nl maar bitter weinig verloor.
Uiteraard is er altijd wel wat te vinden qua minpunten, maar heu, een beginnende trainer die het al zo goed doet, dat blijft bijzonder. Ik vind het dan ook vooral jammer dat ie weg gaat.
Danny Blind zie ik graag naar Ajax vertrekken!!
Ik denk dat weinigen - noch binnen, noch buiten Ajax - een hekel aan De Boer hadden. En dat komt omdat hij altijd zo 100% zichzelf is nooit een maskertje opheeft. Als hij chagrijnig is, verbergt hij dat niet. Blij... idem dito.
Als trainer vond ik 'm eerlijk gezegd niet altijd even sterk. Met name de laatste maanden toch een paar grote missers. Zoals het omgooien van de speelwijze tegen FC Utrecht (en daar dan maar weer snel op terugkomen) en zijn dikwijls onbegrijpelijke wissels. Dan schat je de kwaliteiten van je selectie blijkbaar toch niet helemaal juist in. Ook zat z'n persoonlijke voorkeur (of aversie) richting bepaalde spelers 'm wel eens in de weg... wat niet echt ten goede kwam aan het elftal. Ik denk dat hij als trainer wat meer zakelijk - en wat minder gevoelsmatig - moet werken. En misschien is hij daarom beter op z'n plaats bij een club waar hij minder geschiedenis mee heeft.
Maar grote lof voor het feit dat hij jarenlange de stabiele, betrouwbare factor was bij Ajax terwijl om hem heen de revoluties woedden.