De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Batigoal

Well-known member
A.u.b. geen Van de Brom. In Bosz zie ik het wel zitten. Het is Ajax, dus een heel verrassende naam zal het niet worden. Stam zie ik ook nog wel gebeuren.
 

DeftonesJP

New member
Van de regen in de drup dus. Ik vond Laudrup helemaal niet zo'n verkeerde suggestie maar dat is dan vooral qua naam. Rijkaard is al lang uitgeblust en heeft er vooral goed aangedaan om ten Cate in te schakelen. Ik zou echt niet weten wie we voor de groep moeten zetten. Misschien moet er eens een coach komen die innoveert in plaats van het te zoeken in oude methoden.
 

Batigoal

Well-known member
Van de regen in de drup dus. Ik vond Laudrup helemaal niet zo'n verkeerde suggestie maar dat is dan vooral qua naam. Rijkaard is al lang uitgeblust en heeft er vooral goed aangedaan om ten Cate in te schakelen. Ik zou echt niet weten wie we voor de groep moeten zetten. Misschien moet er eens een coach komen die innoveert in plaats van het te zoeken in oude methoden.

Het zal lastig worden voor een trainer van buitenaf om zijn eigen weg te gaan zolang Overmars er zit. Die heeft samen met het huidige technische hart een lijn uitgezet die niet opeens overboord zal worden gegooid vanwege een andere trainer. Dat wordt een strak keurslijf waarin een eventueel nieuwe trainer terecht komt.

Van Frank de Boer zou het me niets verbazen als hij liever eerst een jaar sabbatical gaat doen. Het begin van zijn trainersloopbaan is nogal heftig geweest.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mag toch aannemen dat ze De Boer niet kinderachtig aan zijn contract gaan houden en hem zonder gezeik met clausules gewoon laten gaan.
 

vakx2.0

Banned
De naam Bergkamp duikt dit jaar alleen op in combinatie met 'conflicten' of 'onwerkbare situaties'. Best bizar voor iemand die nooit meer dan twee woorden per week lijkt te zeggen. Ben heel benieuwd wie de opvolgen van De Boer zal worden... zet m'n geld op Bosz.
 

De Wolf

Well-known member
Ik gok op van den Brom. Hij heeft natuurlijk ook een Ajax verleden terwijl Bosz dat niet echt heeft.
 

Batigoal

Well-known member
Het is jammer dat De Boer geen afscheid kon nemen met een prijs, maar verder is het goed voor de club als er eens een frisse wind gaat waaien. Van mij mag Overmars ook vertrekken. Ik hoop voor De Boer dat hij bij een mooie club aan de slag kan. Everton zag ik al voorbij komen als optie; dat lijkt me een prima eerste stap in het buitenland waar je geen buil aan kunt vallen.

Qua opvolging is het wat lastiger om iemand te verzinnen, buiten de al eerder genoemde namen. Peter Bosz heb ik om ??n op andere reden een beter gevoel bij dan Van den Brom, maar beiden hebben het (nog) niet in de top bewezen.
 

vakx2.0

Banned
Ik denk dat weinigen - noch binnen, noch buiten Ajax - een hekel aan De Boer hadden. En dat komt omdat hij altijd zo 100% zichzelf is nooit een maskertje opheeft. Als hij chagrijnig is, verbergt hij dat niet. Blij... idem dito.

Als trainer vond ik 'm eerlijk gezegd niet altijd even sterk. Met name de laatste maanden toch een paar grote missers. Zoals het omgooien van de speelwijze tegen FC Utrecht (en daar dan maar weer snel op terugkomen) en zijn dikwijls onbegrijpelijke wissels. Dan schat je de kwaliteiten van je selectie blijkbaar toch niet helemaal juist in. Ook zat z'n persoonlijke voorkeur (of aversie) richting bepaalde spelers 'm wel eens in de weg... wat niet echt ten goede kwam aan het elftal. Ik denk dat hij als trainer wat meer zakelijk - en wat minder gevoelsmatig - moet werken. En misschien is hij daarom beter op z'n plaats bij een club waar hij minder geschiedenis mee heeft.

Maar grote lof voor het feit dat hij jarenlange de stabiele, betrouwbare factor was bij Ajax terwijl om hem heen de revoluties woedden.
 

Abubakari

Well-known member
Met wat de Boer bij Ajax gepresteerd heeft verliezen we gewoon een topcoach. Op een haar na vijf keer kampioen in 5,5 jaar, zonder dat er overdreven met geld gesmeten werd. Elk jaar een team smeden wat in nl maar bitter weinig verloor.
Uiteraard is er altijd wel wat te vinden qua minpunten, maar heu, een beginnende trainer die het al zo goed doet, dat blijft bijzonder. Ik vind het dan ook vooral jammer dat ie weg gaat.

Qua spektakel is het wat minder erg, de Boer is er niet in geslaagd Ajax langere periodes te laten sprankelen. Dat is misschien ook wel inherent aan de goeie prestaties in de eredivisie. Maar toch zou ik zeggen dat het toch wel ietsje meer had mogen zijn.

Opvolger, geen Brom svp. Dan liever Bosz.
Nou ja, we zien het wel. Misschien komt Louis wel terug. :D
 

JMD

Well-known member
Met wat de Boer bij Ajax gepresteerd heeft verliezen we gewoon een topcoach. Op een haar na vijf keer kampioen in 5,5 jaar, zonder dat er overdreven met geld gesmeten werd. Elk jaar een team smeden wat in nl maar bitter weinig verloor.
Uiteraard is er altijd wel wat te vinden qua minpunten, maar heu, een beginnende trainer die het al zo goed doet, dat blijft bijzonder. Ik vind het dan ook vooral jammer dat ie weg gaat.
Zeker. En ik denk zelfs te mogen beweren dat hij Ajax gered heeft. In 2010 had de club 30 miljoen schuld over het seizoen 2009-2010, de revolutie dreigde de club te verscheuren, de kas was leeg, er was al 6x op rij geen titel gehaald. Dan komt De Boer binnen, en waar generatiegenoten Cocu en Van Bronckhorst een moeilijk eerste jaar hadden, zorgt FRank voor rust in de tent (ondanks de chaos op bestuurlijk niveau), haalt gewoon 4x op rij de landstitel (wat Ajax nog nooit gepresteerd had), zorgt voor een aangroei van het eigen vermogen tot bijna 100 miljoen, weet elk jaar weer jeugdspelers in te passen die een paar jaar later voor veel geld vertrekken.

Wat ?ls moet je misschien nooit vragen, maar ?ls Ajax in 2010 een andere trainer had aangesteld na het vertrek van Jol had de club compleet in elkaar kunnen storten zoals Feyenoord, financieel gezien.

Chapeau De Boer!!! Een gentlemantrainer, die gewoon zichzelf was. Ik hoop dat die zijn carriere bij een mooie club kan vervolgen, of misschien eerst maar eens een sabbaticaljaar inderdaad, wie weet wat er halverwege dan komt.
 

DeftonesJP

New member
Ik denk dat weinigen - noch binnen, noch buiten Ajax - een hekel aan De Boer hadden. En dat komt omdat hij altijd zo 100% zichzelf is nooit een maskertje opheeft. Als hij chagrijnig is, verbergt hij dat niet. Blij... idem dito.

Als trainer vond ik 'm eerlijk gezegd niet altijd even sterk. Met name de laatste maanden toch een paar grote missers. Zoals het omgooien van de speelwijze tegen FC Utrecht (en daar dan maar weer snel op terugkomen) en zijn dikwijls onbegrijpelijke wissels. Dan schat je de kwaliteiten van je selectie blijkbaar toch niet helemaal juist in. Ook zat z'n persoonlijke voorkeur (of aversie) richting bepaalde spelers 'm wel eens in de weg... wat niet echt ten goede kwam aan het elftal. Ik denk dat hij als trainer wat meer zakelijk - en wat minder gevoelsmatig - moet werken. En misschien is hij daarom beter op z'n plaats bij een club waar hij minder geschiedenis mee heeft.

Maar grote lof voor het feit dat hij jarenlange de stabiele, betrouwbare factor was bij Ajax terwijl om hem heen de revoluties woedden.

Prima verwoord, ik sta er hetzelfde in. Abubakari heeft echter ook wel een punt. Het blijft lastig om een balans te vinden tussen vermaak en prestatie, zeker nu het voetbal veel sneller en fysieker is geworden. We roepen hier om vermaak maar hoe vaak zie je nog echt leuke potjes in het buitenland? Ik denk dat we misschien wat leuke potjes gaan zien onder Bosz maar die zal niet heel lang onder het vergrootglas wat Ajax heet kunnen liggen denk ik.
 
Bovenaan