SanMark.
Well-known member
Ik vind vd Brom helemaal niet zo verkeerd.
En ik vind Haan niet verkeerd als trainer van Feyenoord.
Ik vind vd Brom helemaal niet zo verkeerd.
YES! EINDELIJK!
Bedankt voor de afgelopen 5.5 jaar Frank.
RTL melde dat Ajax onder de Boer twee keer de beker gewonnen heeft.. Verloren toch?
Jij verlangt binnen de kortste keren terug naar deze toptrainer als we str.aks niet alleen niet prachtig mooi voetbal te zien krijgen maar ook nog eens weer jaren op een titel moeten wachten. De Boers prestaties worden zwaar onderschat.
Onder welke voorganger van de Boer speelde Ajax wel vooral mooi voetbal? HEt blijkt in de praktijk al langer lastig om Ajax oogstrelend te laten spelen volgens mij.
Hufter!
Maar even serieus, wat is er mis met vd Brom?
Jij verlangt binnen de kortste keren terug naar deze toptrainer als we str.aks niet alleen niet prachtig mooi voetbal te zien krijgen maar ook nog eens weer jaren op een titel moeten wachten. De Boers prestaties worden zwaar onderschat.
Onder welke voorganger van de Boer speelde Ajax wel vooral mooi voetbal? HEt blijkt in de praktijk al langer lastig om Ajax oogstrelend te laten spelen volgens mij.
Nou KNVB bellen! Er is zojuist een perfecte kandidaat voor de plek van BC vrijgekomen.
Nou, laten we eens kijken naar de punten die een Ajax-coach moet hebben:
1. Mooi voetbal spelen
2. Resultaat halen
3. Spelers beter maken
Eigenlijk voldoet De Boer alleen maar aan puntje 2. Er zijn nauwelijks echt spelers beter onder hem geworden. Zeker aanvallende spelers niet. De meeste zijn zelfs slechter geworden. Heeft zelfs een groot talent uit de deur weten te werken.
Nou KNVB bellen! Er is zojuist een perfecte kandidaat voor de plek van BC vrijgekomen.
Tsja, spelers beter maken, welke trainer doet dat en hoe meet je dat? Kan een heel lijstje opnoemen van spelers die beter zijn geworden de afgelopen 5,5 jaar, maar welke rol Frank daarin gespeeld heeft kan ik niet aangeven, omdat het niet meetbaar. Net zoals je niet kunt stellen dat spelers door Frank slechter zijn gaan presteren. Een Fischer die slecht speelt heeft de naam door Frank zijn speelsheid en vrijheid te zijn kwijtgeraakt. Een Boilesen die ruk speelt doet dat vanwege zijn karaktar dat ie beter is dan ie denkt. Vervolgens is hij ook nog eens ondankbaar en kieskeurig in zijn clubkeuze.Wie is de laatste Ajax trainer geweest die Ajax structureel mooi voetbal liet spelen?
Kortom, dat blijkt nog een hele toer.
En ik denk dat er ook wel spelers zijn die wel beter geworden zijn onder de Boer.
Nogmaals, hij had ook zijn minpunten, maar hem wegzetten als een zwakke trainer is natuurlijk dikke onzin.