Wellicht omdat Ajax met het voetbal wat ze onder Keizer speelden:
- zich niet heeft gekwalificeerd voor de Champions League
- zich niet heeft gekwalificeerd voor de Europa League
- al is uitgeschakeld in de beker
- in de competitie 5 punten achter staat op PSV
Zomaar een wilde gok.
En dat lag alleen aan de verdediging? Is toch elk jaar hetzelfde bij Ajax, in het begin van het seizoen zijn ze zoekende (vorig jaar met oa Sanchez met 4-1 onderuit tegen Rostov?) en verprutsen ze de CL kwalificatie. Inmiddels hebben ze de zaakjes defensief redelijk op orde gezien het feit ze ??n van de minst gepasseerde defensies hebben. Dus waarom zou het bestuur een trainer halen die heel defensief wil gaan spelen?
Waar ik dus niet in geloof, ten Hag speelt naar de mogelijkheden van de club waar hij werkt lees ik over hem. Dus niet "Ten Hag speelt overal en altijd erg defensief voetbal".
Maar goed, vorig jaar om deze tijd, onder Bosz:
- zich niet heeft gekwalificeerd voor de Champions League
- al is uitgeschakeld in de beker door Cambuur
- in de competitie 5 punten achter staat op Feyenoord
En toen gaf het bestuur Bosz ook de opdracht om defensief voetbal te gaan spelen? Zoals ze volgens jou nu willen met ten Hag.
Niet dat ik heilig in ten Hag geloof, maar ik geef mensen altijd eerst een kans zich te bewijzen voor ik ze ofwel een prutser noem of allerlei wazige aannames die nergens op gebaseerd zijn doe. Wees jij er maar heilig van overtuigd dat Ajax onder ten Hag defensief voetbal gaat spelen en ga jij na de winterstop maar fijn de tegenstanders aanmoedigen omdat Ajax allemaal ouwe lullen opstelt.