De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

JMD

Well-known member
Ik hoop alleen dat we bij zijn presentatie geen gezever krijgen over een "trainer die mag bouwen aan de lange termijn" als je daaraan wel een doelstelling koppelt die lastig maakt om een lange termijn mee te maken.
Dit dus inderdaad.
Want stel dat Ajax geen kampioen wordt, dan krijg je in de zomer alweer gezeur.
 

SanMark.

Well-known member
Nou ja . Ik kan mij voorstellen dat bestuur gezegd heeft dat voor komend half jaar resultaat boven alles gaat. En dat 'mooi voetbal ' volgend jaar erbij moet komen.
 

JMD

Well-known member
Nou ja . Ik kan mij voorstellen dat bestuur gezegd heeft dat voor komend half jaar resultaat boven alles gaat. En dat 'mooi voetbal ' volgend jaar erbij moet komen.

Kan ik me ook voorstellen. Maar wat doe je dan als bestuur als dat resultaat niet gehaald wordt?
 

Abubakari

Well-known member
Kom op zeg, Ten Hag begint met 5 punten achterstand, die wordt heus niet na een half jaar geslachtofferd als ie geen kampioen is geworden, wat een onzin.
 

Mario

Well-known member
Kom op zeg, Ten Hag begint met 5 punten achterstand, die wordt heus niet na een half jaar geslachtofferd als ie geen kampioen is geworden, wat een onzin.

En als 'ie wel kampioen wordt vertrekt hij in de zomer naar de Bundesliga ...
 

Abubakari

Well-known member
En waarom zou ten Hag defensief voetbal met Ajax gaan spelen? Ajax is met het voetbal wat ze onder Keizer speelden de club met na Feyenoord de minste tegentreffers. Waarom dan opeens een stuk defensiever spelen? Ik denk dat hij misschien bepaalde accenten zal verleggen, maar dat Ajax gewoon aanvallend voetbal blijft spelen.
 

Pascallovic

Well-known member
Nadeel van Ten Hag is dat net als bij Peter Bosz het tijd kost om zijn speelwijze en visie over te brengen op de spelers. 2.5 jaar Utrecht had ie 2x een belabberde seizoensstart omdat men zijn speelwijze nog niet door had. Als ie dat nu bij Ajax ook weer heeft, kun je de titel vergeten. Sowieso moet je hopen op een slechte seizoenshelft van PSV, anders kom je er niet zomaar voorbij. Vorig seizoen hadden we maar 7 verliespunten na de winterstop, hetgeen niet genoeg was om 5 punten achterstand goed te maken. Ook nu krijgen we nog die 3 wedstrijden waar we de 7 punten toen hebben laten liggen
 

ElSimao

Active member
En waarom zou ten Hag defensief voetbal met Ajax gaan spelen? Ajax is met het voetbal wat ze onder Keizer speelden de club met na Feyenoord de minste tegentreffers. Waarom dan opeens een stuk defensiever spelen?

Wellicht omdat Ajax met het voetbal wat ze onder Keizer speelden:

- zich niet heeft gekwalificeerd voor de Champions League
- zich niet heeft gekwalificeerd voor de Europa League
- al is uitgeschakeld in de beker
- in de competitie 5 punten achter staat op PSV

Zomaar een wilde gok.
 

ElSimao

Active member
Nadeel van Ten Hag is dat net als bij Peter Bosz het tijd kost om zijn speelwijze en visie over te brengen op de spelers. 2.5 jaar Utrecht had ie 2x een belabberde seizoensstart omdat men zijn speelwijze nog niet door had. Als ie dat nu bij Ajax ook weer heeft, kun je de titel vergeten. Sowieso moet je hopen op een slechte seizoenshelft van PSV, anders kom je er niet zomaar voorbij. Vorig seizoen hadden we maar 7 verliespunten na de winterstop, hetgeen niet genoeg was om 5 punten achterstand goed te maken. Ook nu krijgen we nog die 3 wedstrijden waar we de 7 punten toen hebben laten liggen

Ten Hag kan in theorie alles winnen en nog steeds geen kampioen worden, hij heeft het niet in eigen hand. Als je dan toch gaat pushen op resultaat krijg je alleen maar verkrampt gedoe, pogingen om een 1-0 over de streep te trekken en dat soort dingen. Keizer had daar ook al last van, je moet echt iemand hebben die een track record heeft met een consistente en aanvallende visie.
 

JMD

Well-known member
Ten Hag kan in theorie alles winnen en nog steeds geen kampioen worden, hij heeft het niet in eigen hand. Als je dan toch gaat pushen op resultaat krijg je alleen maar verkrampt gedoe, pogingen om een 1-0 over de streep te trekken en dat soort dingen. Keizer had daar ook al last van, je moet echt iemand hebben die een track record heeft met een consistente en aanvallende visie.

Als Ajax 16x wint in de competitie is het kampioen. Simpelweg omdat PSV dan nog ergens 1x gelijk hoeft te spelen (want bij die 16 duels zit ook de ontmoeting nog in Eindhoven), en dit PSV gaat echt nog wel wat punten verspelen.

Maar ik geloof ook niet dat Ajax 16x wint.
 

RickPSV

Active member
Sowieso kent elke trainer bij Ajax (Zowel Bosz als Keizer) opstartprobleempjes bij Ajax. Dat zal Ten Hag ook dan hebben. Het probleem is nu nog dat Hoffenheim Schreuder niet wilt laten gaan.
 

Batigoal

Well-known member
Sowieso kent elke trainer bij Ajax (Zowel Bosz als Keizer) opstartprobleempjes bij Ajax. Dat zal Ten Hag ook dan hebben. Het probleem is nu nog dat Hoffenheim Schreuder niet wilt laten gaan.

Ik zou dat geen probleem noemen, maar een zege.
 

ElSimao

Active member
Als Ajax 16x wint in de competitie is het kampioen. Simpelweg omdat PSV dan nog ergens 1x gelijk hoeft te spelen (want bij die 16 duels zit ook de ontmoeting nog in Eindhoven), en dit PSV gaat echt nog wel wat punten verspelen.

Maar ik geloof ook niet dat Ajax 16x wint.

"In theorie".
 

JMD

Well-known member
"In theorie".
Snap ik.

Maar deze theorie is zo onlogisch dat ie wel even weerlegd moest worden.
Er is in NL geen enkele ploeg die een serie van 16 duels op rij kan winnen, daar is het allemaal veel te wisselvallig voor.
 

ElSimao

Active member
Snap ik.

Maar deze theorie is zo onlogisch dat ie wel even weerlegd moest worden.
Er is in NL geen enkele ploeg die een serie van 16 duels op rij kan winnen, daar is het allemaal veel te wisselvallig voor.

Hij is niet onlogisch, maar onwaarschijnlijk.

Maar goed, dat terzijde, ik denk dat we hiermee een verkeerde richting in gaan. Overmars wil zich nu ook meer op de mid-twintigers richten en dat tezamen met het feit dat ze nu met ten Hag komen zegt mij dat het beleid van Ajax "realistischer" gaat worden. Het zijn allemaal duistere voortekenen en mochten ze uitkomen, dan hoeft het van mij niet meer. Als we straks een inzakkend Ajax zien met allemaal "ervaren" ouwe zakken dan ben ik ongeacht de wedstrijd voor de tegenpartij.
 
Bovenaan