De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Pascallovic

Well-known member
Er is dus gewoon ruzie binnen de technische staf. Bosz/Kruzen tegen Spijkerman/Bergkamp/l'Ami/Nederhof aan de andere kant. De directie kiest ervoor de eerste twee te laten vertrekken en niet een passant de volledige controle over de technische staf te geven. Er valt iets voor te zeggen, al vind ik dit soort situaties altijd te triest voor woorden, dat het weer een egokwestie moet zijn.
 

Bernardo

Well-known member
Het is niet de eerste keer dat Bergkamp zo iets flikt natuurlijk, wat is zijn rol eigenlijk binnen Ajax en voor wat voor voetbal staat hij!? Na het eerdere wegsturen van Jonk.
 

ALenstra

Well-known member
Maar heeft toch later samen met Overmars en VD Sar de Cruijff-filosofie de deur uit gedaan? Een filisofie waar zowel Jonk en Bosz voor 100% achter staan.
 

Batigoal

Well-known member
De Boer heeft na zijn vertrek weleens aangegeven dat hij moeite had met Spijkerman, omdat die nog behoudender was ingesteld. Met andere woorden; iedereen heeft telkens bonje met iedereen!
 

Marinos

Well-known member
Er is dus gewoon ruzie binnen de technische staf. Bosz/Kruzen tegen Spijkerman/Bergkamp/l'Ami/Nederhof aan de andere kant. De directie kiest ervoor de eerste twee te laten vertrekken en niet een passant de volledige controle over de technische staf te geven. Er valt iets voor te zeggen, al vind ik dit soort situaties altijd te triest voor woorden, dat het weer een egokwestie moet zijn.

Wat is er precies aan de hand dan?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Peter Bosz, Ajax trainer

Peter Bosz, Ajax trainer

Tegen zijn zin naar Dortmund, sure. Voor Dortmund zich had gemeld kon hij door en nu kan het opeens niet meer.
 

Miramar

Well-known member
Het komt Van der Sar natuurlijk slecht uit zo'n situatie. Maar een voorbijganger als Bosz is makkelijker te lozen dan een bevriende Ajacied.
 

Eef de Kip

Well-known member
En laten we vooral blind vertrouwen wat de Telegraaf schrijft en net doen alsof ze dit soort akkefietjes nooit opblazen.
 

Batigoal

Well-known member
Tegen zijn zin naar Dortmund, sure. Voor Dortmund zich had gemeld kon hij door en nu kan het opeens niet meer.

Natuurlijk, maar dit aanbod van Dortmund is voor alle partijen een makkelijke oplossing voor de huidige situatie.

Ik ben wel erg benieuwd naar hoe vreselijk die tegenstellingen qua spelopvatting zijn tussen beide kampen om maar afscheid te nemen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik heb het hele stuk gelezen op vi.nl. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat men daar niet geheel objectief is en wel heel nadrukkelijk de kant van Bosz kiest. Maar aangezien verschillende media bericht doen van twee kampen, ga ik er toch maar even vanuit dat dit waar is.

Voor mij als buitenstaander is de hele situatie vrij onbegrijpelijk. Aanleiding van de Cruijff revolutie was dat Ajax met zaaddodend voetbal en een elftal vol nietszeggende miskopen voor lul werd gezet in Europa en er ook op nationaal gebied al jaren niets te vieren viel, door de ongekende seizoenen van AZ en FC Twente en de suprematie van PSV.

Gevolg was dat de organisatiestructuur op de schop ging, pud-voetballers het voor het zeggen kregen en deze samen de opdracht kregen om de jeugdopleiding naar een hoger plan te tillen en het eerste elftal met herkenbaar 'Ajax-voetbal' weer successen te laten boeken. Tot zover niets nieuws voor iedereen, volgens mij.

Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en hebben intussen hoofd-jeugdopleiding Wim Jonk en hoofdtrainer Peter Bosz zich min of meer laten wegpesten door het tecjnisch hart. Bijzonder, want juist de jeugdopleiding brengt als vanouds het ene na het andere grote talent voort en iedere voetballiefhebber heeft dit seizoen regelmatig genoten van het spel van Ajax, met zelfs de eerste Europese finale in ruim 20 jaar als bekroning.

Na dit stukje vakkundig open deuren intrappen, kom ik op mijn vraag. Wie kan mij vertellen waar het technisch hart voor staat? Wat zijn hun doelen? Wie controleert hen? Waarom zijn de leden zonder meer de juiste mensen voor deze job? Waarom wordt hun aanblijven van crucialer belang geschat dan het aanblijven van Jonk en Bosz?
 

Batigoal

Well-known member
Zolang Ajax zelf blijft zwijgen kunnen we als buitenstaanders niets anders dan speculeren. Geen idee wat het technische hart zo anders wil dan Bosz/Kruzen. Over de speelstijl en doorstroom talent kan niemand klagen lijkt me. De ruzie met Jonk ging destijds vooral over de manier waarop de jeugdopleiding werd gerund.

Wel blijkt ook hier weer de rare situatie dat een assistent (Bergkamp) ook in het technische hart zit en daarmee mede zichzelf beoordeeld. Dat moet je niet willen als club.
 
Bovenaan