Een Noord-Oostertje. Doen alsof je wel eens bij VVG bent geweest en dan hier melden dat ze daar tegen hem over mij begonnen:
Ik was een tijdje, terug toevallig in, Hardenberg. Het, was zaterdag en HHC, speelde thuis. Dus, ik daar, heen. Weer eens wat, anders dan, VVG of PKC’83.
Er kwam een HHC'er naast me staan en het gesprek, kwam op voetbalforums. Of ik de fundamentalist, zoals we hem, hier noemen wel kende.
Ja die ken, ik wel zei ik, ik weet denk ik, wel wie u bedoelt.
Een blik, van medelijden, was mijn deel.
Kijk, daar loopt ie, doet, ie elke keer. De hele wedstrijd, rondjes om het veld, lopen en tegen, iedereen over, zaterdag en Zondag voetbal, beginnen. Iedereen, is die man zo, ongelooflijk beu dat, wil je, niet weten.
Bij Staphorst, doet ie dat ook altijd maar, daar zeiden ze, dat ie eens, op moest, houden met dat, gezeur.
Nu gaat ie eerst, bijbelteksten, opzeggen in de hoop, dat ze daarna wel naar, hem luisteren.
Kijk, daar loopt, ie. Achter hem, allemaal hoofdschuddende, mensen geërgerd en blij dat, hij doorloopt. Met zijn rare kommagebruik. Want zo praat, hij ook.
Je staat voetbal te kijken en dan komt er zo'n ouwe bejaarde betweter naast je staan, ongevraagd van alles te beweren en te vinden en beter te weten.
Na een paar keer Goh en ohjajoh loopt ie verder naar zijn volgende slachtoffer en zo loopt zo iemand de hele wedstrijd zijn rondje, doordeweeks niemand meer om tegenaan te lullen.
Ik denk dan altijd, zou het hem zijn?