Mario
Well-known member
Oei oei. Sylvana achter de mannen aan.
https://www.ad.nl/show/rtl-schaart-zich-achter-derksen-in-sylvana-gate~a3059e8d/
Next ...
Oei oei. Sylvana achter de mannen aan.
Sponsors Heineken en Gillette van het
RTL-programma Voetbal Inside willen met
de zender in gesprek over uitspraken
die in het programma zijn gedaan door
Ren? van der Gijp over homo's.Onder
anderen de activiste Sunny Bergman had
geklaagd over seksisme en racisme en
opgeroepen tot een sponsorboycot.
Politicus Sylvana Simons,die in het
programma is vergeleken met een zwart
geschminkte voetballer,sloot zich bij
die oproep aan.
Heineken vindt de opmerkingen van Van
der Gijp niet passen bij "de waarden
van het merk" en ook Gillette neemt
afstand van kwetsende uitlatingen.
En laat nu maar eens zien hoe onafhankelijk het is.
Van Gilette kan ik het nog wel begrijpen, maar Heineken? Erg vreemd.
Ik word hier wel heel moe van, eigenlijk. Iedereen hier weet wel dat ik een behoorlijke afkeer tegen discriminatie, uitsluiting en zinloos (verbaal) geweld heb. Maar er is een duidelijk verschil tussen deze zaken en satire. In dit land mogelijk we gelukkig grappen over elkaar maken. En dat weet Sylvana Simons ook, die gaat nota bene meedoen en keihard zitten lachen bij die roast van Giel, om grappen die nog even een tandje grover waren dan die Derksen en Gijp maken. Dus waarom zij en haar vriendinnetje Sunny Bergman zo nodig een hetze tegen VI moeten starten, is mij een compleet raadsel.
Dus waarom zij en haar vriendinnetje Sunny Bergman zo nodig een hetze tegen VI moeten starten, is mij een compleet raadsel.
Gijp heeft ook al aangegeven zich niet in te houden. RTL staat in deze echter (terecht) achter de heren.Dat is het einde van het programma. Met name Johan Derksen zal weigeren zich in te houden.
Gijp heeft ook al aangegeven zich niet in te houden. RTL staat in deze echter (terecht) achter de heren.