JMD
Well-known member
Ik vind 'm wel mooi eigenlijk![]()
Ik ook.
Wel met een rode broek natuurlijk.
Ik vind 'm wel mooi eigenlijk![]()
En WSV heeft ook nog eens een stadionnetje.
Haarlem ook hoor... Er staat nog 1 tribune overeind....
Ze zeggen al 15 jaar dat dat terrein bestemd is voor woningbouw...Dat terrein is al bestemd voor woningbouw, dat gaat niet gebeuren.
Ze kunnen toch gewoon direct met het nieuwe HFC Haarlem (= Haarlem-Kennemerland) nu al beginnen. Die spelen in 2017/18 in de 4e klasse zaterdag.... kan je m.i.v. 2018/2019 op 5e klasse niveau beginnen, zodat je wanneer je je intrek in het nieuwe stadion neemt, al op 1e-/2e klasse niveau bent aangeland.
Als Red Bull serieus zou zijn om HFC Haarlem nieuw leven in te blazen kan het geld voor de bouw van een nieuw stadion er ook nog wel vanaf. In 2009 is destijds het plan voor de bouw van een nieuw stadion afgeketst, mede vanwege de economische crisis. Dat afketsen was het laatste duwtje wat nodig was om HFC Haarlem failliet te laten gaan.
Er was toen sprake van de nieuwbouw van een stadion in het noordoostelijk gedeelte van de Zuiderpolder. Volgens mij zou dat plan weer uit de kast getrokken kunnen worden, aangepast kunnen worden aan de eisen van deze tijd en vervolgens ingediend kunnen worden door Red Bull bij de gemeente Haarlem. Dat zou al een eerste stap zijn. Reken dan op procedure- en bouwtijd van een jaar of 5 en je zou m.i.v. 2022/2023 in het Red Bull-stadion kunnen spelen. Heb je ook nog even de tijd om in discussie te gaan met de KNVB over het niveau waarop RB Haarlem kan/mag/moet instromen en als je daar niet uit komt, kan je m.i.v. 2018/2019 op 5e klasse niveau beginnen, zodat je wanneer je je intrek in het nieuwe stadion neemt, al op 1e-/2e klasse niveau bent aangeland.
Het is zonde dat ze de laatste jaren geen fatsoenlijke afvloei mogelijkheden hadden voor clubs die het financieel niet meer konden bolwerken. Clubs gingen failliet en verdwenen. Terwijl je in de meeste landen een vangnet hebt voor clubs die afvallen, zodat ze in de top van de amateurs kunnen blijven bestaan. Wat dat betreft is het een goede zaak dat alles eindelijk weer open gebroken is. Krijgt de degradant uit de JL nu ook een degradatie vergoeding?
Toen waren ze al failliet, daarvoor natuurlijk al suffie :duim:
Ik doelde natuurlijk op een fatsoenlijke promotie/degradatie regeling, zonder gesloten systeem.
Nog een 'ding': supporters van de Schapenkoppen zijn gewend aan de vrijdag als speeldag, in de tweede divisie zijn dat de zaterdag en zondag.
Het is ook raar dat clubs kennelijk zelf niet anticiperen op het scenario van degradatie.
Deze passage is wel erg grappig:
De vrijdagavond is nu ineens iets moois?