De Modelbouw hobby

Doe je ook aan modelbouw?

• Totaal aantal stemmers
    6

De Wolf

Well-known member
Een topic voor de liefhebbers van modelbouw. Van treinen tot scheepjes bouwen. Als het maar op kleine schaal is.

Ik heb zelf wat modeltreintjes van Marklin, Roco etc.

Zijn er meer liefhebbers op dit forum?
Mag ook in je jeugdtijd zijn geweest.

ALenstra

Well-known member
Heb wat Märklin spul binnen liggen. Vroeger in mijn jeugd veel met modeltreinen gespeeld, met name Fleischmann en Lima.

Mario

Well-known member
Ik heb vroeger modelspoorbaan gehad(Lima) , maar dat is inmiddels allemaal opgeborgen in dozen.

Jef400

Well-known member
Een topic voor de liefhebbers van modelbouw. Van treinen tot scheepjes bouwen. Als het maar op kleine schaal is.

Ik heb zelf wat modeltreintjes van Marklin, Roco etc.

Zijn er meer liefhebbers op dit forum?
Mag ook in je jeugdtijd zijn geweest.
Mijn vader had altijd modeltreintjes, maar dat staat ingeklapt. Zelf heb ik een enkele kleine bus staan en speel ik op mijn computer vaak met treintjes. Ook probeer ik al mijn indrukken te verwerken in een fantasiewereld waar ik kaarten voor teken en waar ik steden voor bouw in Simcity.

JMD

Well-known member
Ik heb vroeger wel een treinbaan gehad (Fleischmann), maar op een gegeven moment mee gestopt. Mijn vader is daar nog wel veel mee bezig, of althans: weer mee bezig. Met pensioen en dus meer tijd voor dit soort zaken.

Vroeger heel veel met LEGO gespeeld, hele vakanties zoet mee geweest. Ik zie nu wel eens bij vrienden hele grote LEGO-projecten (F1-auto's, Titanic e.d.) langskomen en dan 'kriebelt' het soms best wel. :)

De Wolf

Well-known member
Vroeger heel veel met LEGO gespeeld, hele vakanties zoet mee geweest. Ik zie nu wel eens bij vrienden hele grote LEGO-projecten (F1-auto's, Titanic e.d.) langskomen en dan 'kriebelt' het soms best wel. :)
Samen met Erka maar opgeven voor LM 2023 als team Voetbalkantine😉

erka

Well-known member
De originele verpakking. Moet je altijd bewaren. Zonder doosje is een trein stukken minder waard. Is overigens ook zo met lego.

Hangt er wel vanaf. MISB (Mint In Sealed Box) kan Lego soms wel 5-10x meer waard worden als een set niet meer in de winkel is. Maar als je de doos hebt opengemaakt om te bouwen en het daarna weer terug stopt, maakt het niet zoveel uit.

JMD

Well-known member
Hangt er wel vanaf. MISB (Mint In Sealed Box) kan Lego soms wel 5-10x meer waard worden als een set niet meer in de winkel is. Maar als je de doos hebt opengemaakt om te bouwen en het daarna weer terug stopt, maakt het niet zoveel uit.
Ik snap dus echt nooit waarom dat zoveel waard is als je het dan daarna toch nooit gebruikt. Net als dat je hele dure wijn koopt die je dan gewoon daarna in de wijnkelder laat liggen.

delmaestro

Well-known member
Ik heb jaren geleden van Revell miniaturen kleine WW2 oorlogsslagvelden gemaakt. Maar het schilderen van al die poppetjes brak me op een gegeven moment op. Ik zou ook niet weten waar het spul momenteel ligt...

Mario

Well-known member
Ik snap dus echt nooit waarom dat zoveel waard is als je het dan daarna toch nooit gebruikt. Net als dat je hele dure wijn koopt die je dan gewoon daarna in de wijnkelder laat liggen.
Het is meer voor de heb denk ik, of wellicht dat mensen denken een goede investering te doen.

Bovenaan