De klassieker: Feyenoord - Ajax

inhethoekje

Active member
Ik kan ook best leven met een nederlaag na een thriller, maar dat krijg ik niet uitgelegd aan collega's die voor Ajax zijn maar waar ik eigenlijk nooit serieus over voetbal praat. Dat schuurt want de hele dag lachende gezichten terwijl ze niet eens weten wie er heeft gescoord maakt zo'n dag voor mij altijd erg frustrerend. Hup Feyenoord!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 

inhethoekje

Active member
Voor de duidelijkheid, collega's die voor Feyenoord zijn en in de slechte periode mij nooit aanspraken maar nu het weer beter gaat opeens gaan uitleggen hoe geweldig het allemaal wel niet is kunnen ook de hik krijgen als we winnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voor de duidelijkheid, collega's die voor Feyenoord zijn en in de slechte periode mij nooit aanspraken maar nu het weer beter gaat opeens gaan uitleggen hoe geweldig het allemaal wel niet is kunnen ook de hik krijgen als we winnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Die categorie ken ik gelukkig niet. Ik word wel moe van die supporters die dan een dagje op het vak zitten en de les lezen over hoe een Feyenoord supporter zich hoort te gedragen. Zondag weer lui die iedereen die klapte voor Cruijff meppers vonden. Moet iedereen lekker zelf weten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ik ben onderweg. Toch wel een mooi affiche ter compensatie voor het niet spelen van Europese wedstrijden. Hopelijk dat deze pot de pot tegen Sevilla evenaart.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De beker klassieker: Feyenoord - Ajax

De beker klassieker: Feyenoord - Ajax

Ik denk een verstandige omzetting. Vilhena heeft veel meer gif in zich.

Hoe staat het met de tombola bij Ajax? Heeft Ajax er al elf bij elkaar?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wie spelen er dan op het middenveld en in de voorhoede? Verder neem ik aan dat Boer keept.
 

Pascallovic

Well-known member
Boer; Tete, Veltman, Van der Hoorn, Dijks; Bazoer, Sinkgraven, Gudelj; Schone, Fischer en Younes.

Sinkgraven op het middenveld zou dat betekenen. Dat kan nog weleens misgaan. Sluit niet uit dat hij en Schone van positie wisselen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Voor de volledigheid:

Feyenoord: Vermeer; Karsdorp, Van Beek, Van der Heijden, Kongolo; El Ahmadi, Vilhena, Gustafson; Kuyt, Kramer, Elia
Ajax: Boer; Tete, Veltman, Van der Hoorn, Dijks; Bazoer, Gudelj, Sinkgraven; Schone, Fischer, Younes
 

Kevah

New member
Opstelling Ajax: Boer; Tete, Veltman, Van der Hoorn, Dijks; Bazoer, Sinkgraven, Gudelj; Sch?ne, Fischer, Younes.
Bank Ajax: Cillessen, v Rhijn, Viergever, Heitinga, Serero, El Ghazi, Milik

Opstelling Feyenoord: Vermeer, Karsdorp, Van Beek, Van der Heijden, Kongolo, El Ahmadi, Gustafson, Vilhena, Kuyt, Kramer, Elia
Bank Feyenoord: Hahn, Nelom, Botteghin, Vejinovic, Toornstra, Basa?ikoglu en Kazim-Richards.
 

Cees

New member
Bijzonder dat Van Bronckhorst nu kiest voor Vilhena. Ik kan dat begrijpen, maar waarom niet al eerder?
Ik weet dat hij onder druk niet altijd goed voetbalt. Maar dit komt wel aan bij Vejinovic.
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Bijzonder dat Van Bronckhorst nu kiest voor Vilhena. Ik kan dat begrijpen, maar waarom niet al eerder?

Hij kijkt naar de tegenstander. Het is eerder bewezen dat je tegen Ajax met meer gif moet voetballen. Dat ontbeert Vejinovic.
 

Kevah

New member
Ik had toch echt v.d. Hoorn eraf gehaald voor Johnny en Sinkgraven voor El Ghazi en Sch?ne gewoon op het middenveld.
 

Pascallovic

Well-known member
Bijzonder dat Van Bronckhorst nu kiest voor Vilhena. Ik kan dat begrijpen, maar waarom niet al eerder?
Ik weet dat hij onder druk niet altijd goed voetbalt. Maar dit komt wel aan bij Vejinovic.
Misschien wil hij Vejinovic rust geven? Anders zou je hem juist in een bekerwedstrijd aan extra druk kunnen laten wennen. Anders berust je je in het feit dat Vejinovic onder druk niet altijd goed speelt, dat lijkt mij ook niet de bedoeling.
 

Cees

New member
Hij kijkt naar de tegenstander. Het is eerder bewezen dat je tegen Ajax met meer gif moet voetballen. Dat ontbeert Vejinovic.
Daar heb je gelijk in, maar dit is wel een duidelijk signaal naar Vejinovic. Maar daar moet ie maar mee om leren gaan.
 

JMD

Well-known member
Dat soort opmerkingen zijn voor PSV'ers weggelegd. Feyenoorders en Ajacieden doen dat niet.
Die oude koe blijft 8 jaar na dato toch nog altijd boven komen...

Opvallend. Het enige wat toen gezegd is, is dat de titel belangrijker was. Dat is nog steeds zo, ook bij Ajax. Het hielp natuurlijk niet mee dat het seizoen na die uitspraak Reker vergat door te geven aan Koeman dat Da Costa niet mee mocht doen en we er reglementair uitvlogen... Maar het zou mooi zijn als die oude koe eens verdween...

Anyway, dat het maar een mooie pot mag worden. Ik hou het op Ajax, dat gewoon dodelijk is in scoren. Een 1-2 zege voor Ajax na een 1-0 voorsprong voor Feyenoord.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan