De historie van de dag!

JMD

Well-known member
Vandaag 33 jaar terug het stadiondrama van Furiani (op Corsica). 2300 gewonden, 19 doden, toen de noodtribune (in no-time en zonder toestemming opgezet) met daarop 10.000 mensen deels instortte.
Er mag op 5 mei in Frankrijk nooit meer op profniveau gevoetbald worden, ter herinnering aan deze ramp.

Sensini

Well-known member
Tegenwoordig zo vanzelfsprekend maar er was een uitvinder voor nodig: het doelnet. 1 juni 1858 werd die uitvinder geboren:

JFK

Well-known member
Gisteren, 6 juni, de 82ste verjaardag van Operation Overlord, oftewel D-Day.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JFK

Well-known member
Vorig jaar overleed de Grote Brian Wilson van The Beach Boys
Twee jaar geleden Française Hardy en mijn moeder.

JMD

Well-known member
Vandaag 9 jaar terug de Grenfell Tower Fire. Of hoe een kleine brand die ontstaan was door kortsluiting binnen een uur de hele toren in de brand zette omdat men vergeten was dat het wel handig is als beplating aan de buitenzijde brandwerend is...

Batigoal

Well-known member
Bij het ontbreken van. Toen wel.

Op deze dag, precies 28 jaar geleden...

Eén van mijn eerste echte voetbalherinneringen die ik me nog voor de geest kan halen. De groepswedstrijden tegen Zuid-Korea en Mexico kan ik me ook vaag wel herinneren, maar het enthousiasme en de vreugde-explosie bij de goal van Bergkamp weet ik nog goed en dat wakkerde denk ik mijn liefde voor voetbal aan.

JMD

Well-known member
Ik was toen 18, net geslaagd voor mijn eindexamen en net mijn rijbewijs gehaald. Het gevoel van die eindeloze zomer had bekroond moeten worden met een wereldtitel en wat waren we er toen dichtbij met dat prachtige team. Helaas sneuvelde NL in de 1/2 finale tegen Brazilië, de Fransen waren dolblij met hen (en niet wij) als tegenstander in de finale, dat zegt genoeg. Frankrijk werd in 1998 en 2000 kampioen, als we iets beter strafschoppen hadden genomen had dat een dubbel voor Oranje kunnen zijn...

In die tijd ook gewoon de TV aan voor de voetbal en de radio voor bv Van Gelder. Toen kon dat gewoon omdat alles analoog was, tegenwoordig ligt radio vaak flink voor op TV, is toch veel minder leuk.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Dat geschreeuw van Jack van Gelder is inmiddels wel irritant geworden. Dat is het enige nadeel aan de meeste beelden die je altijd ziet.

Bovenaan