De historie van de dag!

ALenstra

Well-known member
Vandaag is het veertig jaar geleden dat SC Amersfoort uit de eerste divisie verdween met een faillissement.
 

erka

Well-known member
vvv-met-bolhoed-jpeg.761783


V.l.n.r., achter: gevegt, noord-ooster, Batigoal, Jamel. Midden: JMD, Eef de Kip, PES5. Voor: Zwammy, Maasveld, Abubakari, Joost, Satyr.
 

gevegt

Well-known member
vvv-met-bolhoed-jpeg.761783


V.l.n.r., achter: gevegt, noord-ooster, Batigoal, Jamel. Midden: JMD, Eef de Kip, PES5. Voor: Zwammy, Maasveld, Abubakari, Joost, Satyr.
Even voor de duidelijkheid: Eef de Kip en Abubakari zijn foto opvullers, die hebben onder mijn bezielende leiding hooguit op de bank mogen plaatsnemen.
De onberekende spelers zijn: JFK ( die vocht die dag aan het Oostfront ) en BlauwVinger ( die was aan het werk in de drukkerij als inktvuller )
 

Abubakari

Well-known member
Eef de Kip en Abubakari zijn foto opvullers, die hebben onder mijn bezielende leiding hooguit op de bank mogen plaatsnemen.
Eef en ik zijn toen naar HVV in Den Haag gegaan. Daar hadden ze er wel kijk op en aan het eind van het seizoen waren Eef en ik basisspeler en steunpilaren bij de kampioen. Gevegt was de Alfred Schreuder van 1903, die werd ontslagen en kwam nooit meer ergens aan de bak.
Weinig veranderd dus in al die jaren.
 

Eef de Kip

Well-known member
En zo was het, gevegt viel dat jaar gigantisch door de mand, wat hij eigenlijk de rest van zijn leven zou blijven doen.
Same old same old
 

Abubakari

Well-known member
Ja, wat een slechte trainer was dat, stond daar altijd maar wat met zijn handen in de zakken. Met dat stomme eeuwige bolhoedje van hem.
 

gevegt

Well-known member
Haha, en natuurlijk trappen de sukkels er weer in.
Later ben ik onder pseudoniem o.a. doorgegaan als Azing Griever, Kees Rijvers en Helmut Schön.
 
Bovenaan