Ze hebben een zaak. T is alleen afwachten of ze winnen/verliezen
Dat zou ik de meest logische oplossing vinden en had wat mij betreft het resultaat moeten zijn van het gesprek dat de Graafschap en de KNVB vanochtend hebben gevoerd. Maar goed schijnbaar vindt de KNVB dat voor de fouten die zij gemaakt hebben, de Graafschap geen compensatie verdiend.Uiteindelijk zal Twente gewoon in de ED blijven, en krijgt de Graafschap een financi?le vergoeding. Zoiets zal het wel gaan worden ...
Uiteindelijk zal Twente gewoon in de ED blijven, en krijgt de Graafschap een financi?le vergoeding. Zoiets zal het wel gaan worden ...
Verlate start lijkt me onnodig. Je kunt altijd vast met een competitie van 17 clubs beginnen en de club die tegen Twente zou moeten een vrij weekend geven.Eredivisie met 19 clubs en een verlate start?
Dan had nu Cambuur in deze situatie gezeten en misschien wel een rechtszaak begonnen.Had je tegen de Eagles maar net zo goed je best moeten doen als tegen Ajax, had je nu niet hoeven janken.
Als De Graafschap via de rechter kan aantonen dat het besluit van de beroepscommissie om Twente de licentie te laten behouden niet rechtsgeldig is, dan zal de KNVB alsnog Twente eruit moeten zetten en dus De Graafschap die plek in de Eredivisie alsnog moeten geven.Juist door de gecre?erde onzekerheid door de onjuiste medeling denk ik dat ze een zaak hebben. Wat De Graafschap direct belanghebbende maakt is dus dat hun die vrije plek is toegezegd. Ook hebben ze geen beleid kunnen maken door het gedoe rond Twente waardoor ze achter staan.
Als De Graafschap via de rechter kan aantonen dat het besluit van de beroepscommissie om Twente de licentie te laten behouden niet rechtsgeldig is, dan zal de KNVB alsnog Twente eruit moeten zetten en dus De Graafschap die plek in de Eredivisie alsnog moeten geven.
En aangezien de beroepscommissie ook heeft aangegeven dat intrekken van de licentie van Twente een gerechtvaardigde straf is, maar die straf alleen niet heeft opgelegd vanwege een "vormfout" van de licentiecommissie, en vervolgens wel een boete heeft opgelegd aan Twente voor het verzuimen informatie te verstrekken (want volgens mij waren er 4 boetes, waarvan slechts 3 voor foute transfers), waarvoor intrekken van de licentie ook weer had gekund, kan het best zijn dat een rechter meegaat in de argumenten van De Graafschap.
Als De Graafschap via de rechter kan aantonen dat het besluit van de beroepscommissie om Twente de licentie te laten behouden niet rechtsgeldig is, dan zal de KNVB alsnog Twente eruit moeten zetten en dus De Graafschap die plek in de Eredivisie alsnog moeten geven.
En aangezien de beroepscommissie ook heeft aangegeven dat intrekken van de licentie van Twente een gerechtvaardigde straf is, maar die straf alleen niet heeft opgelegd vanwege een "vormfout" van de licentiecommissie, en vervolgens wel een boete heeft opgelegd aan Twente voor het verzuimen informatie te verstrekken (want volgens mij waren er 4 boetes, waarvan slechts 3 voor foute transfers), waarvoor intrekken van de licentie ook weer had gekund, kan het best zijn dat een rechter meegaat in de argumenten van De Graafschap.
www.degraafschap.nl zei:Kort geding De Graafschap – KNVB dient op 5 juli
Kort geding De Graafschap – KNVB dient op 5 juli
Het kort geding dat Betaald Voetbal De Graafschap BV heeft aangespannen tegen de KNVB, dient op dinsdag 5 juli 2016 bij de Rechtbank Midden-Nederland in Utrecht. De zitting duurt van 13.30-16.30 uur.
De Graafschap besloot donderdag 23 juni om een kort geding aan te spannen tegen de KNVB naar aanleiding van de uitspraak van de Beroepscommissie, die na eerdere uitspraken van de Licentiecommissie en de rechter besloot om FC Twente de proflicentie terug te geven.
Inzet van het kort geding op 5 juli a.s. is een plek in de Eredivisie voor De Graafschap.