De Fortuna Sittard selectie, 2018/2019

Janssen

Well-known member
De Fortuna Sittard selectie, 2018/2019

Ach, met o.a. Heerings, Stokkers en Dammers hadden ze al genoeg exoten. Dan kunnen een paar Moldaven en Venezolanen er ook nog wel bij.

Ja en toch nog meer Limburgers in de selectie dan VVV hehe :duim:

Ik hoop stiekem wel dat we nu stoppen met kopen van Hollanders. Diemers kan nog net.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zou wel een prima aanwinst zijn voor Fortuna. Hopelijk gaat hij naar FC Twente en degradeert hij naar de Tweede Divisie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De zaterdagclubs betalen graag zwart, dus je had iig al door dat het om amateurvoetbal ging.
 

Janssen

Well-known member
De zaterdagclubs betalen graag zwart, dus je had iig al door dat het om amateurvoetbal ging.

Ah, ja dat vermoeden had ik al. Ik vind het sowieso vreemd dat er nog zaterdagclubs zijn, daar zou iemand eens een topic aan moeten wijden.
 

Janssen

Well-known member
Zaterdag 1?1 gespeeld tegen Valenciennes. Doelpunt kwam van Jorrit Smeets. Meest opvallend in positieve zin was de nieuwe keeper Coselev. Grootste tegenvaller was Ramirez achterin, die lijkt er vooralsnog weinig van te kunnen.
 

Janssen

Well-known member
'Vergeten' verdediger vecht zich terug bij Fortuna Sittard

Waar Fortuna Sittard een droomseizoen beleefde in de Jupiler League, stond de afgelopen voetbaljaargang voor Kai Heerings (28) vooral in het teken van vechten voor zijn carri?re. Nu staat hij in de basis bij de Sittardse formatie.

De geboren Amsterdammer kwam afgelopen seizoen slechts tot elf wedstrijden voor Fortuna Sittard, waaronder vijf wedstrijden waarin hij niet langer dan een half uur mocht invallen.

Valse start
Het zijn echter cijfers met een verhaal. Heerings had te maken met twee factoren: de doorbraak van de talentvolle Perr Schuurs ?n het feit dat hoofdtrainer Sunday Oliseh het niet in hem zag zitten. "Kijk, dat Perr op mijn positie speelde: geen punt. Hij deed het gewoon supergoed", is de routinier eerlijk.

Iedereen bang
Die andere factor was echter veel sterker, zegt Heerings. "Oliseh probeerde mij en Lars Hutten echt kapot te maken. We waren te oud, we waren niet goed genoeg, dat soort dingen zei hij. Er hing een hele rare sfeer. Iedereen was bang. Ik heb weleens tegen de fysiotherapeut gezegd: 'Vandaag ben ik bij jou, anders moet ik weer rondjes gaan lopen.' Echt, die man probeerde me ziek te maken."

Weer ademen
De entree van Kevin Hofland en Claudio Braga heeft de club gered, denkt Heerings. "Toen Oliseh vertrok en Kevin kwam, zag je bij veel jongens echt een last van hun schouders glijden. Alsof ze weer konden ademen. Ik kreeg weer vertrouwen. Lars ook en hij scoorde uiteindelijk belangrijke goals, zoals tegen Jong FC Utrecht, waardoor we promoveerden."

Flinke rugzak
Zijn ervaring hielp Heerings door de moeizame periode. Bij FC Utrecht leerde hij knokken. Hij veroverde daar in 2013 een basisplaats, nadat hij jaren tegen het eerste team aan schuurde. Niets leek een mooie carri?re in de weg te staan, maar een blessure stopte zijn ontwikkeling. "Ik raakte geblesseerd aan een buikspier en miste een aantal wedstrijden. Toen viel ik buiten de boot."

Hard gelag
Het was een hard gelag voor de mandekker. "Ik had eindelijk een basisplaats, het ging goed, ik voelde me echt super daar en opeens moest ik opnieuw beginnen. Daar kon ik niet mee omgaan. Ik werd chagrijnig, liet mijn kop hangen, was soms agressief op de training. Na een half jaar besloot ik weg te gaan."

In de zomer van 2015 stapte hij over naar Cambuur Leeuwarden, dat toen een aardig seizoen in de Eredivisie achter de rug had.

Verkeerde keuze
Zijn keuze voor Cambuur pakte echter compleet verkeerd uit. "De resultaten vielen tegen, trainer Henk de Jong wisselde steeds. Dan speelde ik wel, dan weer niet. En dat was juist de reden dat ik was vertrokken uit Utrecht. Ik verloor daar het plezier in het voetbal. En toen kwam Helmond Sport, waar wat jongens speelden die ik kende. Ik besloot me te laten verhuren, ondanks het feit dat ze in de Jupiler League speelden."

Reflectie in Helmond
In Helmond heeft Heerings 'veel lol', maar kijkt hij ook in de spiegel. Hoe kon hij zo snel zijn weggegleden? "Achteraf had ik meer geduld moeten hebben toen ik mijn plek verloor bij FC Utrecht. Ik miste de ervaring die ik nu wel heb. Dankzij die ervaring heb ik de periode met Oliseh ook 'overleefd'. Helmond was een gekke keuze, maar ik ben er wel gaan nadenken."

Buitenlandse avonturen
Na Helmond Sport volgen buitenlandse avonturen op het hoogste niveau in Oostenrijk (St. P?lten), waar hij weinig speelde nadat de trainer werd ontslagen, en het vierde niveau in Duitsland (FC 08 Homburg). "We hadden het goed in Duitsland, woonden supermooi, leefden goed. Maar toen Homburg degradeerde en mijn vrouw hoogzwanger was, besloten we terug te gaan naar Nederland. Fortuna meldde zich vervolgens al snel."

'Waarom daarheen?'
Zijn transfer naar Sittard werd met scepsis ontvangen bij bevriende voetballers. "Ze stuurden me appjes van: 'Waarom ga je daarheen, man?' Elroy Pappot, die ik kende van FC Utrecht, had er ook gespeeld en was niet echt enthousiast. De club had natuurlijk niet echt goede jaren gehad en er waren de verhalen over geldproblemen. Maar ik wilde gewoon terug naar Nederland. Ik vond het best. We zien wel waar het schip strandt."

Sittardse surprise
Dat schip strandde uiteindelijk, tegen alle verwachtingen in, in de Eredivisie. "Ja", lacht Heerings. "Die zag ik ook niet aankomen. Maar we vormden vorig seizoen zo'n hechte groep. We waren z? gretig. Dat resulteerde gewoon in winstpartijen. Ik merk nu ook dat er veel vertrouwen heerst rondom de club, al moeten mensen daar niet in doorslaan. We moeten voor ieder punt vechten."

Verrassende basisplaats
Ondertussen is Heerings, ietwat verrassend, basisspeler in de Eredivisie. "Verrassend? Ja, ik heb vorig seizoen weinig gespeeld, dus ik snap dat mensen dat denken. Maar ik heb wel veel ervaring op dit niveau. Het maakt mij niks uit dat mensen me al hadden afgeschreven. Ik voel veel vertrouwen van de trainer en ik ben blij dat ik vorig jaar op mijn tanden heb gebeten toen het even minder ging. Dan zie je hoe dat kan uitpakken."


https://www.1limburg.nl/vergeten-verdediger-vecht-zich-terug-bij-fortuna-sittard

Het grappige is dat je er helemaal niks van verwacht en dat hij in de eerste 2 wedstrijden echt prima stond te verdedigen. Opbouwen van achteruit is het niks maar dat hoeft ook niet per se. Sowieso wel een goeie kerel. Maar als hij vanavond een keer flatert is het ook zo weer afgelopen natuurlijk.
 

fortuna1987

Well-known member
EXPONENT REAL MADRID YOUTH ACADEMY OP HUURBASIS NAAR FORTUNA SITTARD

Hij werd opgeleid door de Koninklijke uit Madrid: Jos? Rodr?guez. Sinds juni 2016 staat de Spanjaard onder contract bij 1. FSV Mainz ’05. De 23-jarige middenvelder wordt door Fortuna Sittard voor ??n seizoen gehuurd van de Bundesligaclub.

Technisch directeur Mustafa Aztopal is blij met de komst van Spanjaard. “Jos? heeft gespeeld bij clubs in topcompetities in Spanje, Turkije en Duitsland. En zijn opleiding heeft hij genoten bij een van de beste jeugdopleidingen ter wereld (red. Real Madrid Youth Academy). Ik weet dan ook zeker dat hij ons team dit seizoen nog beter gaat maken”.

Rodriguez kijkt reikhalzend uit naar zijn Sittardse avontuur. “Ik kan niet wachten om aan deze nieuwe uitdaging te beginnen. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik Fortuna Sittard nog beter kan maken dit seizoen. Ik wil zo snel mogelijk aan de slag. Ik wil trainen met mijn nieuwe teamgenoten en wedstrijden te spelen en winnen voor Fortuna Sittard en de fans.”

Rodr?guez doorliep de Youth Academy van Real Madrid en werd in oktober 2012 voor het eerst bij de selectie gehaald door toenmalig hoofdtrainer Jose Mourinho. In december 2012 debuteerde hij voor de Madrilenen in de Champions League (4-1 winst tegen Ajax). Omdat zijn doorbraak bij de Koninklijke uitbleef koos Rodr?guez ervoor om in seizoen 2014/2015 uitgeleend te worden aan Deportivo La Coruna. In juli 2015 maakte hij de overstap naar Galatasaray SK, waar hij een contract tekende tot medio 2019. In 2016 nam 1. FSV Mainz ’05 hem over. Bij de Duitsers tekende Rodr?guez een contract voor 4 jaar. Tussentijds werd de Spanjaard verhuurd aan Malaga CF en Maccabi Tel Aviv. Rodr?guez verdedigde vele malen de eer van zijn land in Spanje Onder 16 tot en met 21.

Heeft bij aardige clubs gespeeld, al lijkt hij het daar niet te halen. FSC natuurlijk niveautje lager, benieuwd naar wat hij kan.
 

Lu.

Member
De Franse jeugdinternational Mahamadou Demb?l? (centrale verdediger) komt naar Fortuna.
 
Bovenaan