Voor mij toch redelijk lastig in te schatten wat het gaat worden, ik heb namelijk geen minuut van de voorbereiding gezien. Het is dus allemaal 'van horen zeggen.'
Een positief punt is dat het kampioensteam van afgelopen seizoen bij elkaar is gebleven. Enkel wat overbodige reserves zijn vertrokken en de gehuurde Sleegers is terug naar NEC gegaan. VVV wilde ook niet met hem verder. Daarnaast is het belangrijk dat trainer Maurice Steijn ervoor heeft gekozen om te verlengen. Hij heeft hier 3 jaar aan iets moois gebouwd, maar is nog niet klaar. Als ie weg was gegaan, Ipswich speelde vrij lang, had ik hem het van harte gegund. Samen met Stan Valckx is hij in de zomer op zoek gegaan naar de broodnodige versterkingen. De volgende spelers zullen het komende seizoen in de Koel zijn te bewonderen:
Lars Unnerstall (Fortuna D?sseldorf): Ooit talentvol doelman van Schalke, maar het afgelopen seizoen reservekeeper van Fortuna D?sseldorf. Lange kerel, maar schijnbaar een goede reflex. Is denk ik wel iemand die de baas is in zijn strafschopgebied, maar ook af en toe een slipper zal maken.
Leroy Labylle (MVV): De aanhouder wint. Het was namelijk poging 4 om hem naar Venlo te halen. Aanvallend ingestelde linksback. Enkele seizoenen geleden probeerde hij het al eens in de Eredivisie bij Zwolle, maar daar mislukte hij.
Terry Antonis (PAOK Saloniki): Wie kent hem niet? Australische middenvelder die na 19 jaar en 1 week al debuteerde voor het Australisch elftal, maar op 3 interlands bleef steken. Scoorde enkele keren in de voorbereiding, dus hij zal wel wat diepgang hebben.
Tarik Tissoudali (Le Havre, gehuurd): Maakte furore bij Telstar, maar Le Havre bleek een stap te groot. Hij bood zich afgelopen winter al aan bij VVV (feestbeest dus), maar sloot uiteindelijk aan bij Cambuur. Snel en beweeglijk, een jongen met een actie in huis.
Lennart Thy (Werder Bremen, gehuurd): Voormalig Duits jeugdinternational en publiekslieveling bij Sankt Pauli. Zal dus wel iemand zijn die er altijd voor de volle 100% voor gaat. Iedereen die iets over hem weet te zeggen is positief, dus misschien wordt het nog wel wat.
Naast bovenstaande vijf is VVV dichtbij het huren van oud-Ajacied Mink Peeters, spelend bij Real Madrid. Het schijnt voor 99% rond te zijn, maar dat was de huur van Hans Nunoo Sarpei ook en dat ging, zoals het VVV betaamd, niet door. Verder is Hans Mulder nog op proef, maar die staat garant voor degradatie dus doe maar niet. Hierdoor krijgt VVV de volgende selectie:
Doel: Unnerstal, Van Crooy, Custers
Verdediging: Dekker, Rutten, Promes, R?seler, Janssen, Labylle, Rijkers, Gielen
Middenveld: Post, Antonis, Leemans, Opoku
Aanval: Van Crooy, Seuntjens, Hunte, Thy, Tissoudali, Respen, Bezzat
Vrij karig middenveld dus, maar Rutten, Labylle, en van Crooy zouden daar eventueel ook uit de voeten kunnen. Verdedigend vind ik nog aardig Labylle, daar zou een buitenkansje nog erg mooi zijn. Aanvallend hoeft er niets meer bij. In principe telt de selectie momenteel 17 volwaardige spelers en 5 jeugdspelers die niet aan de bak zullen komen. Zaak dus om, net als vorig jaar, zoveel mogelijk gevrijwaard te blijven van blessures en schorsingen. Dat laatste zal met name voor Danny Post een hels karwei worden.
Conclusie: Niet laatste worden zou met VVV's budget een klein wonder zijn. Kijkend naar de concurrentie en mijn onderbuikgevoel gaan ze het nog flikken ook. Ik zet in op de nacompetitie.