De Eredivisie 2017/2018: selecties, tactieken en prognoses

PES5

Administrator
Forumleiding
Streppel heeft in ieder geval geen excuses meer.

Overigens weet ik uit betrouwbare bron dat Heerenveen helemaal niet zo dringend Larsson hoeft te verkopen. Ze hebben zeer goede zaken gedaan omtrent St Juste en daarvan alle aanwinsten betaald. Geld voor Larsson is een bonus. Zo zomaar kunnen dat hij nog gaat spelen tot de winterstop, als er geen club het gewenste bedrag op tafel wil leggen. Zelf verwacht ik wel dat hij nog gaat.


Achterin zeer goed versterkt. Ik hoop dat ?degaard nog op 10 komt en ik verwacht naast van hem ook veel van Dennis Johnsen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat men Larsson graag ziet gaan heeft toch niets met geld te maken?
 

Maasveld

Well-known member
Voor mij toch redelijk lastig in te schatten wat het gaat worden, ik heb namelijk geen minuut van de voorbereiding gezien. Het is dus allemaal 'van horen zeggen.'

Een positief punt is dat het kampioensteam van afgelopen seizoen bij elkaar is gebleven. Enkel wat overbodige reserves zijn vertrokken en de gehuurde Sleegers is terug naar NEC gegaan. VVV wilde ook niet met hem verder. Daarnaast is het belangrijk dat trainer Maurice Steijn ervoor heeft gekozen om te verlengen. Hij heeft hier 3 jaar aan iets moois gebouwd, maar is nog niet klaar. Als ie weg was gegaan, Ipswich speelde vrij lang, had ik hem het van harte gegund. Samen met Stan Valckx is hij in de zomer op zoek gegaan naar de broodnodige versterkingen. De volgende spelers zullen het komende seizoen in de Koel zijn te bewonderen:

Lars Unnerstall (Fortuna D?sseldorf): Ooit talentvol doelman van Schalke, maar het afgelopen seizoen reservekeeper van Fortuna D?sseldorf. Lange kerel, maar schijnbaar een goede reflex. Is denk ik wel iemand die de baas is in zijn strafschopgebied, maar ook af en toe een slipper zal maken.

Leroy Labylle (MVV): De aanhouder wint. Het was namelijk poging 4 om hem naar Venlo te halen. Aanvallend ingestelde linksback. Enkele seizoenen geleden probeerde hij het al eens in de Eredivisie bij Zwolle, maar daar mislukte hij.

Terry Antonis (PAOK Saloniki): Wie kent hem niet? Australische middenvelder die na 19 jaar en 1 week al debuteerde voor het Australisch elftal, maar op 3 interlands bleef steken. Scoorde enkele keren in de voorbereiding, dus hij zal wel wat diepgang hebben.

Tarik Tissoudali (Le Havre, gehuurd): Maakte furore bij Telstar, maar Le Havre bleek een stap te groot. Hij bood zich afgelopen winter al aan bij VVV (feestbeest dus), maar sloot uiteindelijk aan bij Cambuur. Snel en beweeglijk, een jongen met een actie in huis.

Lennart Thy (Werder Bremen, gehuurd): Voormalig Duits jeugdinternational en publiekslieveling bij Sankt Pauli. Zal dus wel iemand zijn die er altijd voor de volle 100% voor gaat. Iedereen die iets over hem weet te zeggen is positief, dus misschien wordt het nog wel wat.

Naast bovenstaande vijf is VVV dichtbij het huren van oud-Ajacied Mink Peeters, spelend bij Real Madrid. Het schijnt voor 99% rond te zijn, maar dat was de huur van Hans Nunoo Sarpei ook en dat ging, zoals het VVV betaamd, niet door. Verder is Hans Mulder nog op proef, maar die staat garant voor degradatie dus doe maar niet. Hierdoor krijgt VVV de volgende selectie:

Doel: Unnerstal, Van Crooy, Custers

Verdediging: Dekker, Rutten, Promes, R?seler, Janssen, Labylle, Rijkers, Gielen

Middenveld: Post, Antonis, Leemans, Opoku

Aanval: Van Crooy, Seuntjens, Hunte, Thy, Tissoudali, Respen, Bezzat

Vrij karig middenveld dus, maar Rutten, Labylle, en van Crooy zouden daar eventueel ook uit de voeten kunnen. Verdedigend vind ik nog aardig Labylle, daar zou een buitenkansje nog erg mooi zijn. Aanvallend hoeft er niets meer bij. In principe telt de selectie momenteel 17 volwaardige spelers en 5 jeugdspelers die niet aan de bak zullen komen. Zaak dus om, net als vorig jaar, zoveel mogelijk gevrijwaard te blijven van blessures en schorsingen. Dat laatste zal met name voor Danny Post een hels karwei worden.

Conclusie: Niet laatste worden zou met VVV's budget een klein wonder zijn. Kijkend naar de concurrentie en mijn onderbuikgevoel gaan ze het nog flikken ook. Ik zet in op de nacompetitie.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Ik heb VVV vorig jaar een aantal keer gezien maar ik had het gevoel dat met de titel de meeste rek al uit het elftal was. Unnerstal en Thy zijn wel twee uitstekende aankopen. Ik hoop voor je dat jullie het redden maar ik vrees er wel een beetje voor, al valt er van de bonte kermis in Breda, Spangen en Tilburg nog weinig zinnings te zeggen.
 

Joost

Well-known member
Roda.

Doel;
Jurjus, Kurto

Achterin,
Dijkhuizen, Kum Ananou, van Peppen, Werker

Middenveld
Auassar, EL Makrini, Gustafsson, Ndenge, Gnjatic, Paulissen, Rutjes, Souren

Voorin
Rosheuvel, Schahin, Van Velzen, Vancamp, Engels, Djim

Het vertrek van van Leer is een enorme aderlating maar niemand had verwacht dat hij na de zomer nog in Kerkrade zou spelen. Met Jurjus en Kurto zijn er twee doelmannen gehaald die mijns inziens niet zo goed zijn als van Leer maar wel voldoende zijn. Jurjus had in de voorbereiding wat foutjes maar zal naar verwachting tot de middenmoot van de doelmannen behoren en daar zijn we al heel content mee.

Achterin weinig wijzigingen. Dijkhuizen is helemaal terug maar de backs blijven de achilleshiel. In de enige pot die ik zag, tegen Eindhoven, was Dijkhuizen de minste man van het veld. Ik vond Milec een heel aardige back maar die is terug naar Luik na zijn verhuurperiode.

Op het middenveld is van Hyfte vertrokken, die kon vorig jaar al niet altijd meer op een basisplaats rekenen en de meningen erover bleven verdeeld. Ndenge en Gustafsson zijn de nieuwkomers.

Voorin is Vancamp degene die voor goals moet gaan zorgen en is Simon Engels als buitenspeler aangetrokken. Djim scoorde vorig seizoen veelvuldig bij het tweede maar werd gezien als lastige jongen en kreeg geen kans in het eerste.

Prognose;
De tandem Gustafsson-Vancamp vond ik veelbelovend in het duel tegen Eindhoven en dat lijken ze ook in andere duels te zijn geweest. Onze achterhoede is niet de slechtste van de Eredivisie maar speelde de afgelopen twee jaar steeds onder de enorme druk van een niet scorende voorhoede. Als deze selectie scorend vermogen herbergt met Gustafsson en Vancamp als centrale duo, en Van Velzen die zijn belofte aan de zijkant waarmaakt dan kunnen we beste meedraaien in de middenmoot. Blijkt ook dit seizoen dat de weg naar het doel onvindbaar is dan wordt het weer een slopende degradatiestrijd.

In ieder geval is de selectie zeker nog niet rond en op sommige punten veel te smal. Van Veldhoven heeft met zijn andere aankopen wel laten zien met meer beleid te handelen dan zijn voorgangen.
 

Maasveld

Well-known member
@Maasveld; Komt Seuntjes op 10?

Lijkt me stug, daar is ie te traag voor. In de Jupiler League kon dat nog omdat VVV in 95% van de gevallen beter was, nu zijn ze in 95% van de gevallen minder.

Ik verwacht in het begin, omdat Opoku nog geblesseerd is, het volgende:

Unnerstall
Dekker (Rutten) - R?seler - Promes - Janssen
Post (Rutten) - Van Crooij - Leemans
Thy - Seuntjens - Tissoudali

Dekker en Rutten strijden als 3/4de jaar om de rechtsback positie. Post is de 1ste wedstrijd geschorst, Rutten zal zijn plek daar innemen en Dekker wordt dan de rechtsback.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Ik heb VVV vorig jaar een aantal keer gezien maar ik had het gevoel dat met de titel de meeste rek al uit het elftal was. Unnerstal en Thy zijn wel twee uitstekende aankopen. Ik hoop voor je dat jullie het redden maar ik vrees er wel een beetje voor, al valt er van de bonte kermis in Breda, Spangen en Tilburg nog weinig zinnings te zeggen.

Het is inderdaad afwachten. Het nadeel van het kampioensteam is dat er nauwelijks Eredivisie-ervaring inzit. Met de aankopen is dat ook bepaald niet aangetrokken. Verder vind ik het vooral achterin link. R?seler, Promes en Janssen zijn niet de snelsten.
 

Batigoal

Well-known member
Djim was bij Standard wel een groot talent, maar werd weggekaapt door FC Porto. Ik geloof dat hij zijn contract destijds niet wilde verlengen o.i.d. Ik heb niet begrepen dat hij met die prutsers van spitsen die Roda JC had geen kans kreeg, maar nu begrijp ik dat hij lastig is om mee te werken. Wel een heel smalle selectie zeg. Waar wordt er nog naar gezocht Joost?
 

Joost

Well-known member
Djim was bij Standard wel een groot talent, maar werd weggekaapt door FC Porto. Ik geloof dat hij zijn contract destijds niet wilde verlengen o.i.d. Ik heb niet begrepen dat hij met die prutsers van spitsen die Roda JC had geen kans kreeg, maar nu begrijp ik dat hij lastig is om mee te werken. Wel een heel smalle selectie zeg. Waar wordt er nog naar gezocht Joost?

Backs zijn een prioriteit en aanvallende middenvelders met scorend vermogen. Plus, we hopen Schahin ergens te slijten om een vervanger te halen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Super tof, al die reacties! Erg leuk om te lezen allemaal. Keep them coming! Ik zal er morgen nog eentje over Excelsior schrijven.
 

JMD

Well-known member
PSV:

Het wordt helemaal niks. Plaats 3 maximaal. (Of Ajax moet alsnog ?n Sanchez ?n Ziyech ?n Sch?ne verkopen en Feyenoord moet het drukke programma niet kunnen verteren...) (maar daar geloof ik niet in)

;)
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat kan beter JMD. Stel je voor dat gevegt moet gaan uitweiden over PSV. Dan krijg je een opstelling met 11x Jorrit Hendrix.
 

JMD

Well-known member
Dat kan beter JMD. Stel je voor dat gevegt moet gaan uitweiden over PSV. Dan krijg je een opstelling met 11x Jorrit Hendrix.

Niet waar. Dan krijg je een opstelling met 4x Brenet 4x Hendrix 2x Locadia en Zoet.
 
Bovenaan