De Bondscoach

De Bondscoach

  • Antinio Conte

    Stemmen: 0 0,0%
  • Erwin Koeman

    Stemmen: 0 0,0%
  • Hiddink

    Stemmen: 0 0,0%
  • Clarence Seedorf en Patrick Kluivert

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ten Cate en Gullit

    Stemmen: 0 0,0%
  • Kees van Wonderen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dick Advocaat

    Stemmen: 0 0,0%
  • Peter Bosz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Cocu

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8

Unregistere

Well-known member
Poll: Frank de Boer als bondscoach. Dat is...
[*]een fantastische keuze
[*]te billijken op dit moment
[*]de minst slechte keuze qua beschikbaarheid
[*]niet iets om warm van te worden
[*]ronduit belachelijk van de bond
[*]voor mij reden om af te haken als Oranjefan
[*]om raaazendddd van te worden
[*]eng en gevaarlijk
[sup]Tussenstand:[/sup]
results.cgi

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]
 

Deathprod

Active member
Bij Ajax was het veel Balletje breed, balletje terug. Of je daar met de huidige ontwikkelingen in het voetbal nog ver mee kunt komen vraag ik me af. Dus qua spel hoef je er in ieder geval niet voor thuis te blijven.
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar wilde die wel dan? En wilden de spelers dat wel dan? Want als de spelers een BC niet willen dan maakt de bond het zichzelf idd wel heel erg moeilijk om 'm vervolgens toch aan te stellen.
 

ALenstra

Well-known member
Louis Van Gaal was toch een tijdelijke oplossing voor het EK? Volgens mij zoekt de KNVB iemand voor een langere periode.
 

gevegt

Well-known member
De openingspost van dit topic is nog steeds erg goed en de twee eerste pagina's over Schmidt zijn echt leuk, vooral omdat erka er natuurlijk weer eens helemaal naast zat! (y)
 

JMD

Well-known member
Louis Van Gaal was toch een tijdelijke oplossing voor het EK? Volgens mij zoekt de KNVB iemand voor een langere periode.
Maar waarom dan niet Van Gaal nu aanstellen en daarmee tijd kopen tot het EK. Dan ben je praktisch 1 jaar verder, wie weet hoe dan de wereld eruit ziet. Niet alleen vwb corona, maar ook welke trainers er dan ineens vrij zijn (misschien Koeman wel).
Nu zet de KNVB zich eigenlijk weer (net als met de Hiddink/Blind constructie) voorlopig vast. Die Nations League zal niemand wakker van liggen (oke, wel minstens 2e of een van de 2 beste nummers 3 worden), dan is er in maart een oefenrondje en dan in mei/juni EK. Stel nou dat dat mis loopt, dan ga je (terecht) echt op dat moment De Boer nog niet ontslaan, begint hij aan een nieuwe periode en dan gaat het weer mis naar het WK toe (net als met Blind).
Als je dan nu Van Gaal kiest tot het EK dan hoef je pas in mei/juni een BC aan te stellen voor daarna, die dan ook met een schone lei begint, en niet eventuele mindere resultaten van het EK meeneemt.
 

JMD

Well-known member
En verder blijf ik het toch jammer vinden dat er niet eens naar een buitenlandse bondscoach wordt gekeken. Als een topcoach als Schmidt bij PSV wil werken, dan moet er toch ook wel een topcoach te vinden zijn die Oranje wil leiden?
 

Atreides

Well-known member
Als je iemand zoekt die een uithangbord kan zijn, niet als een olifant tekeer gaat in de porseleinkast, beschikbaar is en Frank de Boer geen gekke keuze. Ik denk dat ten Cate tactisch beter is, maar Henk is een dikke ruziemaker en bovendien is hij al tien jaar niet meer in aanraking gekomen met 'echt' voetbal.
 

Atreides

Well-known member
Hij is zélf toch ook allang geen groentje meer?

Voor een BC is hij vrij jong en bovendien circa 15 jaar jonger dan de categorie BVM/Lodeweges/Spijkerman.

Gewogen en te licht bevonden als je 3x op rij hard faalt waarbij als klap op de vuurpijl negatieve records werden behaald tijdens de eerste 2 klussen. Met Palace zelfs de slechtste start in de Engelse voetbalhistorie (vanaf 1888!).

Slechte keuzes maken nog niet persé een slechte prestatie. Jonk en Bergkamp waren na Inter (waar Inter ECHT anders wilden gaan voetballen, ook toen al) ook geen slechte voetballers.
 
Bovenaan