Darten

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanMark.

Well-known member
Je weet toch best dat je moet terugrekenen. Wiskundig gezien doe je dat met de macht twee. Het binaire stelsels kan je daarmee helpen.
De rest van de uitleg laat ik graag aan JMD of Friesland over.

Nee .

Jij komt met een stelling die jij totaal niet onderbouwd.

Onderbouw het maar of hou je kop erover.

Het zal het tweede wel worden .
 

gevegt

Well-known member
Lol lol.

Jij kan het gewoon niet onderbouwen met cijfers.
Dat probeer ik dus uit te leggen. Misschien doe ik dat niet goed.
Nog een poging, maar dat weet jij ook wel. Wiskundig gezien moet je altijd op de macht twee uitkomen , dus 2, 4 8, enz.
Jij dart ook, dus zo moeilijk kan het niet zijn.
 

SanMark.

Well-known member
Dat probeer ik dus uit te leggen. Misschien doe ik dat niet goed.
Nog een poging, maar dat weet jij ook wel. Wiskundig gezien moet je altijd op de macht twee uitkomen , dus 2, 4 8, enz.
Jij dart ook, dus zo moeilijk kan het niet zijn.

Ja dat is de reden dat ze zeer graag op 32 uitkomen omdat ze dan als ze aan de binnenkant gooien 16 over hebben 8 over hebben 4 over hebben.

Maar het maakt niet uit als je bv van 190 op 71 of 72 terecht komt. Want als je 71 komt gooi je tripple 13 voor 32 ( gooi je enkele 13 gooi je 18 voor dubbel 20)
Heb je 72 gooi je tripple 12 voor dubbel 18 gooi je enkele 12 gooi je single 20 voor dubbel 20
of
of trippel 16 voor dubbel 12 gooi je enkele 16 gooi je nog een single 16 voor tops.

Dus het is lood om oud ijzer.
 

SanMark.

Well-known member
Beter kan ik het niet uitleggen en als je het hier niet mee eens bent mag jij het gaan onder bouwen op een zelfde soort manier.
 

gevegt

Well-known member
Ja dat is de reden dat ze zeer graag op 32 uitkomen omdat ze dan als ze aan de binnenkant gooien 16 over hebben 8 over hebben 4 over hebben.

Maar het maakt niet uit als je bv van 190 op 71 of 72 terecht komt. Want als je 71 komt gooi je tripple 13 voor 32 ( gooi je enkele 13 gooi je 18 voor dubbel 20)
Heb je 72 gooi je tripple 12 voor dubbel 18 gooi je enkele 12 gooi je single 20 voor dubbel 20
of
of trippel 16 voor dubbel 12 gooi je enkele 16 gooi je nog een single 16 voor tops.

Dus het is lood om oud ijzer.
Dat lijkt zo in de praktijk. Misschien was mijn voorbeeld van de 71 of 72 nogal ongelukkig. Waar het omgaat, en dat weet jij dondersgoed, is dat je bij de 300 al gaat rekenen wat het ideale scenario is om op de macht twee te komen. Dan heb je de meeste kans met de minste aantal pijlen.
 

SanMark.

Well-known member
Dat lijkt zo in de praktijk. Misschien was mijn voorbeeld van de 71 of 72 nogal ongelukkig. Waar het omgaat, en dat weet jij dondersgoed, is dat je bij de 300 al gaat rekenen wat het ideale scenario is om op de macht twee te komen. Dan heb je de meeste kans met de minste aantal pijlen.

Een zeer ongelukkig voorbeeld want alles onder de 100 ( op 98 en 99 na) is met 2 pijlen uitstekend uit te gooien.

Je moet inderdaad boven de 300 al gaan rekenen als topdarter en je moet eigenlijk jezelf altijd overschatten met wat je kan gooien altijd van het beste uitgaan en daar moet je naar toe rekenen.

Mooi voorbeeld op het laatst was dat Lewis op 165 uitkwam toen hij een 180er gooide. De beurt ervoor had hij zijn aantal dus niet goed weggezet. Daar had hij dus moeten gooien dat hij met een 180er op 164,167 of 170 zou uitkomen. Een zeer enkele keer ontkom je er niet aan maar daar zit vooral bij de Engelse darters nog wel ruimte voor verbetering. De jonge Nederlandse darters zijn daar wel zeer goed in. Whitlock trouwens ook.

Maar jij moet maar geen leraar worden want uitleggen kun je het niet.
 

Miramar

Well-known member
Een zeer ongelukkig voorbeeld want alles onder de 100 ( op 98 en 99 na) is met 2 pijlen uitstekend uit te gooien.

Je moet inderdaad boven de 300 al gaan rekenen als topdarter en je moet eigenlijk jezelf altijd overschatten met wat je kan gooien altijd van het beste uitgaan en daar moet je naar toe rekenen.

Mooi voorbeeld op het laatst was dat Lewis op 165 uitkwam toen hij een 180er gooide. De beurt ervoor had hij zijn aantal dus niet goed weggezet. Daar had hij dus moeten gooien dat hij met een 180er op 164,167 of 170 zou uitkomen. Een zeer enkele keer ontkom je er niet aan maar daar zit vooral bij de Engelse darters nog wel ruimte voor verbetering. De jonge Nederlandse darters zijn daar wel zeer goed in. Whitlock trouwens ook.

Maar jij moet maar geen leraar worden want uitleggen kun je het niet.
98 lukt mij wel met twee pijlen.
 

Maasveld

Well-known member
Dat lijkt zo in de praktijk. Misschien was mijn voorbeeld van de 71 of 72 nogal ongelukkig. Waar het omgaat, en dat weet jij dondersgoed, is dat je bij de 300 al gaat rekenen wat het ideale scenario is om op de macht twee te komen. Dan heb je de meeste kans met de minste aantal pijlen.
In dat proces schiet er wel eens een pijl in een ander getal dan je zou willen, dan moet je dus corrigeren. Dit wordt logischerwijs zo laat mogelijk gedaan. Verder moet je ook kijken naar het mentale gedeelte. D16 is rekenkundig een betere dubbel dan D20, maar genoeg spelers voelen zich prettiger als ze D20 moeten gooien.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
James Wade is het in elk geval absoluut niet eens met gevegt. Al rekent hij wel zo dat hij vrijwel altijd op tops of d10 uitkomt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan