Darten

Jamel

Administrator
Forumleiding
Over deze wedstrijd gaan we het nog heel lang hebben. Wat een ongelooflijke partij. Die laatste paar legs ok?, die waren shaky. Maar tot dat moment zat er gewoon niets tussen. Ongelooflijk. Bizar.
 

Joost

Well-known member
Ik hoop wel dat Cross dit niveau ook in de finale haalt want Taylor krijgt anders wel een rode loper richting titel.
 

Reinoud

Well-known member
Cross gaat all the way. Had er tegen Smith, Vd Bergh en MvG uit kunnen dan wel moeten liggen. Hopelijk niet te veel onder de indruk van Taylor. Hopelijk pakt Cross de titel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Eigenlijk gaat het vanaf de start van het toernooi al over de nieuwe generatie die het overneemt van de oude generatie. Uiteraard omdat Taylor stopt, maar ook omdat veel 'oudere' spelers al vroeg uitgeschakeld werden. Maar wie weet wordt het nog wel veel symbolischer dan iedereen vooraf dacht als Rob Cross maandag Taylor verslaat en daarmee zijn heerschappij binnen de dartswereld inluidt. Ik sluit het echt niet uit met die man. Wat hij dit jaar gedaan heeft, heb ik echt nog nooit gezien.
 

Pascallovic

Well-known member
Eigenlijk gaat het vanaf de start van het toernooi al over de nieuwe generatie die het overneemt van de oude generatie. Uiteraard omdat Taylor stopt, maar ook omdat veel 'oudere' spelers al vroeg uitgeschakeld werden. Maar wie weet wordt het nog wel veel symbolischer dan iedereen vooraf dacht als Rob Cross maandag Taylor verslaat en daarmee zijn heerschappij binnen de dartswereld inluidt. Ik sluit het echt niet uit met die man. Wat hij dit jaar gedaan heeft, heb ik echt nog nooit gezien.
Ik denk dat hij de komende jaren wel aan de top zal staan samen met Michael. Aan een heerschappij denk ik niet. Daarvoor is het verschil met Michael te miniem. Hopelijk kunnen er ook nog andere darters aanpikken. Van den Bergh heeft daar ook het niveau voor en er lopen ook nog genoeg andere nieuwe spelers rond. Het lijkt mij fantastisch dat niet elk toernooi meer naar 1 en dezelfde speler gaat zoals bij Michael in 2016 die letterlijk alles won.
 

de waan

Well-known member
Ik hoop wel dat Cross dit niveau ook in de finale haalt want Taylor krijgt anders wel een rode loper richting titel.

Daar ben ik nu ook een beetje bang voor. Prima dat VAn Gerwen eens een toontje lager gaat zingen, maar qua finale vind ik dit wel jammer. Hopelijk heb ik het mis en houdt Cross het nog een potje vol.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wedstrijd daarnet even teruggekeken. Het was ook zonder de emotie erbij een geweldige wedstrijd. Van begin tot eind lag het extreem dicht bij elkaar. Wat me opviel is dat Cross eigenlijk de hele wedstrijd min of meer hetzelfde niveau haalde. Scorend zeer stabiel en de dubbels vlogen er op alle belangrijke momenten in. Van Gerwen was de hele wedstrijd scorend niet minder en had enkele momenten waarop hij beter was. Maar het grootste verschil was dat Van Gerwen juist op de momenten dat hij afstand kon nemen dubbels ging missen. Dat heeft hem de wedstrijd gekost.

Als Rob Cross morgen weer kan doen wat hij gisteren deed, gaat Taylor eraf. Taylor heeft niet meer de dominantie die hij een paar jaar geleden wel had. Als je hem nu onder druk houdt, gaat hij missen. En Cross heeft dus bewezen dat hij ook over een zeer lang format zijn tegenstander constant onder druk kan houden. Ik denk dus dat Cross wint, met 7-4 ofzo.
 

willy

Active member
Zojuist kaarten gekocht voor de DDM in Zwolle.
Is een vast ritueel aan het worden dat we naar zo'n toernooi gaan kijken.
Premier League in Ahoy is nog steeds niet gelukt.
 

MWLC

Well-known member
Vraagje.
Als een darter bv 4 gooit,dan word er gezegd 4 score. Waarom word er niet gewoon 4 gezegd?
 
Bovenaan