Cricket

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik heb 2 collega's die het Schotse cricketteam volgen, het laatste half uur heb ik plotseling niks meer van ze gehoord en hebben ze ook niet geantwoord op een berichtje van mij. Hoe zou dat nou komen? 🥳

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Als dit team niet genomineerd wordt voor Sportploeg van het jaar dan weet ik het ook niet meer.
Als dit WK niet op TV komt in Nederland, al is het maar een wat kleinere commerciële zender, weet ik het ook niet meer. Je speelt tegen de absolute wereldtop, dat moet gewoon op TV.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Aan de kenners hier: is de kans groot dat ze nu wel elke wedstrijd gaan verliezen op het WK, of zijn er kansen op stuntjes?

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Bas de Leede is pas de vierde speler in de complete geschiedenis van 1 dags-cricket die én een century scoort én minstens 5 wickets neemt als bowler.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Aan de kenners hier: is de kans groot dat ze nu wel elke wedstrijd gaan verliezen op het WK, of zijn er kansen op stuntjes?
Natuurlijk is Nederland in elke wedstrijd stevig de underdog, maar dit team (zeker als alle profs die er nu niet bij waren erbij zijn) is zeker in staat tot een stunt. Stunts zijn bij 50 overs wat zeldzamer dan bij 20 overs maar het is zeker mogelijk.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Natuurlijk is Nederland in elke wedstrijd stevig de underdog, maar dit team (zeker als alle profs die er nu niet bij waren erbij zijn) is zeker in staat tot een stunt. Stunts zijn bij 50 overs wat zeldzamer dan bij 20 overs maar het is zeker mogelijk.
Wacht, dit was niet eens het beste team van Nederland?

Joost

Well-known member
Denk alleen dat deze prestatie in Nederland toch onvoldoende op waarde wordt geschat.

Toch wel een gigantische verrassing.

Nee, cricket zal een kleine sport blijven en enkel sportliefhebbers die regelmatig 601 van teletekst zien zullen het echt meekrijgen.

Het is ook heel zuur voor Zimbabwe en Schotland. Vier jaar geleden gebeurde voor Zimbabwe exact hetzelfde. Winst in één van de laatste twee duels was voldoende maar toen verloren ze van West Indies en VAE. Schotland was er ook dichtbij dat toernooi.

Joost

Well-known member
En over hoeveel spelers praten we dan?

Sorry, ik ben echt een leek. Ik ben allang blij dat ik nu alle regels snap en dus een beetje kan genieten van de sport.
Eigenlijk de volledige werpploeg is er niet bij. In theorie moeten zij wel aanwezig zijn hoor.

Tegelijkertijd is het Engelse County Cricket bezig en daar verdienen zij hun geld als prof. Het is voor hen dus kiezen tussen je broodwinning en spelen voor je land, en die keuze valt logischerwijs uit voor het geld. Zeker omdat Nederland voor dit toernooi allerminst favoriet was.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Eigenlijk de volledige werpploeg is er niet bij. In theorie moeten zij wel aanwezig zijn hoor.

Tegelijkertijd is het Engelse County Cricket bezig en daar verdienen zij hun geld als prof. Het is voor hen dus kiezen tussen je broodwinning en spelen voor je land, en die keuze valt logischerwijs uit voor het geld. Zeker omdat Nederland voor dit toernooi allerminst favoriet was.
Maar betekent dat dan ook dat spelers als De Leede en Van Beek, de helden van dit toernooi, eigenlijk de B-garnituur is en we die normaal gesproken niet in actie gaan zien op het WK?

Kralinger

Administrator
Forumleiding
En over hoeveel spelers praten we dan?

Sorry, ik ben echt een leek. Ik ben allang blij dat ik nu alle regels snap en dus een beetje kan genieten van de sport.
Uit mijn hoofd waren de volgenden er niet bij die wel recent hebben gespeeld en fullprof zijn: Fred Klaassen, Paul van Meekeren, Timm van der Gugten (allen profs in Engeland) en Colin Ackermann (prof in Bangladesh). Wellicht weet Joost er nog meer die ik vergeten ben want ik heb nu geen tijd om het allemaal op te zoeken.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Maar betekent dat dan ook dat spelers als De Leede en Van Beek, de helden van dit toernooi, eigenlijk de B-garnituur is en we die normaal gesproken niet in actie gaan zien op het WK?
Beiden zijn ook fullprofs en verwacht ik er dan ook wel bij, Van Beek speelt in Nieuw-Zeeland waar het seizoen nu stil ligt omdat het daar winter is. De Leede speelt in Engeland, maar zijn club liet hem dus wel gaan.

Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Uit mijn hoofd waren de volgenden er niet bij die wel recent hebben gespeeld en fullprof zijn: Fred Klaassen, Paul van Meekeren, Timm van der Gugten (allen profs in Engeland) en Colin Ackermann (prof in Bangladesh). Wellicht weet Joost er nog meer die ik vergeten ben want ik heb nu geen tijd om het allemaal op te zoeken.
Van der Merwe is gestopt dacht ik. Misschien Cooper nog.

Zulfiqar en Singh spelen zelfs 'gewoon' in de Nederlandse competitie.

erka

Well-known member
Wat een geweldige prestatie!!
WK: Australië, Engeland, India, Pakistan, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika, Bangladesh, Sri Lanka, Afghanistan en Nederland 🤩
Nu maar hopen op een wedstrijd in Ahmadabad tegen India voor 130.000 toeschouwers, tegenwoordig het grootste stadion ter wereld.

Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Oh ik zie nu dat het speelschema al bekend is:
6 okt Hyderabad NL-Pakistan
9 okt Hyderabad NL-Nieuw Zeeland
17 okt Dharamshala NL-Zuid-Afrika
21 okt Lucknow NL-Sri Lanka
25 okt Delhi NL-Australië
28 okt Kolkata NL-Bangladesh
3 nov Lucknow NL-Afghanistan
8 nov Pune NL-Engeland
11 nov Bengaluru NL-India

Helaas dus geen wedstrijd in Ahmadabad maar in Kolkata vlakbij de grens met en tegen Bangladesh voor 70.000 man en in Bengaluru tegen India is ook leuk.

Joost

Well-known member
Is dat al zeker?

Zondag is er nog een finale tegen Sri Lanka en ik dacht dat de winnaar qualifier 1 en verliezer qualifier 2 is.

erka

Well-known member

Nederland heeft in T20 volgens mij paar keer van Engeland, Bangladesh en Zuid-Afrika gewonnen. Kans is klein, maar 1 potje winnen ergens zie ik ze nog wel doen. Tegen Sri Lanka waren ze er ook al dichtbij en die doen straks ook weer mee. En tegen Bangladesh zou ook een kansje moeten liggen, die staan lager in de Test-ranking als Sri Lanka.

Bovenaan