Cricket

Joost

Well-known member
Net voor het midden van de inning van Zimbabwe gingen er drie wickets vlak na elkaar. Madhavere, Raza en Burl gingen uit en vooral Raza is natuurlijk fijn.

137/5 na 27 overs is de score en na de sterke opening is het aantal runs dus aardig beperkt gebleven. De run rate ligt nu zelfs onder de 5. Madanda die Nederland dinsdag zoveel pijn deed is nu aan slag.
 

Joost

Well-known member
Precies halverwege scoort Nederland117/1.
Zimbabwe had halverwege 120/5.

Ruim voldoende perspectief dus!
 

Joost

Well-known member
Ook O'Dowd is inmiddels uit.

Nederland heeft nog 68 runs nodig en heeft daarvoor 50 ballen de tijd.
 

Joost

Well-known member
Over 44 begon met drie wickets die werden verloren en daarna 1 run.

Inmiddels hebben we 45 overs gehad en is het 218/7.
54 runs in 30 ballen, dat gaat 'm niet meer worden.
 

Friesland

Well-known member
De teller blijft uiteindelijk steken op 231. Gezien de scores in de afgelopen twee wedstrijden, valt dat tegen, maar het zou ook voldoende kunnen zijn.
 

Joost

Well-known member
Ik denk inderdaad te weinig maar we zullen zien.

het toont in mijn ogen wel wederom aan dat Nederland op hetzelfde niveau als Zimbabwe speelt terwijl die een hoop geld krijg als test land.
 

stc

Well-known member
Zimbabwe heeft met 7 wickets gewonnen. Hadden nog 50 ballen over. Ze kwamen tot een score van 235/3 na 41.4 overs. Nederland had 231/9 na 50 overs.
 

Joost

Well-known member
Zojuist begonnen is het duel in Zuid Afrika. De Zuid Afrikanen zinnen duidelijk op wraak want ze hebben hun beste team laten opdraven.
Maar Nederland is prima begonnen met 71/1 na 14 overs.
 

Joost

Well-known member
Onze cricketers zijn weer in Zimbabwe, ditmaal voor de kwalificatie voor het 'gewone' WK. Nederland heeft zich al sinds 2011 niet geplaatst voor dit toernooi en de meest recente edities waren met 10 in plaats van 14 teams.

Ook de editie van dit jaar, later dit jaar in India is met 10 landen.

Tien landen spelen voor in totaal 2 plekken op het WK. Eerste twee groepen van vijf, de beste drie gaan nar de super-six.
De resultaten uit de eerste ronde gaan mee en de beste twee van de super-six mogen naar het WK.

Gezien de sterkte en de opzet kun je dit best als een soort B-WK zien.

Nederland heeft relatief gunstig geloot met Zimbabwe, Nepal, West Indies en de Verenigde Staten.
Nepal en de VS zullen gewonnen moeten worden en dan is een plek bij de super-six binnen. Alles meer is bonus.
 

JMD

Well-known member
Morgen starten de Ashes, veel belangrijker. :)

Duel 1 in Birmingham, duel 2 op Lords in Londen, de 3e in Leeds, de 4e in Manchester (Old Trafford Cricket Ground, een paar 100m van het stadion van Man United vandaan) en de serie wordt eind juli afgesloten in Londen op The Oval.
 

stc

Well-known member
Onze cricketers zijn weer in Zimbabwe, ditmaal voor de kwalificatie voor het 'gewone' WK. Nederland heeft zich al sinds 2011 niet geplaatst voor dit toernooi en de meest recente edities waren met 10 in plaats van 14 teams.

Ook de editie van dit jaar, later dit jaar in India is met 10 landen.

Tien landen spelen voor in totaal 2 plekken op het WK. Eerste twee groepen van vijf, de beste drie gaan nar de super-six.
De resultaten uit de eerste ronde gaan mee en de beste twee van de super-six mogen naar het WK.

Gezien de sterkte en de opzet kun je dit best als een soort B-WK zien.

Nederland heeft relatief gunstig geloot met Zimbabwe, Nepal, West Indies en de Verenigde Staten.
Nepal en de VS zullen gewonnen moeten worden en dan is een plek bij de super-six binnen. Alles meer is bonus.
Ik heb begrepen dat een aantal vaste waardes van het Nederlands team niet meedoen dit kwalificatietoernooi gezien hun verplichtingen elders. Ben benieuwd naar hoe het team zich gaat manifesteren met een aantal jonge jongens.
 

JMD

Well-known member
Dag 1 van de Ashes en Engeland heeft verrassend bij 393 runs voor 8 wickets aangegeven dat het stopt en dat Australië mag fielden. Het is de vroegste 'declaration' in de 1e inning in de geschiedenis van de Ashes...
 

Joost

Well-known member
Ik heb begrepen dat een aantal vaste waardes van het Nederlands team niet meedoen dit kwalificatietoernooi gezien hun verplichtingen elders. Ben benieuwd naar hoe het team zich gaat manifesteren met een aantal jonge jongens.
Klopt, in Engeland is het County Cricket nu aan de gang en daardoor is een aantal spelers niet beschikbaar. Schotland heeft daar ook last van.
 

Pieros

Active member
Cricket is toch wel een van de weinige grote sporten waar ik heel weinig van snap. Als ik er beelden van zie, vind ik de sfeer altijd wel iets hebben. Het oogt ontspannen en relax, vergelijkbaar met honkbal.
 
Bovenaan