Cricket

erka

Well-known member
Cricket is toch wel een van de weinige grote sporten waar ik heel weinig van snap. Als ik er beelden van zie, vind ik de sfeer altijd wel iets hebben. Het oogt ontspannen en relax, vergelijkbaar met honkbal.

De puntentelling oogt ingewikkeld maar valt best mee. De sport zelf is in de basisregels heel simpel.
 

Joost

Well-known member
Cricket is toch wel een van de weinige grote sporten waar ik heel weinig van snap. Als ik er beelden van zie, vind ik de sfeer altijd wel iets hebben. Het oogt ontspannen en relax, vergelijkbaar met honkbal.
De basisregels van cricket zijn in minder dan 30 seconde uit te leggen.

Zoek even in dit topic, daar staat wel een beschrijving 😊
 

Pieros

Active member
De basisregels van cricket zijn in minder dan 30 seconde uit te leggen.

Zoek even in dit topic, daar staat wel een beschrijving 😊
Ik ben me inmiddels aan het inlezen hier en mijn kennis is al meer dan verdubbeld. Thanks. Het duurt alleen ff om de 40 pagina’s door te komen. 😁
 

Joost

Well-known member
Gisteren de eerste twee duels in de poule van Nederland en daar werd er aardig gescoord.
Nepal kwam tot 290 runs, dat is een heel hoog aantal maar Zimbabwe had toch maar 44 overs nodig om te winnen.
West Indies scoorde er 297. De Verenigde Staten wist tot ongeveer halverwege in hetzelfde spoor te blijven maar was toen wel al 5 wickets kwijt en raakte toen achter en kwam tot 258 runs.
 

JMD

Well-known member
Morgen de laatste dag van de eerste wedstrijd van de Ashes. Engeland heeft 7 wickets nodig om te winnen, Australië 174 runs. Dat laatste lijkt niet onmogelijk want in de eerste inning haalde Australië 386 en in de 2e inning al 107 voor 3 wickets.

De beslissing van vrijdag van Engeland om bij 8 wickets de eerste inning voor hen al te 'declareren' kan wel eens een dure worden. In hun 2e inning haalde Engeland slechts 273 runs, terwijl ze in de eerste inning 393 voor 8 hadden.
 

Joost

Well-known member
Na exact 17 overs bereikt Nederland de 100 runs. Nog geen wicket verloren en een run rate van 5,88.
Dat is echt een uitstekende start.
 

Joost

Well-known member
Is het ergens live te zien?

En je kunt vast een stream ergens vinden.
 

Friesland

Well-known member
Na 180 van de 300 ballen heeft Nederland 169 punten, inmiddels wel 2 uit.
Na precies 200 ballen heeft Nederland 191 punten, nog altijd slechts 2 uit.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Na 212 ballen is de kaap van 200 runs geslecht.
Nog steeds maar 2 wickets verloren. Je gaat langzaam aan de 300 runs denken.
 

Friesland

Well-known member
Na 231 ballen valt eindelijk (vanuit Zimbabwaans perspectief, dan) het derde wicket. Nederland ondertussen op 223 punten.
 

Joost

Well-known member
Logan van Beek sloeg ook een 6 binnen en Nederland eindigt op 315.

Dat is echt een heel mooi aantal, we gaan straks zien of het voldoende is.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding

En je kunt vast een stream ergens vinden.
Naamloos1.png
 

Joost

Well-known member
Er wordt de hele week al heel veel gescoord en dat deed Nederland ook, maar logischerwijs ook Zimbabwe.

219/3 na 31 overs. Zimbabwe staat er goed voor op deze manier.
 
Bovenaan