Cricket

erka

Well-known member
Helaas en wicket 10 nu ook. Over en uit. Jammer hoor. De runs kwamen wel, maar ja, daarmee red je het niet.

22 runs te weinig.

Joost

Well-known member
Het is een reuzekans om weer een Testland te verslaan en zelfs een behoorlijke stap richting het WK te zetten maar ik denk nog steeds dat Sri Lanka bowlend goed genoeg is om Nederland binnen de 200 all out te krijgen.

Soms is het heel vervelend om gelijk te krijgen. 🤐

stc

Well-known member
Als Sri Lanka of Zimbabwe 1x verliest en Nederland wint de laatste 2 wedstrijden, kan Nederland dan nog naar het WK? Of telt dan het onderling resultaat?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Joost

Well-known member
Als Sri Lanka of Zimbabwe 1x verliest en Nederland wint de laatste 2 wedstrijden, kan Nederland dan nog naar het WK? Of telt dan het onderling resultaat?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Run Rate geeft dan de doorslag.

Ik zie Nederland wel op 6 punten komen, net zoveel als Zimbabwe en Sri Lanka nu hebben.
Maar die twee moeten nog tegen elkaar.

Zimbabwe daarnaast nog tegen Schotland en Sri Lanka tegen West Indies.

De run rate van Sri Lanka is 1.832, Zimbabwe heeft 0.752 en Nederland -0.560.

Ik zie het simpelweg niet gebeuren.

Joost

Well-known member
West Indies 181 all out tegen Schotland.

Schotland 53/1 na 13 overs.
Grote problemen voor West Indies.

JMD

Well-known member
Engeland is op weg naar een 2-0 achterstand bij de Ashes, ze hebben nog 257 runs nodig en ze hebben al 4 wickets verloren...

Joost

Well-known member
Schotland had nog 39 ballen over en schakelt daarmee West Indies uit voor het WK.
Ook Oman heeft 0 punten en is uitgeschakeld.
Nederland heeft 2 punten, Schotland 4.

Sri Lanka en Zimbabwe hebben 6 punten en spelen morgen tegen elkaar. Sri Lanka is bij winst zeker van het WK omdat ze dan op 8 punten komen en ze niet door zowel ZImbabwe als Schotland achterhaalt kunnen worden.

Joost

Well-known member
Zimbabwe all out na 165 runs.
Ze waren snel drie wickets kwijt maar uiteraard Reza hielp ze daarna op de been. Maar nadat hij in de 20e over uit ging, ging het heel snel. Na iets meer dan 32 overs was het klaar.

Dit gaat Sri Lanka zeker redden.

Joost

Well-known member
Sri Lanka pakt zoals verwacht de winst en ze doen dat ook nog best wel vlot.
Dat is heel positief voor Nederland.

Sri Lanka is nu zeker van het WK.

Morgen speelt Nederland tegen Oman en is winst noodzakelijk, liefst zo ruim mogelijk.
Overmorgen is dan Zimbabwe v Schotland. Wil Nederland kans maken dan moeten de Schotten winnen.

Wat de nederlaag van Zimbabwe zo positief maakt is de snelheid. Hierdoor is de run rate van Zimbabwe van 0,752 naar 0,031 gegaan.

JMD

Well-known member
Engeland is op weg naar een 2-0 achterstand bij de Ashes, ze hebben nog 257 runs nodig en ze hebben al 4 wickets verloren...
Engeland is fantastisch bezig op de laatste dag van de 2e Test, heeft nog 79 runs nodig en pas 6 wickets verloren, waarbij 1 wicket verlies zo dubieus was dat heel Lord's in woede uitbarstte...

JMD

Well-known member
Engeland is fantastisch bezig op de laatste dag van de 2e Test, heeft nog 79 runs nodig en pas 6 wickets verloren, waarbij 1 wicket verlies zo dubieus was dat heel Lord's in woede uitbarstte...
Maar nadat Stokes 'viel' (scoorde meer dan 150 runs vandaag), valt al snel de 8e wicket. Gaat nu snel ineens. Engeland heeft nog 69 runs nodig.

JMD

Well-known member
En de 9e wicket valt. Binnen 2 overs nu 3 wickets weg. Dit is einde verhaal voor dit duel, Australië gaat winnen en komt op 2-0. De Aussies zijn op weg naar de eerste zege op Engelse bodem in de Ashes sinds 2001

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Maar nadat Stokes 'viel' (scoorde meer dan 150 runs vandaag), valt al snel de 8e wicket. Gaat nu snel ineens. Engeland heeft nog 69 runs nodig.
Toen het wicket van Stokes viel wist je eigenlijk al dat het voorbij was voor Engeland. Hij is echt heel belangrijk voor Engeland maar na hem hadden ze niet echt meer goede batsmen.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Toen het wicket van Stokes viel wist je eigenlijk al dat het voorbij was voor Engeland. Hij is echt heel belangrijk voor Engeland maar na hem hadden ze niet echt meer goede batsmen.
Ik heb de beelden niet gezien, maar volgde het liveblog van de BBC en die zeiden het direct al toen Stokes uit was dat dit het eind was.

Bovenaan