Cricket

Joost

Well-known member
Oeganda bleef het rustig aan doen en had in de laatste over nog 3 runs nodig, dat lukte wel en dus winnen zij verrassend van Hong Kong.
Nederland hield PNG op 111 runs en deed dus goede zaken.

Nederland mist drie van haar beste spelers, die hebben clubverplichtingen in Engeland. Daarentegen is Tom Cooper wel weer van de partij.
 

Joost

Well-known member
Hong Kong begon nog best heel aardig aan het duel. Ze wonnen de toss en scoorden aardig.
Maar Nederland liet dat niet te lang duren en had al snel de controle overgenomen.

Toen de betere slagmensen klaar waren ging het zelfs enorm snel. In 9 ballen werden 6 wickets genomen.
116 runs is de score en daar zou Nederland geen enkel probleem mee mogen hebben.

Oeganda is in de andere wedstrijd goed bezig en gaat richting een score van 150+.

In de andere poule wonnen Zimbabwe en de Verenigde Staten ook hun tweede duel. In het laatste duel bepalen zij wie 1 en 2 worden.
 

Joost

Well-known member
Myburgh ging vlot uit maar daarna stelden O’Dowd, de Leede en Cooper snel de overwinning veilig.
In iets meer dan 13 overs is de klus geklaard.
 

erka

Well-known member
Uganda verliest wel van PNG met 8 wickets. Ik ken de sterkte van al deze landen niet zo goed maar Nederland zou toch bij de beste 2 van dit toernooi moeten eindigen normaal gesproken, toch?
 

Joost

Well-known member
De andere poule is echt sterker denk ik. De VS heeft wat aardige resultaten neergezet de laatste tijd.en Zimbabwe is wel een test-nation.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
En Van Beek had een hattrick, wat 3 wickets zijn in opeenvolgende ballen. Dat gebeurt echt hoogst zelden in cricket.
 

Joost

Well-known member
En Van Beek had een hattrick, wat 3 wickets zijn in opeenvolgende ballen. Dat gebeurt echt hoogst zelden in cricket.
Ik vraag me echt wel af of Nederland de laatste twee duels zo goed was of de tegenstand zo matig.

De VS mist in het duel tegen Zimbabwe overigens haar beste bowler, die is geblesseerd.
 

Joost

Well-known member
Oeganda won de toss en besloot het veld in te gaan.
Nederland dus als eerst aan slag en Myburgh ging weer snel uit, Bas de Leede volgde na 6 overs.
Scorend gaat het redelijk en halverwege staan er 75 runs op het bord.
 

Joost

Well-known member
Cooper en O'Dowd hebben een versnelling opgeschaald.
119 runs na 15 overs.
En daarna direct een 6 erbij.
 

erka

Well-known member
De Leede, ik dacht eerst die moet al heel oud zijn, die staat al zo lang ik me kan herinneren op teletekst als Nederland gecricket heeft. Maar het is zijn zoon inmiddels :D
 

Joost

Well-known member
De Leede, ik dacht eerst die moet al heel oud zijn, die staat al zo lang ik me kan herinneren op teletekst als Nederland gecricket heeft. Maar het is zijn zoon inmiddels :D
Haha ja, dat is mooi.
Tijdens de wedstrijd tegen Engeland was Langs de lijn er ook en toen hadden ze een interview met vader. Die was maar wat trots en dacht dat zijn zoon binnen korte tijd ook wel in Engeland aan de slag zou gaan.
 

Joost

Well-known member
Het werd echt een makkie.
Na 5 overs al 5 wickets genomen van Oeganda.

Daarna bleef Oeganda wel op de been maar met een runrate van net onder de 5 kom je niet ver.
90 werden het er in totaal.

De spanning zat in het andere duel.

PNG had 185 runs neergezet en met nog 1 over te gaan had Hong Kong er 179.
Na 2x een enkele run en een vier was de score gelijk. Daarna geen score en een genomen wicket.
Het kwam dus aan op de laatste bal en dat werd 1 run. Hong Kong wint dus.

Al maakt het voor het vervolg niet uit want op basis van NRR is PNG door naar de halve finale.

Dadelijk de laatste duels in poule A.
De verliezer van VS v Zimbabwe is de tegenstander van Nederland morgen.
 

Joost

Well-known member
26 runs in de laatste over brengt Zimbabwe op 185 runs.

De Verenigde Staten gaat over enkele ogenblikken beginnen.
 

Joost

Well-known member
Die late punch van Zimbabwe kan wel eens beslissend zijn.
De Verenigde Staten staan net na de helft op 80 runs maar verloren ook rond de helft snel 3 wickets.

Na 12 overs is het 89/4.
 

Joost

Well-known member
De VS eindigt met 139 runs en eindigt dus als 2e in de poule.

Morgen even na de middag zijn de halve finales;
Nederland v VS
Zimbabwe v PNG

De winnaars mogen naar het WK.
 

Joost

Well-known member
Ze zijn begonnen.
VS won de toss en is aan slag. Hun begin is best sterk met 31 runs na 4 overs.
 

Joost

Well-known member
Poeh, daar begon ik me toch aardig zorgen te maken over de Nederlandse kansen met 60 runs na 6 overs. Maar toen viel het eerste wicket en sindsdien daalt het gemiddelde.

79 runs na 10 overs is de score met 3 genomen wickets.
 
Bovenaan