Cricket

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Kenia eindigt op 136/8 en daarmee wint Nederland dus vrij makkelijk de eerste wedstrijd. Goed begin!
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Nederland haalde 140/6 tegen Namibi?. Niet al te best, maar nu is Namibi? aan slag en staat op 36/4 na 7 overs.
 

Joost

Well-known member
Namibi? 96 all out na 19 overs. Goede overwinning voor Nederland.

Inderdaad, ook heel goed voor de runrate mocht dat beslissend worden.

Nu is nog bezig Singapore tegen Bermuda en dat zullen de Aziaten wel gemakkelijk gaan winnen, Bermuda is echt het zwakke broertje in de groep.
Dan staan Nederland, Papoea en Singapore met 2 zeges bovenaan.

Maandag is Papoea v Schotland, dinsdag Nederland v Singapore. Dat worden mooie potjes.

In die andere poule erg veel opvallende uitslagen.
Hong Kong verliest van Ierland, Oman wint van de Arabieren, de Arabieren winnen van Ierland.
De Ieren waren voor mij d? favoriet juist al is Oman sterk bezig de laatste tijd.
 

stc

Well-known member
Als ik het goed begrijp dan is Nederland geplaatst voor het WK als het de halve finale haalt?
 

Joost

Well-known member
Het is altijd prettig als concurrenten punten aan elkaar verspelen en dus denk ik dat de winst van Schotland vanochtend op Papoea prima is. De Schotten moesten ook wel want met een tweede nederlaag hadden ze eigenlijk al kansloos geweest voor de eerste plaats.

Overtuigend was die winst van de Schotten niet en ik denk dat alle bookmakers na 19 over de Papoea's als favoriet hadden. Vanaf ongeveer de 12e over lagen de gescoorde runs vrijwel gelijk. Een erg sterke 19e over met 17 runs bracht Papoea op 138 runs, Schotland had 146 gescoord. 9 runs in de laatste over met nog 3 wickets over, dat moest te doen zijn leek het. Maar Josh Davey schoot zijn ploeg te hulp en nam met de eerste twee ballen van de laatste over twee wickets. Dat betekende dat Papoea nog maar 1 wicket en 4 ballen over had voor 9 runs, dan is het risico dat genomen kan worden gelijk heel vele lager. Ze kwamen tot 4 runs en dus wint Schotland nipt.

In dezelfde poule vechten Bermuda en Kenia een achterhoedegevecht uit vanmiddag.

In poule B zijn vanmiddag 2 duels en vanavond 1.
De Arabieren hebben halverwege 70 runs gescoord en zijn 1 wicket kwijt, Hong Kong scoorde 116 runs dus de Arabieren lijken op weg naar een zege.
De topper is verderop bezig tussen Ierland en Oman. Ierland is tot 183 runs gekomen, Oman heeft er 67 na 8 overs en houdt meer dan gelijke tred tot nu toe. De Ieren zullen dus nog flink aan de bak moeten. Weet Oman dit te winnen dan ligt de weg naar het WK wagenwijd open want dan hebben ze nog de 3 op papier minste tegenstander te gaan.
 

Joost

Well-known member
Kenia won eenvoudig van Bermuda en blijft in de race voor een plekje in de play-offs.

In de andere poule ging het plots nogal snel bij Ierland v Oman. Oman raakte snel een aantal wickets kwijt en kwam in de verste verte niet in de buurt van het Ierse totaal. Daarmee is die poule weer helemaal open. De Canadezen zijn weliswaar koploper met 2 zeges uit 2 duels maar dat was tegen zwakke broeders Jersey en Nigeria. Oman, UAE en Ierland hebben 4 punten na 3 duels en elkaar allemaal getroffen ?n speelden tegen Hong Kong. Wellicht dat Canada nog voor een stuntje kan zorgen maar ik verwacht dat Ierland, Oman en UAE hun drie duels gaan winnen en dan zal de NRR de beslissing brengen.

Voor Nederland is het een belangrijke dag want Singapore wacht, dat is om 12:10.
Nu speelt Schotland tegen Namibi?.
 

Joost

Well-known member
Ik weet niet wat die Schotten aan het doen zijn maar het schiet niet echt op. Ze lieten in de twee eerdere partijen al veel runs toe aan de tegenstand en ook Namibi? kwam tot 159 runs. Tegen Nederland en Papoea ging Namibi? all out met 96 en 116 runs.

Maar ook aan slag stellen de Schotten nogal teleur. Na 9 overs 4x een vier en maar 2x zes is echt heel karig. 59/2 na 9 overs nu.
 

Joost

Well-known member
Met 25 runs in de laatste 2 overs weten de Schotten de schade nog een beetje te maskeren maar ze gaan er toch wel opvallend dik af tegen Namibi?. Ze strandden op 135 runs, 24 te weinig.

Nu moet Nederland het nog verzilveren tegen Singapore.
 

Joost

Well-known member
De Nederlanders zijn in ieder geval goed op weg naar een overwinning.

Het duurde even voor de wickets vielen, de 2e pas in de 11e over. Maar inmiddels is Singapore er 6 kwijt en hebben ze met nog 4 overs te gaan pas 90 runs. Ik verwacht niet dat Singapore boven de 130 runs uit gaat komen.
 

Joost

Well-known member
Singapore is inmiddels all out voor 101. Dat mag geen probleem zijn voor Nederland.

Ja die 4 nog overgebleven wickets waren 18 ballen later al als sneeuw voor de zon verdwenen :D

Niet alleen moet dit voor Nederland prima te doen zijn, ze zouden eigenlijk ook gas moeten geven en heel dik moeten winnen, dan hoef je zelfs maar van Papoea of Schotland te winnen ipv allebei.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
En Nederland eindigt op 104/5 na 16.3 overs. Goede zaken voor de net run rate uiteindelijk. :)
 

Joost

Well-known member
Ackerman en van Merwe brengen hem over de streep.
Donderdag tegen Papoea kan het al lukken om de eerste plaats veilig te stellen, ik ga er namelijk wel vanuit dat ze van Bermuda winnen.
 

stc

Well-known member
Ik zag dat Ryan ten Doeschate nog meedeed. Die speelt toch al 15-20 jaar in het Oranje cricket elftal?
 
Bovenaan