Coronavirus

Pascallovic

Well-known member
En ook over de NS vind ik.

Ook bij de NS worden mensen ziek en niet alleen machinisten, maar ook conducteurs en ander personeel. Dan is het wel wat makkelijk om te zeggen dat de NS zelfde aantal moet blijven rijden. Bovendien is het vervoersaanbod ook lager.
De NS is er altijd als eerste bij om alles eruit te gooien en inschattingen te maken waar vervolgens niks van klopt. Alsof zij in zo’n korte tijd een inschatting kunnen maken wie en hoeveel mensen op zo’n korte termijn thuis blijven. Kijk het even aan 1 of 2 werkdagen voordat je ingrijpt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Rutte geeft wel openingen hoor. Die scholen gaan heus wel dicht, maar ik denk pas maandag.

Rutte is een kortzichtige klootzak op dit gebied en krijgt advies van een lul van het RIVM die er constant naast zit.

Waar is het één Europa als je het nodig hebt?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Rutte geeft wel openingen hoor. Die scholen gaan heus wel dicht, maar ik denk pas maandag.

Dat denk ik ook. Ik vind vooral dat de middelbare scholen en het MBO ook dicht moeten. Die kinderen en jongeren kunnen makkelijk alleen thuis blijven, zodat hun ouders gewoon haar hun werk kunnen. Daarmee is het argument dat er gaten ontstaan in cruciale beroepen omdat de ouders thuis moeten blijven voor de kinderen ook weg.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Viroloog Ab O. geeft nu ook aan dat er één lijn moet komen en dat het een risico is om dit te doen, omdat kinderen heel snel virussen verspreiden.
 

Pascallovic

Well-known member
Rutte geeft wel openingen hoor. Die scholen gaan heus wel dicht, maar ik denk pas maandag.
Mijn werkgever (een hogeschool) gaat morgen wel open met onderwijsactiviteiten en morgen nemen ze een beslissing over de rest van de maand. Vanaf maandag zullen ze wel alle activiteiten staken.
 

gevegt

Well-known member
De NS is er altijd als eerste bij om alles eruit te gooien en inschattingen te maken waar vervolgens niks van klopt. Alsof zij in zo’n korte tijd een inschatting kunnen maken wie en hoeveel mensen op zo’n korte termijn thuis blijven. Kijk het even aan 1 of 2 werkdagen voordat je ingrijpt.

Dat hebben ze dus juist gedaan.

Onbegrijpelijk hoe aan je streepjes komt.
 

JMD

Well-known member
Het is echt van de zotte.

Waarom kan Frankrijk dit wel? Je speelt willens en wetens met mensenlevens door op scholen honderden mensen bij elkaar te laten komen. Dan word je maar creatiever met kinderopvang. Niet alle ouders van de basisscholen werken in de zorg of bij de politie/brandweer. Dan gaan ze maar per toerbeurt oppassen.

En dan zeggen dat jongeren minder kwetsbaar lijken te zijn, terwijl ze prima kunnen functioneren als overbrenger/drager.
Als ik maandag met 20 leerlingen naar het museum zou met een klas, dan wordt het afgelast, maar ik zit er wel mee in een lokaal. En wat te denken van het personeel? Op grote scholen werken zo 125 mensen. Zij zijn niet kwetsbaar? Wat een bullshit zeg! Je kunt nu heel goed zien dat Rutte geen kinderen heeft.

En wat te denken van ouders die brengen en halen? Het is echt zo krom. Bizar!

Probeer eens aan een kind van 6 uit te leggen dat zijn voetbalpotje van zaterdag a.s. (7 tegen 7, in de buitenlucht) niet doorgaat, maar dat het kind morgen wel in een klein lokaal met 30 medeleerlingen moet zitten... Een kind van 6 snapt dat niet, onze premier denkt dat het wel logisch is.
Echt, van veel maatregelen van vandaag snap ik het helemaal, alleen deze niet.
 

erka

Well-known member
Viroloog Ab O. geeft nu ook aan dat er één lijn moet komen en dat het een risico is om dit te doen, omdat kinderen heel snel virussen verspreiden.

Ab O.

Dat is toch die "deskundige" die er bij elke vorige uitbraak 100x meer naast zat als Maurice de Hond bij de peilingen?
 

JMD

Well-known member
Mijn werkgever (een hogeschool) gaat morgen wel open met onderwijsactiviteiten en morgen nemen ze een beslissing over de rest van de maand. Vanaf maandag zullen ze wel alle activiteiten staken.

Even terzijde: wat voor werk doe je?
 

erka

Well-known member
In Noorwegen doen ze het zo: alles dicht. Voor mensen met cruciaal beroep is er kinderopvang. Anderen mogen geen gebruik maken van kinderopvang en zoeken het zelf maar uit.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Even voor mijn beeld: wat is volgens jou precies het verschil tussen een basisschool en de kinderopvang qua besmettingsgevaar?

De ene dag Jantje bij Pietje en de dag erna Pietje bij Jantje. Ouders maken onderling maar een plan. Appgroepen onder ouders, laat sommige kinderen toch naar school komen met per toerbeurt een paar docenten erbij. Een paar leerlingen in een lokaal.

Alsod iedere ouder in de zorg werkt en fulltime werkt. We moeten toch veelal thuisblijven? Dan is er toch in veel gevallen altijd wel 1 ouder thuis?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De ene dag Jantje bij Pietje en de dag erna Pietje bij Jantje. Ouders maken onderling maar een plan. Appgroepen onder ouders, laat sommige kinderen toch naar school komen met per toerbeurt een paar docenten erbij. Een paar leerlingen in een lokaal.

Alsod iedere ouder in de zorg werkt en fulltime werkt. We moeten toch veelal thuisblijven? Dan is er toch in veel gevallen altijd wel 1 ouder thuis?

Oke, dank.
 

JMD

Well-known member
De ene dag Jantje bij Pietje en de dag erna Pietje bij Jantje. Ouders maken onderling maar een plan. Appgroepen onder ouders, laat sommige kinderen toch naar school komen met per toerbeurt een paar docenten erbij. Een paar leerlingen in een lokaal.

Alsod iedere ouder in de zorg werkt en fulltime werkt. We moeten toch veelal thuisblijven? Dan is er toch in veel gevallen altijd wel 1 ouder thuis?

Vandaag is weer eens aangetoond (net als bij het curriculumdebat van vorige week) dat het echt geen reet uitmaakt wat wij doen met die kinderen, we zijn er enkel voor de opvang.
 
Bovenaan