Coronavirus

erka

Well-known member
In Schotland dus ook gewoon publiek op de tribune, maar dat is logisch.

Tuurlijk, Schotten zijn van nature al zo verrot van binnen dat een virusje meer of minder ook niks uitmaakt.

Net instructies gekregen vanuit het werk. Eerste keer in mijn leven dat ik het gevoel heb alsof het een soort oorlog is.
 

JMD

Well-known member
Tuurlijk, Schotten zijn van nature al zo verrot van binnen dat een virusje meer of minder ook niks uitmaakt.
Die hebben IrnBru als nationale drank... :) Dat is zo chemisch dat je als je er veel van drinkt licht geeft in het donker. :p
 

JMD

Well-known member
In Frankrijk gaan ze morgenochtend vergaderen of de Ligue 1 en Ligue 2 misschien moeten worden stopgezet.
 

erka

Well-known member
Overigens lees ik dat er vanuit Azië nu veel kritiek komt op de bestrijding in Europa.

Dan denk ik: waar komen al 1000 jaar alle grote epidemieën eigenlijk vandaan? Iets met een joekel van een Chinees bord voor je kop.
 

gevegt

Well-known member
Overigens lees ik dat er vanuit Azië nu veel kritiek komt op de bestrijding in Europa.

Dan denk ik: waar komen al 1000 jaar alle grote epidemieën eigenlijk vandaan? Iets met een joekel van een Chinees bord voor je kop.

Virussen vliegen toch over de hele wereld?
 

JMD

Well-known member
Overigens lees ik dat er vanuit Azië nu veel kritiek komt op de bestrijding in Europa.

Dan denk ik: waar komen al 1000 jaar alle grote epidemieën eigenlijk vandaan? Iets met een joekel van een Chinees bord voor je kop.

Klopt. Maar dan kunnen ze toch wel aangeven dat het bestrijden in Europa in hun ogen niet goed gaat. Je kan veel van bv de Chinezen zeggen, maar die hebben het Coronavirus bijna bedwongen, komen bijna geen besmettingen meer bij.
 

erka

Well-known member
Als die lui nou eens zouden stoppen met hun gore eetgewoonten en hygiëne dan hebben we die virussen helemaal niet.
 

JMD

Well-known member
KWalificatie WK van AZië was al uitgesteld (rondes van maart en juni), inmiddels is ook bekend dat de Zuidamerikaanse kwalificatie (zou starten eind maart) is uitgesteld.
 

erka

Well-known member
Rutte heeft steekhoudende argumenten over de scholen, moet ik zeggen.

En ook over de NS vind ik.

Ook bij de NS worden mensen ziek en niet alleen machinisten, maar ook conducteurs en ander personeel. Dan is het wel wat makkelijk om te zeggen dat de NS zelfde aantal moet blijven rijden. Bovendien is het vervoersaanbod ook lager.
 

JMD

Well-known member
In Engeland gaan alle duels wel door komend weekend, maakt de PL zojuist bekend.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En ook over de NS vind ik.

Ook bij de NS worden mensen ziek en niet alleen machinisten, maar ook conducteurs en ander personeel. Dan is het wel wat makkelijk om te zeggen dat de NS zelfde aantal moet blijven rijden. Bovendien is het vervoersaanbod ook lager.

De NS maatregel vind ik te vroeg. Ik denk dat het beter was dat ze eerst een paar dagen aan zouden kijken of er inderdaad een stuk minder mensen met de trein gaan reizen, waardoor mensen niet te dicht op elkaar zitten.
 

JMD

Well-known member
March Madness, de finalerondes van de Universiteitsbasketbalcompetitie in de VS zijn ook afgelast


Olav Mol tweet zojuist dat de organisatie van de GP Australië gezegd heeft dat de race van dit weekend wel doorgaat. Maar daar zal in de loop van de dag (het is daar immers nu vroeg in de morgen) ook nog wel wat gaan veranderen, grote kans dat de teams het heft in handen gaan nemen.
 

erka

Well-known member
Rutte geeft wel openingen hoor. Die scholen gaan heus wel dicht, maar ik denk pas maandag.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Klopt, wij zijn gedegradeerd tot kinderopvang... ;)

Vreemd alleen dat in landen om ons heen scholen en masse sluiten.

Het is echt van de zotte.

Waarom kan Frankrijk dit wel? Je speelt willens en wetens met mensenlevens door op scholen honderden mensen bij elkaar te laten komen. Dan word je maar creatiever met kinderopvang. Niet alle ouders van de basisscholen werken in de zorg of bij de politie/brandweer. Dan gaan ze maar per toerbeurt oppassen.

En dan zeggen dat jongeren minder kwetsbaar lijken te zijn, terwijl ze prima kunnen functioneren als overbrenger/drager.
Als ik maandag met 20 leerlingen naar het museum zou met een klas, dan wordt het afgelast, maar ik zit er wel mee in een lokaal. En wat te denken van het personeel? Op grote scholen werken zo 125 mensen. Zij zijn niet kwetsbaar? Wat een bullshit zeg! Je kunt nu heel goed zien dat Rutte geen kinderen heeft.

En wat te denken van ouders die brengen en halen? Het is echt zo krom. Bizar!
 
Bovenaan