Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Met soort aantallen besmettingen (en daarna dus genezen) zou je samen met vaccineren toch ook richting groepsimmunitet moeten gaan?
Al een paar weken 20K per dag zit je met een maand op een half miljoen genezen coronagevallen.

De bevolking zal zeker weerbaarder worden het deel wat de besmettingen heeft doorstaan, maar dat zullen veel mensen zijn die gevaccineerd zijn en corona hebben gehad. Op basis van de eerdere voorspelling van Van Dissel hoeveel mensen er nog naar de IC moesten zouden we ook al een eind moeten zijn. Algehele groepsimmuniteit lijkt mij echter onhaalbaar. Al vond ik het positief dat Bonehead aangaf dat er nu zichtbaar minder mensen met een migratieachtergrond in het ziekenhuis liggen dan bij eerdere golven. Dat duidt erop dat men daar toch al onderweg is naar een bepaalde immuniteit.
 

Eef de Kip

Well-known member
Op basis van de eerdere voorspelling van Van Dissel hoeveel mensen er nog naar de IC moesten zouden we ook al een eind moeten zijn.
Ja maar daar geloof ik dus eerlijk gezegd niet meer in, die is volgens mij nu al een keer of 3 naar boven bijgesteld.
 

JMD

Well-known member
De bevolking zal zeker weerbaarder worden het deel wat de besmettingen heeft doorstaan, maar dat zullen veel mensen zijn die gevaccineerd zijn en corona hebben gehad. Op basis van de eerdere voorspelling van Van Dissel hoeveel mensen er nog naar de IC moesten zouden we ook al een eind moeten zijn. Algehele groepsimmuniteit lijkt mij echter onhaalbaar. Al vond ik het positief dat Bonehead aangaf dat er nu zichtbaar minder mensen met een migratieachtergrond in het ziekenhuis liggen dan bij eerdere golven. Dat duidt erop dat men daar toch al onderweg is naar een bepaalde immuniteit.
Of ook die groep is zich gaan vaccineren
 

Joost

Well-known member
Die cijfers gaan nog niet echt de goede kant op. Op basis van het huidige patroon zit je over twee weken richting de 700-800 IC bedden bezet. Zit je hoger dan de tweede en derde golf. Het zou mij verbazen als de scholen tot de geplande kerstvakantie open blijven.

Vandaag voor de tweede dag achter elkaar minder opnames dan een week geleden. Ik zie bij de ziekenhuiscijfers de piek in beeld komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Eef de Kip

Well-known member
Ja maar dat bekt niet zo lekker dus wordt er gecommuniceerd hoogste stijging.
Gezien het gedrag van de mensen in Nederland begin ik me nu wel voor te stellen als ze dit echt bewust zouden gaan doen.
Als er ook maar iemand is bij het RIVM of namens het kabinet die zegt dat het de goede kant op gaat dan gaat iedereen massaal alle regels weer laten voor wat het is.
 

Joost

Well-known member
Ja maar dat bekt niet zo lekker dus wordt er gecommuniceerd hoogste stijging.
Ja mooi he. Paniekbericht op NOS.nl.
Natuurlijk is Corona niet direct weg maar als de groeipercentages van de opnames en bezetting steeds kleiner worden is dat wel een goed teken.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Gezien het gedrag van de mensen in Nederland begin ik me nu wel voor te stellen als ze dit echt bewust zouden gaan doen.
Als er ook maar iemand is bij het RIVM of namens het kabinet die zegt dat het de goede kant op gaat dan gaat iedereen massaal alle regels weer laten voor wat het is.

Nee, de media presenteert het altijd die kant op. Een kleine daling noemt men stabiel, een kleine stijging noemt men een stijging. In alles pakken ze steeds het meest ongunstige.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding

Thijs Zonneveld (en vele anderen die hier al iets over hebben gezegd) slaat hier natuurlijk de spijker op z'n kop. Ik vind wel meer maatregelen onnodig en ondoordacht, maar voor de meesten kan ik nog wel een soort van argument bedenken waarom ze zijn ingevoerd. Los van of ik het er dan mee eens ben. Maar mensen met een baan of school het onmogelijk maken om in de buitenlucht te sporten, daar begrijp ik echt helemaal niets van.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Uiteraard is het na 5 uur ook verboden om te fietsen of te lopen?
Dat is het flauwste argument wat je kunt bedenken. Op welke manier gaat het helpen om de druk op de zorg te verlagen als mensen niet na 17u bij hun plaatselijke amateurclub mogen trainen?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Inderdaad erg gezellig om het sporten in buitenlucht onmogelijk te maken. Ik las dat mijn trainingsgroep schijnbaar schijt aan de regels heeft en iets buiten de sport accomodaties gaat doen. Zelf moet het sporten weer oppakken, maar ik denk dat dat het volgende jaar gaat worden.
 

De Wolf

Well-known member
Dat is het flauwste argument wat je kunt bedenken. Op welke manier gaat het helpen om de druk op de zorg te verlagen als mensen niet na 17u bij hun plaatselijke amateurclub mogen trainen?
Ik vind het juist een kul argument dat je na 5 uur ineens niets meer kan. Dat soort lui moeten eens kijken naar wat wel mogelijk is ook al is het minder gezellig.
 

zwammy

Well-known member
Nou is het ook weer niet zo dat de Ashas en Huberts staan te springen om te sporten savonds. Ze raken eigenlijk alleen de gezonde mensen met deze maatregelen. Maar goed, het kabinet mag fouten maken hé, ze doen z'n best.
 
Bovenaan