Coronavirus 2

Jamel

Administrator
Forumleiding
Niet opeens. Zij draagt iedere dag het slachtoffervestje.
Ik ken haar niet, maar geloof je direct. Heb haar enkel even opgezocht omdat Zwammy erover begon en ik wel benieuwd was. Maar afgaande op de vijf tweets die ik nu van haar gelezen heb, heb ik niet echt zin om haar te gaan volgen ofzo.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ken haar niet, maar geloof je direct. Heb haar enkel even opgezocht omdat Zwammy erover begon en ik wel benieuwd was. Maar afgaande op de vijf tweets die ik nu van haar gelezen heb, heb ik niet echt zin om haar te gaan volgen ofzo.

Ik zie haar zo nu en dan voorbij komen en het is altijd gejank omdat men vindt dat zij te dik is en dat mag je schijnbaar niet vinden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zie haar zo nu en dan voorbij komen en het is altijd gejank omdat men vindt dat zij te dik is en dat mag je schijnbaar niet vinden.
Ach ja, sommige mensen hebben gewoon last van een minderwaardigheidscomplex. Wellicht kan zij er echt niets aan doen dat ze heel dik is, maar dat betwijfel ik als ik haar teksten lees. Als je voor een bepaalde leefstijl kiest, zullen er altijd mensen zijn die er iets van vinden. Zo zijn we nou eenmaal. Ik ben zelf ook iets te dik. Dat komt voor een gedeelte door mijn medicatie, maar als ik me echt volledig zou toewijden aan heel gezond leven, zou ik zeker minder zwaar zijn. Daar ben ik echter te lui voor/heb ik geen zin in. En daar mogen mensen best iets van vinden. Net als dat Asha best iets mag vinden van mensen die geen vaccin nemen. Het gaat alleen veel te ver om elkaar te vrijheid tot eigen keuze te ontzeggen. Of het nou om een vaccin of om sporten gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

gevegt

Well-known member
Ach ja, sommige mensen hebben gewoon last van een minderwaardigheidscomplex. Wellicht kan zij er echt niets aan doen dat ze heel dik is, maar dat betwijfel ik als ik haar teksten lees. Als je voor een bepaalde leefstijl kiest, zullen er altijd mensen zijn die er iets van vinden. Zo zijn we nou eenmaal. Ik ben zelf ook iets te dik. Dat komt voor een gedeelte door mijn medicatie, maar als ik me echt volledig zou toewijden aan heel gezond leven, zou ik zeker minder zwaar zijn. Daar ben ik echter te lui voor/heb ik geen zin in. En daar mogen mensen best iets van vinden. Net als dat Asha best iets mag vinden van mensen die geen vaccin nemen. Het gaat alleen veel te ver om elkaar te vrijheid tot eigen keuze te ontzeggen. Of het nou om een vaccin of om sporten gaat.
Luie flikker!
 

gevegt

Well-known member
Het zouden niet die Spanjolen en Portugezen zijn.
Kunnen we die hier, wegens wangedrag, ook blokkeren?

De marechaussee heeft op Schiphol een
stel aangehouden dat was ontsnapt uit
een quarantainehotel in Badhoevedorp.
Daar verblijven de positief geteste
reizigers die vrijdag met het vliegtuig
aankwamen vanuit Zuid-Afrika.

Het echtpaar zat al in een vliegtuig
dat op het punt stond te vertrekken
naar Spanje.Het gaat om een man uit
Spanje en een vrouw uit Portugal,die
aan de GGD zijn overgedragen.Onbekend
is hoe de twee konden wegkomen:het
hotel in Badhoevedorp wordt beveiligd.

Het overtreden van de quarantaineplicht
is een misdrijf,zegt de marechaussee.
"Het OM bepaalt wat er verder gebeurt."
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als een weekje een hotel teveel is gevraagd, dan maar een maand in isolatie in een gevangenis.
 

JMD

Well-known member
Ik zie haar zo nu en dan voorbij komen en het is altijd gejank omdat men vindt dat zij te dik is en dat mag je schijnbaar niet vinden.
Ja dat. En zij is ook degene die met een kruistocht bezig is als de Blokker of de Bart Smit of de Intertoys in bv een Sinterklaasfolder een foto plaatst van een meisje bij een speelgoedfornuis of een jongen in een riddervest. Dat mag ook niet, is stereotyperend.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die cijfers gaan nog niet echt de goede kant op. Op basis van het huidige patroon zit je over twee weken richting de 700-800 IC bedden bezet. Zit je hoger dan de tweede en derde golf. Het zou mij verbazen als de scholen tot de geplande kerstvakantie open blijven.
 

JMD

Well-known member
Die cijfers gaan nog niet echt de goede kant op. Op basis van het huidige patroon zit je over twee weken richting de 700-800 IC bedden bezet. Zit je hoger dan de tweede en derde golf. Het zou mij verbazen als de scholen tot de geplande kerstvakantie open blijven.
Aangezien de besmettingen tot begin vorige week toenamen (en nu stabiliseren) is het niet meer dan logisch dat zkh/ic-opnamen nog even stijgen. Daar zit altijd een vertrsging in
 

Eef de Kip

Well-known member
Met soort aantallen besmettingen (en daarna dus genezen) zou je samen met vaccineren toch ook richting groepsimmunitet moeten gaan?
Al een paar weken 20K per dag zit je met een maand op een half miljoen genezen coronagevallen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Aangezien de besmettingen tot begin vorige week toenamen (en nu stabiliseren) is het niet meer dan logisch dat zkh/ic-opnamen nog even stijgen. Daar zit altijd een vertrsging in

Klopt. Dat houdt echter ook in dat die straks nog hogere opnames straks even stabiel blijven tot ze dalen. Dan moet je over twee weken erg sterk in je schoenen staan wil je dan op basis van deze aanname de scholen open houden.
 
Bovenaan