Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Mooi dat een commercieel bedrijf de de gegevens van de test personen in handen krijgt, dat kan ook gewoon niet fout gaan.
 

JMD

Well-known member
Nadenken, schaap, kudde. Ik heb de wappie bingo alweer bijna vol hoor. Ik mis nog "vragen stellen" en "onderzoek doen".

Op het beleid mag je kritisch zijn ja. Jij stelt de maatregelen ter discussie, dat zijn twee heel verschillende dingen.
En ik heb de 'schaapbingokaart' al bijna vol. Ben benieuwd wie van ons 2-en als eerste bingo heeft. :)

Op beleid wel kritisch mogen zijn maar op de maatregelen niet. Dat is apart...
Dus als we iets willen doen tegen racisme dan mag ik kritiek hebben op dat beleid. Maar als men dan bv alleen maar donkere mensen in besturen willen hebben dan mag daar geen kritiek op want dat zijn de maatregelen...
 

Joost

Well-known member
Op het beleid mag je kritisch zijn ja. Jij stelt de maatregelen ter discussie, dat zijn twee heel verschillende dingen.
Het is beleid om de vele testcapaciteit in de GGD teststraten onbenut te laten en een secundaire testroute op te zetten voor een testbewijs en dat door een particuliere organisatie te laten verrichten.

Het is beleid om die hele tweede testroute op te zetten terwijl de ervaring van vorig jaar, de ontwikkeling in iets zuidelijkere landen, de voorspellingen én de toegenomen vaccinatie een dusdanig effect zullen hebben dat noodzaak zeer twijfelachtig is.

Het is beleid om die hele tweede testroute op te zetten terwijl uit de recente ervaringen blijkt dat de animo ervoor betrekkelijk gering is bij zowel de locaties als de mensen die zich moeten laten testen.
 

Janssen

Well-known member
Het is beleid om de vele testcapaciteit in de GGD teststraten onbenut te laten en een secundaire testroute op te zetten voor een testbewijs en dat door een particuliere organisatie te laten verrichten.

Het is beleid om die hele tweede testroute op te zetten terwijl de ervaring van vorig jaar, de ontwikkeling in iets zuidelijkere landen, de voorspellingen én de toegenomen vaccinatie een dusdanig effect zullen hebben dat noodzaak zeer twijfelachtig is.

Het is beleid om die hele tweede testroute op te zetten terwijl uit de recente ervaringen blijkt dat de animo ervoor betrekkelijk gering is bij zowel de locaties als de mensen die zich moeten laten testen.

Klopt.
 

erka

Well-known member
Hugodejongekanechthelemaalniks heeft gewoon toezeggingen gedaan aan de commerciële testpartijen en die moet hij nu nakomen, ondanks dat het waarschijnlijk over een paar maanden overbodig is.
 

erka

Well-known member
Hugo kan beter naar New York, de burgemeester daar vervangen.

Die bakt er namelijk helemaal niks van. Die heeft daar inmiddels al zoveel geprikt dat toeristen daar ook geprikt kunenn worden en dat je gratis kunt worden geprikt bij sportwedstrijden. Dat lijkt me toch niet de bedoeling zeg, zo voortvarend.
 

Joost

Well-known member
Volledige bezetting ziekenhuis volgens LCPS vandaag; 2521.
Vorige week vrijdag was dat 2706.

Dat is een daling van 7%.

Het opname gemiddelde op de verpleegafdeling is zelfs al 13% lager. Op de IC is het nog stabiel; al 14 dagen tussen 46 en 48.
 

erka

Well-known member
Hilarisch ook dat voor 1 juli iedereen volgens Hugo een prik gehad moet hebben maar met nog 8 weken te gaan er nog wel 6.000 prikkers nodig zijn die er nog niet zijn.

Hup Hugo! Je kunt het man.
 

JMD

Well-known member
Hilarisch ook dat voor 1 juli iedereen volgens Hugo een prik gehad moet hebben maar met nog 8 weken te gaan er nog wel 6.000 prikkers nodig zijn die er nog niet zijn.

Hup Hugo! Je kunt het man.
Die zijn er wel, hebben zich al eerder aangeboden, maar waren toen niet nodig, of men wilde dat iedereen minimaal 24 uur p/w beschikbaar was.
Die laatste eis is in perspectief nu des te gekker omdat men vooral in het weekend veel wil gaan prikken, dat zal dus 16 uur betekenen, want iemand 2x12 uur laten prikken lijkt me niet wenselijk.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Die zijn er wel, hebben zich al eerder aangeboden, maar waren toen niet nodig, of men wilde dat iedereen minimaal 24 uur p/w beschikbaar was.
Die laatste eis is in perspectief nu des te gekker omdat men vooral in het weekend veel wil gaan prikken, dat zal dus 16 uur betekenen, want iemand 2x12 uur laten prikken lijkt me niet wenselijk.

Misschien even een datumprikker opzetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

De Wolf

Well-known member
Hilarisch ook dat voor 1 juli iedereen volgens Hugo een prik gehad moet hebben maar met nog 8 weken te gaan er nog wel 6.000 prikkers nodig zijn die er nog niet zijn.

Hup Hugo! Je kunt het man.

Met een gemiddelde van 1,3 miljoen per week prikken moet het wel haalbaar zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Die begin juli was toch gebaseerd op een vaccinatiebereidheid van 85%?
Ik betwijfel of was dat percentage gaan halen, als ik zo links en rechts de geluiden hoor halen we dat niet.
Maar als het lager is zijn het dus ook minder prikken dus die begin juli gaan we wel halen.
 

Joost

Well-known member
Het probleem is ook vooral de leveringen. Als er in de laatste week van mei nog geen miljoen vaccins binnenkomen dan kun je niet 2 miljoen mensen vaccineren.

Waarschijnlijk komen de echt grote leveringen pas in de tweede helft van juni binnen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Daar ben je natuurlijk ook van afhankelijk maar de voorraad loopt nu wel op, ruim 2 miljoen (die overigens nog niet allemaal geprikt kunnen worden) dus voorlopig kunnen ze het tempo wel opvoeren.
 

JMD

Well-known member
Eef, wat is de reden dat die vaccins niet allemaal direct geprikt kunnen worden? Is dat omdat die nog in de grote opslag in (ik meen) Oss liggen?
 

De Wolf

Well-known member
Eef, wat is de reden dat die vaccins niet allemaal direct geprikt kunnen worden? Is dat omdat die nog in de grote opslag in (ik meen) Oss liggen?

Het moet eerst gecontroleerd worden. Dat duurt een x aantal dagen en daarna wordt het vrijgegeven.
 
Bovenaan