Coronavirus 2

Eef de Kip

Well-known member
Eef, wat is de reden dat die vaccins niet allemaal direct geprikt kunnen worden? Is dat omdat die nog in de grote opslag in (ik meen) Oss liggen?
Ik vond deze


kwam laatst een iets uitgebreidere uitleg tegen maar die kan ik niet zo 1-2-3 meer vinden.

Als er vandaag dus 1 miljoen dosis binnen komen dan tellen ze die bij de voorraad maar in de praktijk duurt het dus nog een paar dagen voordat ze die kunnen gebruiken. Vandaar dat je weer een beetje moet uitkijken met die voorraadcijfers.
 

Maasveld

Well-known member
Ik vond deze


kwam laatst een iets uitgebreidere uitleg tegen maar die kan ik niet zo 1-2-3 meer vinden.

Als er vandaag dus 1 miljoen dosis binnen komen dan tellen ze die bij de voorraad maar in de praktijk duurt het dus nog een paar dagen voordat ze die kunnen gebruiken. Vandaar dat je weer een beetje moet uitkijken met die voorraadcijfers.
Dat is ook pas 645 keer aangegeven.
 

Forza AZ

Well-known member
eerst maar eens navragen welk vaccin het gaat worden.
Dat is dan wel weer vreemd inderdaad. Bij het online een afspraak maken is er nergens informatie over welk vaccin je krijgt. Pas in de afspraakbevestiging staat daar informatie over. En ook dan nog niet heel specifiek. Alleen dat je ofwel Pfizer ofwel Moderna krijgt. Welke blijft een verrassing tot je bij de priklokatie bent.

Al kun je bij het maken van de afspraak wel al afleiden dat je geen Janssen krijgt, omdat je direct 2 afspraken maakt.
 

Joost

Well-known member
Goed artikel;

Met een mooie quote;
Another key problem is that, understandably, we find it harder to walk things back. It is easier to keep adding exceptions and justifications to a belief than to admit that a challenger has a better explanation.

The ancients believed that all celestial objects revolved around the earth in circular orbits. When it became clear that the observed behavior of the celestial objects did not fit this assumption, those astronomers produced ever-more-complex charts by adding epicycles — intersecting arcs and circles — to fit the heavens to their beliefs.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Bonehead

Well-known member
De slapstick rondom het vaccineren neemt hilarische vormen aan. Niet dat ik perse zo'n prik hoef hoor. Nur wondern. Ik kom met regelmaat op een covid afdeling en heb geen prik gehad. Zelfs de schoonmaakster die dagelijks de kamers van de covid patiënten heeft geen prik gehad. Al het OK personeel zelfs dat sinds covid angstvallig thuis zit heeft wel een prik gehad. Een leeftijdsgenoot buiten de zorg heeft een oproep gehad. Nogmaals ik zit niet te wachten op een prik. Ik verspreid lekker verder (y)
 

Susaa

Well-known member
De slapstick rondom het vaccineren neemt hilarische vormen aan. Niet dat ik perse zo'n prik hoef hoor. Nur wondern. Ik kom met regelmaat op een covid afdeling en heb geen prik gehad. Zelfs de schoonmaakster die dagelijks de kamers van de covid patiënten heeft geen prik gehad. Al het OK personeel zelfs dat sinds covid angstvallig thuis zit heeft wel een prik gehad. Een leeftijdsgenoot buiten de zorg heeft een oproep gehad. Nogmaals ik zit niet te wachten op een prik. Ik verspreid lekker verder (y)

Dat is wel heel apart.

Ik werk in de klinische GGZ en wij zijn met zijn allen afgelopen week voor de eerste keer geprikt.
 

Bonehead

Well-known member
Dat is wel heel apart.

Ik werk in de klinische GGZ en wij zijn met zijn allen afgelopen week voor de eerste keer geprikt.

Het beleid van het topklinisch ziekenhuis waar ik God voor mag bedanken dat ik er deel uit van mag maken sluit naadloos aan bij het landelijke beleid. Vorige week is er nog een zending vaccinaties terug gegaan omdat deze onaangekondigd was en er geen pillendraaier beschikbaar was om te accorderen bij ontvangst. Bij zuivere coke is datzelfde accoord overigens niet nodig. En nee, dat verzin ik niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan