Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
en de gevegtjes van deze wereld maar paniek zaaien bij buiten events zoals het schaatsen, en demonstaties in Amsterdam en Den Haag en het afgelopen jaar het gezeur dat het te druk was op het strand.

Gooi gvd toch alles weer open qua terrassen e.d.
 

Joost

Well-known member
Hier staat het stuk waar de Volkskrant het vandaan heeft.


Het gaat om gevallen die terug te leiden zijn. Vooral op bouwplaatsen schijnen veel uitbraken te zijn. In praktijk zal het aantal hoger liggen omdat niet in alle gevallen de besmettingsbron bekend is.
Dat is een foute interpretatie.

The HPSC data, provided in response to a query from The Irish Times, was based on “locations which are primarily associated with outdoor activities, ie outdoor sports and construction sites, or outbreaks that specifically mention in comments that an outdoor location or activity was involved”. The HSPC said, however, that it “cannot determine where transmission occurred”.

De gevallen die in dit onderzoek als buiten zijn geclassificeerd zijn de gevallen waarbij buiten ook een mogelijkheid was, zoals een bouwplaats. Het kan ook zo zijn dat de besmetting in een bouwkeet was. Alleen is in deze gevallen niet uit te sluiten dat het buiten gebeurd zou kunnen zijn.
 

De Wolf

Well-known member
Er komen deze maand een hoop pilots in musea, dierentuinen etc.
Ook in het stadion mogen weer mensen zitten met een negatieve test.
 

Joost

Well-known member
Als test voorlopig bij 1 speelronde. Dat vind ik dan wel weer apart. Waarom niet een test met van iedere club een thuiswedstrijd.
Het is vrij belachelijke om dit een experiment te noemen.

Je gaat in een omgeving...
... waarin bewezen is dat je er niet besmet kan raken.
... waar in het verleden in diverse speelrondes niemand besmet raakte
... op anderhalve meter van elkaar
... met 10% capaciteit

kijken of het veilig kan.

what’s next? In een kinderdagverblijf testen of er baby’s dronken worden?
 

Bernardo

Well-known member
Belachelijk ja, 1350 man bij Cambuur - Graafschap. Terwijl het in september prima is gegaan met 2500/3000 man...
 

JMD

Well-known member
Dat je die fieldlabs doet voor evenementen in bv de ziggo dome lijkt me logisch, maar in het najaar is allang aangetoond dat de eredivisie/KKD goed ging. Nu zijn er steeds meer mensen gevaccineerd en nog is het maar een klein beetje wat gebeurt. Alsof men helemaal niet wil dat alles weer open kan, dat we zo meteen blij moeten zijn als ineens 20% in een stadion mag. Ook musea waren in het najaar gewoon open, met beperkt publiek, dat kan nu ook wel.

In Texas waren gisteravond 40.000 man (uitverkocht) bij een honkbalduel van de Rangers. En (ik meen) 3 andere MLB-clubs verkopen hun stadion nu ook weer helemaal uit. Als daar over 2-3 weken geen toename uit komt dan is toch duidelijk dat we gewoon echt weer terug kunnen naar veel meer (buiten).
 

JMD

Well-known member
En verder: PSV - Grunn is bv om 20.00... De avondklok begint om 22.00... Of gaat die er na 2 weken, 5 weken, 2 maanden, 3 maanden eindelijk af?
 

Joost

Well-known member
het 7 daags gemiddelde qua opnames was vorig jaar op 29 maart het hoogst, dit jaar is het 1 april.
Verder lijken de cijfers van de ziekenhuizen qua patroon ondertussen identiek.
 

Hankie

Well-known member
In Texas waren gisteravond 40.000 man (uitverkocht) bij een honkbalduel van de Rangers. En (ik meen) 3 andere MLB-clubs verkopen hun stadion nu ook weer helemaal uit. Als daar over 2-3 weken geen toename uit komt dan is toch duidelijk dat we gewoon echt weer terug kunnen naar veel meer (buiten).

Klopt vergelijkbare situatie idd qua vaccinatiegraad.
 

stc

Well-known member
En verder: PSV - Grunn is bv om 20.00... De avondklok begint om 22.00... Of gaat die er na 2 weken, 5 weken, 2 maanden, 3 maanden eindelijk af?

Ik zou best naar deze wedstrijd gaan, maar de avondklok welke om 2200hrs maakt het voor mij onmogelijk om naar deze wedstrijd te gaan. Binnen 10 minuten na afloop ben ik nog niet thuis. Lijkt mij dan dat alleen mensen kunnen die ultra dicht bij het stadion wonen.
 

Abubakari

Well-known member
Ik zou best naar deze wedstrijd gaan, maar de avondklok welke om 2200hrs maakt het voor mij onmogelijk om naar deze wedstrijd te gaan. Binnen 10 minuten na afloop ben ik nog niet thuis. Lijkt mij dan dat alleen mensen kunnen die ultra dicht bij het stadion wonen.
Of mensen die een vrijstelling voor de avondklok hebben, in Groningen wonen, in de zorg werken en gevaccineerd zijn en een hekel aan psv hebben.
Ik vink ze alle 5 af.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Nederland is naar verhouding geen kwart. Zelfs de Kroaten zijn ons aan het inhalen zo slecht doen wij het.
Hoho, kritiek op De Jonge qua vaccinatiebeleid mag niet... We doen het fantastisch... Want ergens in 2028 gaat iedereen gevaccineerd zijn als het zo doorgaat... :)
 
Bovenaan