Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Ja ok dan zetten we vaccinaties die nog niet zijn goedgekeurd, gebeurt er iets mee dan kunnen we zeiken op de overheid dat ze dat weer niet goed hebben gedaan.

Het gaat erom dat je eerder actie moest ondernemen toen bleek dat degene met wie z'n in zee waren gegaan hun afspraken niet na konden komen. Dan was je weer een stuk verder geweest. Maar maakt verder ook niet uit, in juli is toch iedereen gevaccineerd.
 

Maasveld

Well-known member
Sowieso bizar dat ze niet meteen met zo'n betrouwbare partner als Rusland in zee zijn gegaan.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member

Opschudding in Duitsland: sommige leden van de Bondsdag zouden verdiend hebben aan het lobbyen voor mondmaskers...



In Nederland betaalt de overheid voor labruimte die het niet gebruikt, terwijl het tests naar kleinere labs stuurt...
 

Bonehead

Well-known member
NOS Teletekst 109

Geen griep vastgesteld deze winter

Er is deze winter nog geen officieel
geval van griep geregistreerd bij het
RIVM.De coronamaatregelen blijken het
griepvirus buiten de deur te houden.

Afgelopen week gingen 7 op de 100.000
mensen met griepklachten naar de
huisarts.Dat zijn er minder dan anders
en ver onder de limiet van 60 die nodig
is voor een epidemie.Bij steekproeven
werd afgelopen weken geen enkele keer
influenza vastgesteld.Klachten kwamen
voort uit bijvoorbeeld het rhinovirus.

Het RIVM plaatst wel kanttekeningen.Zo
laten de meeste mensen met griepachtige
klachten zich nu bij de GGD testen op
corona,en niet op griep bij de dokter.

volgende nieuws weer&verkeer sport
https://nos.nl/teletekst#601

Heeft corona toch nog een positief effect.
 

Bonehead

Well-known member
NOS Teletekst 106

De Jonge wil snel veel zelftesten


 Het kabinet wil dat er op korte
termijn corona-sneltesten op de markt
komen,die niet onder medisch toezicht
hoeven te worden afgenomen.Die testen
kunnen bijvoorbeeld worden ingezet door
werkgevers,scholen en universiteiten.

Het zijn sneltesten die nu nog door
professionals moeten worden afgenomen.
De Jonge wil van die voorwaarde af.Hij
verwacht dat de aangepaste sneltest dan
in april in de supermarkt kan liggen.

De Jonge wijst erop dat zelftests iets
minder betrouwbaar zijn dan de tests,
afgenomen door professionals.Mensen met
een positieve zelftest moeten zich dus
ook nog door de GGD laten testen.

volgende nieuws weer&verkeer sport

Zijn er al mensen die hebben gepreorderd?
 

Bonehead

Well-known member
Wordt wakker !!11!!

Dat ben ik. Ook positief is dat er geen mensen meer sterven aan longontsteking terwijl dat normaliter de grootste sterfoorzaak is met uiteraard een heel regiment aan onderliggend lijden.

Ben overigens oprecht nieuwsgierig naar het aantal zelfdodingen. Deze week waren er in deze regio al drie die zich voor de trein en de A1 gooiden. Zelfmoord ligt in deze periode altijd al hoger.
 

zwammy

Well-known member
Kijk dat is mooi nieuws, de longen zijn ook gezond voortaan!

Zelfdodingen zullen wel toeval zijn van de minister van justitie zegt dat we het eens zijn met de maatregelen.
 

Joost

Well-known member
Dit is toch echt schrijnend;


Even een paar dingen er uit halen;
Jacco Wallinga: "We extrapoleren de gegevens uit dat onderzoek, de kiemsurveillance. Elke nieuwe week komen er nieuwe gegevens bij en passen we de extrapolatie aan. Aanvankelijk groeide het aandeel Britse variant snel. De afgelopen weken groeide het iets minder snel en dan valt de extra besmettelijkheid van de Britse variant iets mee ten opzichte van eerdere uitkomsten. We denken dat in de gegevens van deze week, waarin de monsters tot 21 februari zijn geanalyseerd, meer dan de helft van de besmettingen door de Britse variant veroorzaakt wordt. Iets later dan gedacht."
Op 21 februari was de helft Britse variant. Schatting RIVM over de week van 25-31 januari; 2/3 van alle besmettingen is Britse Variant.
Wallinga trekt het begrip 'ietsje' wel erg ver op.

Jacco Wallinga: "De meeste opgenomen patiënten zijn niet gevaccineerd, omdat ze niet bij degenen horen die daarvoor al in aanmerking komen. Bij de IC-opnames zie ik toch wel een duidelijke stijging, de ziekenhuisopnames vertonen een sterke wekelijkse spreiding maar de trend lijkt ook hier te stijgen."

Gemiddelde ziekenhuisopname per week, sterk stijgend inderdaad;

1615037070602.png
 

Bonehead

Well-known member
Ja nu weet ik het ook niet meer.

Ik ook niet. Daarom ben ik zo nieuwsgierig. Met in het achterhoofd dat zelfmoordcijfers in het voor- en najaar hoger liggen. Volgens de officiële lezing zijn de cijfers niet hoger dan in 2019. Dat verbaast mij omdat ik links en rechts hoor dat door corona er steeds meer mensen zijn met depressies en andere psychische klachten. Dat laatste zou ook wel logisch zijn. Nu ben ik niet iemand die de cijfers blindelings vertrouw. Ik geloof best wel dat cijfers geframed worden om de goede zaak kracht bij te zetten. Als mij dat volgens sommigen een wappie maakt dan is dat maar zo. Ik acht veel maatregelen zinloos. Niet dat ik de illusie heb dat ik er iets aan kan doen. Nicht ärgern, nur wundern is mijn motto.
 
Bovenaan