JFK
Well-known member
Wat lul je nou stom joh?Ach ja, laten we dat idd ook maar over bv. de Belastingdienst zeggen... Het is immers een Rijksdienst, die maken geen fouten toch???
Wat lul je nou stom joh?Ach ja, laten we dat idd ook maar over bv. de Belastingdienst zeggen... Het is immers een Rijksdienst, die maken geen fouten toch???
Goede kans dus dat we hem volgend jaar februari weer onbeschermd in de buurvrouw kunnen hangen. Zoals het hoort.
had volgens mij ook ergens gelezen dat er idd een groter percentage mensen met migratieachtergrond met corona op de IC ligt. Maar dat komt denk ik ook omdat lageropgeleiden vaker op de IC liggen (de gemiddelde migrant is lager opgeleid dan de gemiddelde niet-migrant (vooral door de oudere migranten, de jongere generatie haalt dat rap in)). En dat heeft ongetwijfeld weer ook te maken met het type beroepen dat zij doen. Veel hoger opgeleiden zullen vooral nu thuis werken, dus weinig kans op besmetting. Voor 'lager opgeleide' beroepen is die mogelijkheid natuurlijk bijna niet aanwezig.Ik ben eigenlijk wel op zoek naar de bezetting op de IC's.
Etniciteit zou ik ook best interessant vinden (niet om met de vinger te wijzen maar om te kijken of je daar idd een gerichte aanpak op los kunt laten) maar vooral geslacht, leeftijd en evt onderliggende aandoening.
Als daar nou is openheid over komt dan kun je die discussie wellicht is gaan voeren. Nu is het meer van hear say dat het allemaal dikke mannen van in de 70 zijn.
Dat valt ook wel mee. HAdden piek met kerst (zoals zo ongeveer heel Europa), daalden daarna heel snel (halveerden in 2 weken), maar de laatste 2 weken stijgt het echt rap (2x 25% per week).Al heel lang niet toch?
Degene die redelijk makkelijk redden hoor je natuurlijk niet.Aha, dan zitten er heel veel mensen in de verkeerde branche.
Het is ook een kwestie van vraag en aanbod natuurlijk. De EU heeft vooral ingezet op vaccins gemaakt in de EU en het Moderna vaccin dat in de VS gemaakt wordt. Het EMA en het Amerikaanse medicijnagentschap hebben veel nauwere banden dan de EU en Rusland.Nadat meerdere landen begonnen zijn met sputnik gaat het Ema het ook maar eens onderzoeken. Lopen weer eens achter de feiten aan. Misschien wat meer geld erin pompen.
Als ik het goed lees hebben ze ook nog geen aanvraag gedaan om goedkeuring:Nadat meerdere landen begonnen zijn met sputnik gaat het Ema het ook maar eens onderzoeken. Lopen weer eens achter de feiten aan. Misschien wat meer geld erin pompen.
Als ik het goed lees hebben ze ook nog geen aanvraag gedaan om goedkeuring:
"Het is nog niet bekend wanneer Gamaleya, het onderzoeksbureau achter Spoetnik V, om toelating van het vaccin vraagt "
EMA start beoordeling van Russisch Spoetnik V-vaccin | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
In Groningen schalen de ziekenhuizen de reguliere zorg weer wat af. Dat is dan wél nieuws.
Hier in de krant draaien de ziekenhuizen vrijwel allemaal als vanouds stond vanochtend in de krant op pagina 16.
Goed nieuws scoort altijd minder dan slecht nieuws.
Ja ok dan zetten we vaccinaties die nog niet zijn goedgekeurd, gebeurt er iets mee dan kunnen we zeiken op de overheid dat ze dat weer niet goed hebben gedaan.Hongarije en Polen hebben ze al, zijn volgens mij lid van de EU.
Vreemd genoeg merken ze daar in het ziekenhuis zelf weinig van.Friesland en Groningen krijgen op dit moment veel patiënten uit de kop van Noord-Holland. De situatie daar zit tegen code zwart aan.
Vreemd genoeg merken ze daar in het ziekenhuis zelf weinig van.