Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Is toch ook gewoon een heen terugwedstrijd geweest?
Het duel in Italië was in Milaan, al die Atalantasupporters gingen grotendeels met bus en trein naar Milaan. Zitten dan een paar uur in die stad in café's, lekker dicht op elkaar en na afloop weer terug in die bussen/treinen (en gezien de koude in Italië toen ongetwijfeld met ramen dicht).
Maar de besmettingen liep men op in de buitenlucht in het stadion, aldus Rutte...
 

JMD

Well-known member
Van Dissel wijst erop dat het virus dat nu in opmars is, een nieuw type van het coronavirus is. Het gaat nu om een virus dat mildere klachten geeft. "Dat maakt het ingewikkeld om mensen te targeten", zegt Van Dissel. Met andere woorden: het is nog lastiger om te zien of mensen griep hebben of toch een variant van covid-19.


Dus het virus geeft mildere klachten. Dat moet toch vertrouwen geven voor de komende maanden, en hoeven we imo echt niet zo snel meer in lockdown.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Italianen concludeerde dat eerder ook al. Lijkt mij juist ook positief. Sowieso is er op dit moment geen aanleiding voor verdere maatregelen gezien het aantal ziekenhuisopnames.
 

JMD

Well-known member
De Italianen concludeerde dat eerder ook al. Lijkt mij juist ook positief. Sowieso is er op dit moment geen aanleiding voor verdere maatregelen gezien het aantal ziekenhuisopnames.
Eens. Maar je ziet wel de angst bij mensen ontstaan die zich laten leiden door de positieve gevallen en nu alweer vinden dat we in lockdown moeten 'want de 2e golf komt eraan' en bang zijn dat de IC's dan overlopen...
 

Maasveld

Well-known member
De Italianen concludeerde dat eerder ook al. Lijkt mij juist ook positief. Sowieso is er op dit moment geen aanleiding voor verdere maatregelen gezien het aantal ziekenhuisopnames.
Ja maar als Kabouter Jaap het zegt klopt het sowieso niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gelukkig weet Trump dat de Spaanse griep het einde van de tweede Wereldoorlog betekende.

Mocht het nodig zijn, dan zal de Spaanse griep naast de Eerste en Tweede Wereldoorlog ook de Derde Wereldoorlog beëindigen.
 

SanMark.

Well-known member
Na de persconferentie vandaag is de echte naam van de Wolf ook bekend. Hij luistert naar de naam Jaap van Dissel.
 

De Wolf

Well-known member
Je hoeft het niet te plaatsen.

Ik krijg het toch niet te zien. Sinds gisteravond staat hij op mijn negeerlijst na een paar sneue reacties. Wou ik al doen na die trieste reactie om alle Friezen maar aan de strop te hangen en nog zo iets waar SuikerBrood laatst op reageerde.
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Inmiddels blijkt de terrasbesmetting in Dokkum een erg vrije interpretatie te zijn van de GGD.

Benieuwd of er nog een rectificatie in de media komt of dat dit verhaal nog maanden blijft sluimeren.

Er gaan inderdaad verhalen de ronde dat ze ook binnen in een kroeg zijn geweest. Uiteraard een ideale besmettingsplaats maar buiten zijn er genoeg besmettingen geweest bij te korte afstand. Jaap Van Dissel noemde ook strandbarbecue's in de VS. Ik zou zeggen dat het op beide plaatsen mogelijk is geweest omdat het ook een soort kettingreactie met besmettingen zijn geweest.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik krijg het toch niet te zien. Sinds gisteravond staat hij op mijn negeerlijst na een paar sneue reacties. Wou ik al doen na die trieste reactie om alle Friezen maar aan de strop te hangen en nog zo iets waar SuikerBrood laatst op reageerde.

Dat laatste heeft SanMark. niet precies zo gezegd.
 

JFK

Well-known member
Ik krijg het toch niet te zien. Sinds gisteravond staat hij op mijn negeerlijst na een paar sneue reacties. Wou ik al doen na die trieste reactie om alle Friezen maar aan de strop te hangen en nog zo iets waar SuikerBrood laatst op reageerde.
Dit zegt SanMark.:
En natuurlijk of de grootste autoriteit op dit gebied . De Wolf er van vind.
 

Unregistere

Well-known member
Putin to the rescue:

Rusland keurt vaccin goed en stevent af op massa-inenting, WHO wil het keuren

Het Russische ministerie van Volksgezondheid heeft dinsdag groen licht gegeven voor de ingebruikname van een eerste COVID-19-vaccin. Het land wil, als de laatste testfases zijn afgerond, als eerste land overgaan tot massa-inenting. Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft Rusland toestemming gevraagd om het vaccin onder de loep te nemen.

Volgens president Vladimir Poetin is het vaccin veilig en is een van zijn eigen dochters al ingeënt, zonder dat zij bijwerkingen ontwikkelde. Het is niet duidelijk of het om Maria of Yekaterina Poetin gaat.

Poetin hoopt de productie van het vaccin, dat door het Gamaleya-instituut in Moskou ontwikkeld is, serieus op te schroeven. Binnenkort zou het op veel plekken te koop moeten zijn.

Deskundigen maken zich zorgen over de geplande grootschalige inentingscampagne die Poetin voor ogen heeft. Zij stellen dat Rusland zijn imago belangrijker vindt dan eventuele gezondheidsrisico's, aangezien het vaccin nog geen twee maanden is onderzocht.

'Vaccin heet Spoetnik V, miljard dosissen besteld'

Kirill Dmitriev, hoofd van het Russische staatsinvesteringsfonds RFPI, zegt zelf ook ingeënt te zijn, "zonder significante bijwerkingen". Volgens hem zijn er op internationaal niveau al diverse deals gesloten en moet Rusland in razend tempo 1 miljard dosissen produceren.

Dat zal niet alleen gebeuren in het thuisland. Naar verluidt zet Rusland ook laboratoria op in Brazilië en andere landen in Latijns-Amerika, waar vanaf november het vaccin in productie genomen kan worden, na goedkeuring van Russische autoriteiten.

Op de wereldmarkt zal het vaccin tot Spoetnik V gelabeld worden, aldus Dmitriev. Na de initiële bestelgolf zal Rusland naar verluidt zo'n 500 miljoen vaccins per jaar blijven produceren, claimt hij.

Rusland claimt eerste effectieve vaccin te hebben ontwikkeld

Rusland heeft geen onderzoeksgegevens gedeeld met buitenlandse wetenschappers. Mede daarom heeft de WHO Rusland gevraagd of ze het vaccin mag keuren, om de betrouwbaarheid te kunnen garanderen.

Als het vaccin betrouwbaar blijkt en er op grote schaal mensen ingeënt kunnen worden, dan heeft Rusland als eerste land een effectief en veilig vaccin geproduceerd.

Vorige week sprak het land al de hoop uit in oktober de inentingscampagne te kunnen starten. Russen met essentiële beroepen, zoals medisch en onderwijzend personeel, krijgen het vaccin mogelijk al in augustus toegediend.
 
Bovenaan