Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Gisteren een foutje in de IC bezetting, de uitstroom was niet genoteerd.

Vandaag opvallend laag aantal opnames; 121.
Bezetting daalt weer.

• Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Vooralsnog blijft de explosie ziekenhuisopnames uit. Hopelijk zet deze trend nog anderhalve week door.

Forza AZ

Well-known member
Zo in de Kuip te zien werkt daar de 1/3 maatregel ook niet.
Bij PEC zat gisteren iedereen bovenaan de tribunes dicht op elkaar omdat de onderste rijen in de regen stonden. Ook bij Utrecht stonden veel mensen dicht op elkaar terwijl andere vakken bijna leeg waren. Dat is inderdaad niet zoals de 1/3e bezetting door de overheid is bedoeld, maar het blijkt wel weer dat weinig mensen zich nog strikt aan de regels houden.

Mondkapje moet officiëel alleen als je je verplaatst, en niet als je op je stoel zit.

SanMark.

Well-known member
Gisteren in 3 kroegen geweest. De eerste was het QR code scannen en iedereen had een vaste plek met circa 60% die het mondkapje opzette als ze naar de WC gingen.

Tweede kroeg, was het QR code scannen maar binnen was het zo afgeladen druk dat je op de koppen kon lopen.

Derde kroeg was er geen controle maar qua drukte kon je prima staan en bier bestellen.

Waren de kroegen tot 03.00 open geweest dan had de drukte in de tweede kroeg een stuk minder geweest.

Wij waren er rond 16.00 rond 18.00 uur in de eerste kroeg even lekker gegeten en daarna dus de andere twee even bezocht en om 22.00 uur thuis. Eerlijk gezegd was dat een prima tijd voor deze steeds ouder wordende lul.

Max

Administrator
Forumleiding
Voor deze ouwe lul is er ook nul hinder. De laatste jaren spreken we eigenlijk steeds vaker al in de middag af om bier te drinken, daarna even lekker eten en een biertje daarna en iedereen is weer lekker op tijd thuis. Ook geen gezeik met OV.

De Wolf

Well-known member
Viel toch wel mee? Moest steeds een stoeltje tussen zitten volgens de kaartjes. Zag ik om mij heen wel redelijk. Had alleen niemand een mondkapje op.
In theorie met de verkoop. Was niet echt veel van te zien. Kan je net zo goed in een vol stadion spelen. Die paar besmettingen kunnen er ook nog wel bij.

PS graag deze ook tekenen.

Max

Administrator
Forumleiding
In theorie met de verkoop. Was niet echt veel van te zien. Kan je net zo goed in een vol stadion spelen. Die paar besmettingen kunnen er ook nog wel bij.

PS graag deze ook tekenen.

Op TV kun je het ook niet heel goed zien. Wat ik heb gezien werd er wel redelijk aan gehouden. Dat een stelletje tegen elkaar aan gaat zitten lijkt mij volstrekt logisch. Maar goed, ik begrijp dat het allemaal om de beeldvorming gaat. Zal ESPN wellicht op vak S ingezoomd hebben. Daar heb ik geen zicht op. Misschien iets om over na te denken hoe dit het beste op TV zichtbaar te maken is. Misschien aan ESPN vragen of ze de volgende keer meer de bravere tribunes in beeld te brengen i.p.v. in te zoomen op vak S.

Verder hebben we tot dusver één dag gehad waarbij we volgens mij echt even opkeken van de stijging in ziekenhuisopnames en vervolgens schoot het al snel weer terug tot onder de 200 ziekenhuisopnames. Als dat zo blijft, neem ik aan dat over anderhalve week tot de volgende stap kan worden besloten. Zelfs de explosie aan besmettingen zal tegen die tijd weer wat op zijn retour zijn.

Joost

Well-known member
Toch wel positief nieuws uit de teststraten van de GGD.
Afgelopen vrijdag 81398 positieve gevallen op 136.990 tests.
Een week eerder 87.423 positieve gevallen in 150.150 tests.

Das een behoorlijke daling, die piek is echt zichtbaar.

Bovenaan