Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Nee hoor, had ik ergens gelezen, hadden al een middel dat werkte maar niet verspreid mag worden onder het motto van extra testen terwijl dat gewoon bullshit is want er word gewoon getest op mensen omdat het zo'n prioriteit heeft. En Verder geloof ik het wel, ik loop alleen niet mee in de polonaise mbt het beste kabinet sinds de 2e wereldoorlog.
 

Atreides

Well-known member
Nee hoor, had ik ergens gelezen, hadden al een middel dat werkte maar niet verspreid mag worden onder het motto van extra testen terwijl dat gewoon bullshit is want er word gewoon getest op mensen omdat het zo'n prioriteit heeft. En Verder geloof ik het wel, ik loop alleen niet mee in de polonaise mbt het beste kabinet sinds de 2e wereldoorlog.

Kun je dat ergens iets concreter maken? Er zijn geloof ik > 20 instellingen bezig met een vaccinatie.

Verder heb ik begrepen dat zelfs bij een verkort traject (wat ik dit geval gezien de eerder opgebouwde ervaring met een ander Corona virus dat 80%/90% van het het DNA deelt er versneld gehandeld kan worden) extra testen en de consequenties op lange termijn essentieel zijn.

Testen zijn nodig omdat je (1) zeker wilt weten dat e.a. goed genoeg werkt en (2) dat er geen onacceptabele bijwerkingen zijn.
 

JMD

Well-known member
Ik geloof best dat er medicijnfabrikanten zijn die in het algemeen winst willen maken (het blijven immers bedrijven), maar ik kan me niet voorstellen dat dat momenteel gebeurt met een coronavaccin. De economische en gezondheidsschade wordt/is wereldwijd zo groot dat een bedrijf dat wel een vaccin heeft maar het niet beschikbaar wil stellen (om wat voor reden dan ook) zo ontzettend veel slechte publiciteit krijgt dat die eind 2020 niet halen.

Het is zoals Atreides zegt, je zal toch goed moeten testen of een medicijn/vaccin geen bijwerkingen heeft (zie bv Softenon), want anders wordt het kiezen tussen 2 kwaden.
Geloof me, de hele wereld is momenteel bezig met die vaccins, en zodra dat er is (en getest dat het geen (of acceptabele (als je er bv 1 dag misselijk van wordt lijkt me dat acceptabel)) bijwerkingen heeft) zal het geproduceerd moeten worden en dan kan het uitgerold worden.
(en dan gaat het alsnog lang duren, want reken voor de gein eens uit hoe lang het zal duren voordat iedereen dat vaccin 'ingespoten' heeft gekregen)
 

Maasveld

Well-known member
Nee hoor, had ik ergens gelezen, hadden al een middel dat werkte maar niet verspreid mag worden onder het motto van extra testen terwijl dat gewoon bullshit is want er word gewoon getest op mensen omdat het zo'n prioriteit heeft. En Verder geloof ik het wel, ik loop alleen niet mee in de polonaise mbt het beste kabinet sinds de 2e wereldoorlog.

Ik heb ook ergens gelezen dat mondkapjes geen nut hebben.

Wie loopt er eigenlijk de polonaise mbt tot dit kabinet?
 

zwammy

Well-known member
Kun je dat ergens iets concreter maken? Er zijn geloof ik > 20 instellingen bezig met een vaccinatie.

Verder heb ik begrepen dat zelfs bij een verkort traject (wat ik dit geval gezien de eerder opgebouwde ervaring met een ander Corona virus dat 80%/90% van het het DNA deelt er versneld gehandeld kan worden) extra testen en de consequenties op lange termijn essentieel zijn.

Testen zijn nodig omdat je (1) zeker wilt weten dat e.a. goed genoeg werkt en (2) dat er geen onacceptabele bijwerkingen zijn.

Zal kijken of ik het nog ergens kan vinden, maar weinig tijd om te zoeken op dit moment. Doe mijn best.

De media loopt het kabinet achterna, op dit forum geen idee, dat hou ik natuurlijk allemaal niet bij.
 

U.G.

Well-known member
Chloroquine waarschijnlijk.

Het boekt positieve resultaten maar het schijnt ook een enorne paardenmiddel waarvan de bijwerkingen worden gevreesd.
 

Eef de Kip

Well-known member
En waarvan gezegd wordt dat het in voorkomende gevallen alleen maar erger wordt.


Verder buitelen de experts over elkaar heen dat het zo maar 1,5 à 2 jaar kan duren dus ook al is dat pessimistisch dan nog lijkt 2 maanden wel erg enthousiast.
 

erka

Well-known member
Kabouter Jaap heeft gezegd dat het in noord-NL misschien wel kan worden versoepeld omdat hier weinig besmettingen zijn.
Zowel Rutte als UMCG-chef Friedrich hebben gezegd dat dat een heel slecht idee is. Rutte vooral vanuit praktisch oogpunt en Friedrich omdat er te weinig meetgegevens zijn over de noordelijke bevolking en je voor hetzelfde geld dus de ellende alsnog binnenhaalt.

Op baardmans advies heeft Nederland trouwens ook miljoen mondkapjes aan China geleverd in februari want we hadden ze toch niet nodig.

Echt, die Van Dissel man. Pensioen!
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Kabouter Jaap heeft gezegd dat het in noord-NL misschien wel kan worden versoepeld omdat hier weinig besmettingen zijn.
Zowel Rutte als UMCG-chef Friedrich hebben gezegd dat dat een heel slecht idee is. Rutte vooral vanuit praktisch oogpunt en Friedrich omdat er te weinig meetgegevens zijn over de noordelijke bevolking en je voor hetzelfde geld dus de ellende alsnog binnenhaalt.

Op baardmans advies heeft Nederland trouwens ook miljoen mondkapjes aan China geleverd in februari want we hadden ze toch niet nodig.

Echt, die Van Dissel man. Pensioen!

Wissel die Van Dissel!
 

gevegt

Well-known member
Kabouter Jaap heeft gezegd dat het in noord-NL misschien wel kan worden versoepeld omdat hier weinig besmettingen zijn.
Zowel Rutte als UMCG-chef Friedrich hebben gezegd dat dat een heel slecht idee is. Rutte vooral vanuit praktisch oogpunt en Friedrich omdat er te weinig meetgegevens zijn over de noordelijke bevolking en je voor hetzelfde geld dus de ellende alsnog binnenhaalt.

Op baardmans advies heeft Nederland trouwens ook miljoen mondkapjes aan China geleverd in februari want we hadden ze toch niet nodig.

Echt, die Van Dissel man. Pensioen!

Is Friedrich die man die zelf ook corona heeft opgelopen?
 
Bovenaan