Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Zou het ook deels de volksaard kunnen zijn? Wat zowel impact heeft op de regering als op het volk…
Deense cultuur valt niet te vergelijken met die van Nederland. Denen zijn minder streng gelovig. Heb je minder extremere rechtse lui. Zijn zeker weten een stuk beschaafder. Alleen rondom Kopenhagen schijnt corona nog flink huis te houden maar dat is stedelijk gebied.
 

Eef de Kip

Well-known member
Zou het ook deels de volksaard kunnen zijn? Wat zowel impact heeft op de regering als op het volk…
De vraag stellen in 'm beantwoorden. Werkelijk elke maatregel hier wordt breeduit uitvergroot, over elke dingetje heeft iedereen weer wat te zeggen.
Jacco Vonhof zag ik vanochtend ook weer in beeld toen ik de tv aan zette. Die schreeuwerd en die iets te dikke meneer van de horeca zullen vanavond wel weer met hun kop op de tv komen om te gillen dat het allemaal kut is.
Een lockdown zorgt hier voor een week rellen met miljoenen aan schade.

Nee, ik heb toch echt de indruk dat we de mentaliteit die er hier momenteel heerst niet helemaal los kunnen koppelen van het "zwabberbeleid" dat we hier blijkbaar hebben, ik vind dat trouwens wel meevallen maar goed, daar denk ik dan weer iets anders over zonder dat ik wil beweren dat het alleen maar fantastisch is.
En alsof er in Denemarken alleen maar mensen zijn dit het allemaal geweldig vinden wat de regering daar beslist.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Maar dat sporten met een pas is toch ook ridicuul? Typisch een regel die achter een bureau is genomen door mensen die nooit buiten komen
 

erka

Well-known member
Over Zwabberbeleid:

Van Dissel/OMT twee weken geleden: ik zie in alle realiteit geen aanleiding voor harde lockdownregels deze winter.
Van Dissel/OMT nu:

FDQE7MLWEAEHhSE


I rest my case. Ze doen maar wat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Helemaal mee eens. Het is ook ieders eigen verantwoordelijkheid. Maar dat wil niet zeggen dat je de fuck ups van de laatste 10 jaar maar niet hoeft te benoemen. Het is bizar dat de overheid gewoon drang uitvoert en het merendeel dat maar voor zoete koek lijkt te slikken. Nu las ik dat 3 grote ziekenhuizen al niet gingen meewerken voor het paspoort voor hun medewerkers dus dat stemt me wel wat meer tevreden maar het is een erg bijzondere tijd aan het worden, laat ik het daar maar op houden.

Mijn probleem ermee is dat veel mensen doen dat we alleen maar een probleem hebben, omdat de overheid niet genoeg IC bedden heeft geregeld alsof het ligstoelen zijn aan het zwembad op een all inclusive resort.

Dat de overheid fouten maakt dat ontkent helemaal niemand en dat wordt ook door vrijwel iedereen benoemd.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

zwammy

Well-known member
Je snapt wel dat als een IC opname tien keer zo lang duurt, dat je dan 9 IC opnames minder hebt?
Yes dat snap ik. Maar jij snapt toch ook als je 4 ziekenhuizen sluit en verschillende IC opnames sluit je minder mensen op de IC kwijt kan.



Verder denk ik dat veel Nederlanders gewoon kabinet moe zijn. Van de toeslagen tot de gasboringen tot de vluchtelingen en tot de corona, ze verneuken gewoon alles.
 

De Wolf

Well-known member
Ik zit even naar de briefing te luisteren. Daar worden ook bepaalde dingen toegelicht.

Het komt er op neer dat ze de QR code vooral toe willen passen op plaatsen waar veel mensen samenkomen. Daarom hebben ze bijvoorbeeld ook voor sport gekozen. Volgens Van Dissel gaat het vooral om binnensportlocaties. Over buitensport zijn ze weer vaag.

Aandeel gevaccineerden in ziekenhuis stijgt ook flink. Is nu iets tussen de 40 en 45% en 75% op de IC. Bij gevaccineerden is het wel vooral 70+.

Voor de cijferliefhebbers nog een presentatie van Van Dissel. Best wel interessant.

 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp dat het RIVM nu gewoon echt man en paard aan het noemen is waar nou het vaccinatie probleem zit. Mooi, dan kan er nu aan oplossingen worden gewerkt.
 

zwammy

Well-known member
Nee, dit ging over de mensen die niet gevaccineerd willen worden. Van de cijfers op de IC willen ze niet geven hoeveel procent het is. Geenstijl had al de leugens van Kuipers al blootgesteld.
 

zwammy

Well-known member
Om leugens van mensen die gehoord worden over de adviezen die het kabinet overneemt om tot de maatregelen te komen? De 2e keer iig wel wat die eist nu de cijfers op. Maar jij blijkbaar niet, prima toch.
 

erka

Well-known member
Van Haga gaat aangifte doen vanwege discriminatie tegen het kabinet omdat hij zijn zin niet krijgt.
 
Bovenaan