Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Volgens de geleerden zouden we anders binnen no-time bij de 20.000+ zitten.
Ja, die voorspelden ook 120.000 pos.tests per dag in januari....

Ik ben wel heel benieuwd welke getallen nou kloppen, of die van vandaag/gisteren, of die van zaterdag. Of dat dat testen voor toegang toch een grotere invloed heeft dan vorige week in de briefing werd verteld...
 

JMD

Well-known member
Engeland gaat door met opheffen van de maatregelen.
De minister van gezondheidszorg zegt het zo:
"Tegen degenen die vragen: 'Waarom zetten we nu deze stap?', zeg ik: 'Als we het nu niet doen, wanneer dan wel?'. Er zal nooit een perfect moment zijn om deze stap te zetten, want we kunnen dit virus simpelweg niet uitroeien", zei Javid. "Of we het leuk vinden of niet, het coronavirus gaat niet meer weg."
 

Joost

Well-known member
Ja, maar die geleerde was even vergeten dat TvT nu nog amper wordt toegepast en dat er helemaal geen testcapaciteit is om 20.000 positief te kunnen testen :)
Er is heel veel capaciteit afgeschaald en die is nu weer heel erg nodig.
Ik geloof dus wel dat er op dit moment een achterstand is in het testen.
 

Joost

Well-known member
Een stille ramp is de situatie van kinderen op de basisschool die door hun ouders worden thuisgehouden. De leerplichtambtenaren doen al anderhalf jaar helemaal niets aan verzuim.

Ik ken diverse verhalen van kinderen die al anderhalf jaar thuiszitten omdat ouders vreselijk bang zijn en dat zijn ook nog eens kinderen die niet de beste thuissituatie hebbend soepel door school rollen.
 

De Wolf

Well-known member
Sinds de Franse president Macron heeft aangekondigd dat op veel meer plekken voortaan een zogeheten gezondheidspas nodig zal zijn, hebben meer dan 900.000 Fransen gisteren een prikafspraak gemaakt. Een recordaantal.

Ook voor sommige beroepsgroepen - zoals zorgpersoneel en contactberoepen - gaat een vaccinatieplicht gelden, nu het aantal besmettingen in Frankrijk stijgt en het vaccinatietempo omlaaggaat. Met de gezondheidspas kan iemand laten zien dat hij of zijn is ingeënt of negatief is getest.

Vanaf 21 juli is de pas verplicht bij grote evenementen, vanaf augustus ook in onder meer de horeca, bioscopen en langeafstandstreinen. De helft van de Fransen heeft inmiddels één prik gehad, zo'n 35,5 miljoen mensen. 27 miljoen zijn volledig beschermd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In Griekenland kom je voorlopig ongevaccineerd niet het restaurant in. Gelukkig schijnt de hele zomer de zon en kun je gewoon op het terras zitten.
 

SanMark.

Well-known member
In Griekenland kom je voorlopig ongevaccineerd niet het restaurant in. Gelukkig schijnt de hele zomer de zon en kun je gewoon op het terras zitten.
Het zal wel los lopen.

We kwamen aan op het vliegveld, en het enige wat we moesten laten zien was de QR code van Nederland voor het testen, daarna konden we doorlopen en naar de andere QR code werd niet gevraagd waar op te zien is dat we negatief waren.
 
Bovenaan