Coronavirus 2

Mario

Well-known member
Ik probeer mij er zoveel mogelijk aan te houden, lukt niet altijd. Gewoon gezond verstand gebruiken.

Iemand zichzelf al een keer laten testen?

Batigoal

Well-known member
Mondkapje, handen wassen, thuiswerken, afstand bewaren, dat gaat allemaal best.

Ben vrijgezel, dus ik heb bezoek aan familie (en vrienden, maar dat is toch wel schaars geweest de voorbije maanden) wel nodig om het vol te houden, maar goed dat is ook te doen met wat voorzichtigheid.

Heb me tot dusverre nooit hoeven laten testen.

Marinos

Well-known member
4x getest. 4x negatief. Ben daar wel een beetje klaar mee, ga me niet voor elke kinder verkoudheid meer laten testen zolang ik fysiek geen andere klachten ondervindt.

zwammy

Well-known member
Ik ben er helemaal klaar mee. Mondkapje alleen in de winkel, bezoek ga ik gewoon bij iedereen en voor de rest zou het m'n reet roesten.

Fregge

Well-known member
Ik ben er helemaal klaar mee. Mondkapje alleen in de winkel, bezoek ga ik gewoon bij iedereen en voor de rest zou het m'n reet roesten.
Ik ben er ook klaar mee, maar als men zoveel mogelijk aan de regels en adviezen houdt, zijn we er sneller vanaf

ALenstra

Well-known member
Twee keer getest. Twee keer negatief. In principe laat ik me niet meer testen, ben daar wel klaar mee. De corona-app komt absoluut niet op mijn telefoon. Ik was mijn handen voortaan weer net zo vaak als voor de coronacrisis. En dat ontsmetten van handen en winkelwagen in supermarkt doe ik al maanden niet meer.

Forza AZ

Well-known member
Nog niet laten testen, en dat ga ik ook niet vrijwillig laten doen. Als ik ziek ben, dan blijf ik gewoon thuis.

Extra veel handen wassen doe ik al een tijd niet meer.
Mondkapje draag ik alleen als het echt niet anders kan.
Avondklok vind ik onzin, maar aangezien ik toch nergens naar toe kan en 's avonds toch al nooit naar buiten ging zonder reden, heb ik die niet overtreden.
Bezoek ontvangen of op bezoek gaan doe ik weinig, maar houd me dan niet per se aan 1 bezoeker. Uiteraard geen grote groepen bij elkaar.
Afstand houden houd ik me wel zo veel mogelijk aan, al loop ik niet met een boog om iemand heen. Maar vlak naast iemand stil staan probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. In de winkel is het wat dat betreft wel eens opletten, want sommige mensen denken met een mondkapje op onkwetsbaar te zijn en gaan gewoon vlak naast je staan als je ergens even iets staat te zoeken.

De Wolf

Well-known member
Ik heb ook een keer een test gedaan ergens na sinterklaas. Waarschijnlijk een of ander verkoudheidsvirus opgelopen.
Maar omdat ik ook mantelzorger ben voor mijn pa ben ik redelijk voorzichtig.
Eigenlijk komt er bijna niemand over de drempel en kom ik alleen nog bij mijn ouders.
Ik denk dat het meest verkeerde nog is dat ik regelmatig naar werk in Utrecht ga.

De Wolf

Well-known member
Het is zoals ze noemen een categorie 3 besmetting. Jorritsma hoeft niet in quarantaine omdat ze de hele tijd op afstand heeft gezeten.
Blijkbaar is de kans op besmetting dan heel klein (volgens Plop en co) en hoef je niet in quarantaine maar wordt wel geadviseerd je te laten testen.

Ondertussen mogen we niet met 100 man in een kerk zitten.

Bovenaan