Coronavirus 2

erka

Well-known member
Logische uitspraak vind ik.

En ik blijf erbij dat avondklok in de praktijk niet heel ingrijpend is, veel minder dan scholen, winkels en horeca dicht.
 

Joost

Well-known member
Logische uitspraak vind ik.

En ik blijf erbij dat avondklok in de praktijk niet heel ingrijpend is, veel minder dan scholen, winkels en horeca dicht.

Ik vind dat je beide uitspraken goed kunt uitleggen.

Het grote probleem is niet zozeer de avondklok zelf maar de argumentatie erachter. Het effect is nihil, behalve als het RIVM in haar eigen model er even 10% bij plust als verondersteld effect. En als maatregelen geen nu hebben dan moet je ze niet uitvoeren.
 

JMD

Well-known member
Ja, dat is nou rechtspraak. Zoveel rechters zoveel opvattingen.
Dus als Engel de eerste zaak verloren had en hij in hoger beroep was gegaan had het dus ook zo maar kunnen zijn dat hij in hoger beroep gelijk kreeg... Dan klinkt het bijna beter dat je de eerste zaak beter kunt verliezen en in hoger beroep dan wint...
 

Fregge

Well-known member
Dus als Engel de eerste zaak verloren had en hij in hoger beroep was gegaan had het dus ook zo maar kunnen zijn dat hij in hoger beroep gelijk kreeg... Dan klinkt het bijna beter dat je de eerste zaak beter kunt verliezen en in hoger beroep dan wint...
Hopelijk gaat dat met Onana ook zo
 

erka

Well-known member
Dus als Engel de eerste zaak verloren had en hij in hoger beroep was gegaan had het dus ook zo maar kunnen zijn dat hij in hoger beroep gelijk kreeg... Dan klinkt het bijna beter dat je de eerste zaak beter kunt verliezen en in hoger beroep dan wint...

Ja natuurlijk kan dat. Daarom is er hoger beroep mogelijk tegen een uitspraak. Maar hoger beroep betekent niet altijd succes, de rechter in hoger beroep kijkt dan gewoon opnieuw naar de zaak. Dus dat kan alle kanten opvallen (ook ongunstiger voor diegene die hoger beroep aantekent).
 

zwammy

Well-known member
Het om gaat kijken of Baudet vervolgd moet worden voor het knuffelen en handen schudden in Urk van de week.
 

SanMark.

Well-known member
Dus als Engel de eerste zaak verloren had en hij in hoger beroep was gegaan had het dus ook zo maar kunnen zijn dat hij in hoger beroep gelijk kreeg... Dan klinkt het bijna beter dat je de eerste zaak beter kunt verliezen en in hoger beroep dan wint...
Alleen was het dan vermoedelijk ergens in oktober voor de rechter gekomen
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dus als je in Amsterdam iemand helemaal verrot schopt hoeven ze daar niks aan te doen want er gebeuren daar wel ergere dingen?

Helemaal correct. Mits het een Amsterdammer is die verrot is geschopt, natuurlijk. Liefst ook nog eentje met een seizoenkaart van Ajax.
 

zwammy

Well-known member
Ik weet niet of knuffelen en handen schudden verboden is, word lastig onderzoeken als dat niet in de wet opgenomen is lijkt me.
 
Bovenaan