Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Haha alles kan eenvoudig aangepakt worden behalve die kut gelovigen. Flikker toch op met dat geneuzel. Meer besmettingen dan Amerika en Zweden. En maar afgeven op andere landen.
 

SanMark.

Well-known member
Haha alles kan eenvoudig aangepakt worden behalve die kut gelovigen. Flikker toch op met dat geneuzel. Meer besmettingen dan Amerika en Zweden. En maar afgeven op andere landen.
Ze willen of kunnen het niet zelf in de hand houden en de wet staat achter hun, gooien we het hele land gewoon nog maar een paar maand extra dicht.
 

Susaa

Well-known member
De godsdienstfundamenlisten kunnen zo'n dienst toch ook prima digitaal volgen zou je denken..
 

gevegt

Well-known member
De godsdienstfundamenlisten kunnen zo'n dienst toch ook prima digitaal volgen zou je denken..
Natuurlijk kan dat. Maar juist dat is voor hun een probleem. Volgens hun regels moet je juist samenkomen om met zijn allen de dienst bij te wonen.
Minder strenge kerken doen dan ook wat jij zegt.
 

JMD

Well-known member
Ik denk omdat het een te rigoureuze ingreep op de wet gevonden wordt.
Maar over hoeveel streng gelovigen hebben we het dan. Ik noem mezelf ook gelovig, maar no way dat ik nu naar de kerk ga. Hoezeer ik bv de nachtmis van morgenavond ook ga missen. (overigens gooit 'mijn' kerk (katholiek) gewoon wel de deuren dicht volgens mij)
 

gevegt

Well-known member
Maar over hoeveel streng gelovigen hebben we het dan. Ik noem mezelf ook gelovig, maar no way dat ik nu naar de kerk ga. Hoezeer ik bv de nachtmis van morgenavond ook ga missen. (overigens gooit 'mijn' kerk (katholiek) gewoon wel de deuren dicht volgens mij)
Mijn schatting is een vijfde van inwoners van de bible belt. SGPers en nog een klein groepje aanhangers zeg maar.
 

gevegt

Well-known member
Verreweg de meeste protestantse kerken hebben de laatste maanden geen kerkdiensten meer of zenden een kerkdienst digitaal uit, waarbij er dan niemand of maar een heel beperkt groepje in de kerk zit.

Het probleem zit bij enkele streng reformatorische kerkgenootschappen, zoals Gereformeerde Gemeenten en Hersteld Hervormde Kerken. Die kerkgangers stemmen inderdaad veelal SGP.

Er wordt steeds gezegd, dat je hun kerkgang en zingen niet kunt aanpakken.
Dat weet ik niet, maar wat mij betreft zouden ze die massale bijeenkomsten wel moeten verbieden als het maar enigszins mogelijk is.
Weer een prima post!
Helemaal mee eens.(y)
 

Fregge

Well-known member
Dat men in de echte voetbalwereld geen zaterdag-zondag gemixte competities wil leeft veel breder dan alleen bij die paar aanhangers van die kerken.
De kerk heeft daar heel veel invloed op. En omdat spelers zo zijn opgevoed denken zij nog ook in die beweegredenen
 

Joost

Well-known member
De favoriete kabouter van Erka geeft de vakantiegangers de schuld van de complete tweede golf;

De tweede coronagolf was te voorkomen geweest, als mensen zich beter aan de maatregelen hadden gehouden. Dat zegt RIVM-baas Jaap van Dissel in een interview in de Volkskrant.

„Wat we gezien hebben is dat er na de vakantieperiode een heleboel dingen in een dusdanige richting gingen wijzen dat de viruscirculatie gewoon weer toenam. Er kwamen personen terug van vakantie die in het buitenland positief waren geworden. We zagen duidelijk de introducties en vervolgens de doorgifte van het virus, vooral in thuissituaties, op het werk en in verpleeghuizen. Dat heeft uiteindelijk een tweede golf getriggerd. We hadden het vast kunnen voorkomen. Niet alleen in Nederland, maar ook in veel andere landen. Het heeft uiteindelijk veel te maken met de mate waarin iedereen... tja, toch de mate van naleving van de basisregels.”

Van Dissel denkt dat het in de wind slaan van de corona-adviezen komt doordat mensen er geen zin meer in hebben. „Zeker, de intenties van de meesten zijn goed, en de meesten doen het ook goed. Maar tegelijkertijd: als we kijken naar verschillende onderzoeken, zoals bijvoorbeeld naar het winkelgedrag, zien we toch dat het haast weer zit op het niveau van voor Covid, of zelfs erboven. Het gevoel van urgentie is duidelijk veranderd. Maatregelen die we eerder ook namen, hebben nu minder effect dan in maart. Dat moet wel komen doordat men een andere invulling geeft aan de adviezen”, aldus Van Dissel, die als voorman van het Outbreak Management Team de belangrijkste adviseur van het kabinet is.

„We zien dat bijna 20 procent van degenen die positief zijn getest, ondanks het nadrukkelijke verzoek om thuis te blijven toch het huis verlaat. En dat personen met verkoudheidsklachten toch naar hun werk of naar school gaan. Ik wil benadrukken: ik kan heel goed begrijpen dat men genoeg heeft van het virus en terug wil naar de periode ervoor. Maar het virus laat het gewoon niet toe.”
 

De Wolf

Well-known member
Ik ben het eens met de kabouter. Reisbewegingen zijn een van de belangrijkste oorzaken van verspreiding.
 
Bovenaan