Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Nee Vlaanderen heeft geen 56 ministers.

Belgie heeft...
Een federale regering voor het hele land, wel pas sinds kort want ze waren van 27 mei 2019 tot 30 september 2020 aan het formeren.
Per gewest een regering; Vlaanderen, Wallonië en Brussel
Per taalgebied een regering; Franstalig, Nederlandstalig en Duitstalig

En al die 7 regeringen hebben hun eigen ministers.
Grote voordeel is wel dat je daar snel minister bent... :)

Ik wist van die gewesten, maar niet van het taalgebied. Dat is toch ongeveer 1 op 1 hetzelfde (niet helemaal, ik weet het) als de gewesten? En waar beslissen die dan over? En dus specifiek 1 regering voor die 100.000 Duitstaligen???
 

JMD

Well-known member
Jij als reservebelg zou dat toch moeten weten JMD?
Haha, reservebelg? Omdat ik voor PSV ben?? :) Die heb ik nog nooit gehoord... :p

Ik woon vlakbij Haarlem, en de enige keren dat ik 'onder de rivieren' kom is zo ongeveer als ik naar PSV ga... Dat is dus al een hele tijd niet gebeurd.
 

erka

Well-known member
Nee Vlaanderen heeft geen 56 ministers.

Belgie heeft...
Een federale regering voor het hele land, wel pas sinds kort want ze waren van 27 mei 2019 tot 30 september 2020 aan het formeren.
Per gewest een regering; Vlaanderen, Wallonië en Brussel
Per taalgebied een regering; Franstalig, Nederlandstalig en Duitstalig

En al die 7 regeringen hebben hun eigen ministers.

Weet ik Joost. Gebruikte 56 als in "heel veel". Volgens mij waren er 6 in de persco van de Vlaamse regering.
 

Magic Alemao

New member
Haha, reservebelg? Omdat ik voor PSV ben?? :) Die heb ik nog nooit gehoord... :p

Ik woon vlakbij Haarlem, en de enige keren dat ik 'onder de rivieren' kom is zo ongeveer als ik naar PSV ga... Dat is dus al een hele tijd niet gebeurd.
Oh ja, sorry. Haarlemse reserve Belg, ik ben wat roestig na 10 jaar absentie ;-)

Belgie heeft een wat aparte politieke structuur idd, maar, niet veel anders als pak m beet Duitsland, USA. De onderhandelingen duren wat langer.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

PES5

Administrator
Forumleiding
Kabinet rekt gewoon tijd. Lockdown volgt nog wel, maar willen ze sowieso doortrekken tot na de feestdagen. Dan is dit te vroeg.
 

JMD

Well-known member
Voor de 2e keer in 5 dagen krijgt het RIVM het niet voor elkaar een juiste stand van zaken qua positieve gevallen te melden... Weer een computerstoring ofzo.

In ieder geval 8135 besmettingen gemeld, maar dat is dus incompleet, de rest komt morgen.
 

erka

Well-known member
Frankrijk gaat vrijdag weer in echte lockdown. Niemand mag Frankrijk meer in, mensen alleen huis uit met toestemming. Wel met paar meer uitzonderingen dan het voorjaar. Scholen bv blijven open.

Duitsland krijgt gedeeltelijke lockdown die bijna 1:1 dezelfde is als bij ons.
 

Joost

Well-known member
Als ik Merkel vandaag hoor zeggen dat de Duitsers zich schrap moeten zetten voor vier zware maanden dan word ik daar toch wel sip van. De kans dat er ook in Nederland weer iets van openbaar leven op gang komt voor het voorjaar lijkt me ook nihil.

Het wordt echt tijd om te onderkennen dat het seizoen een enorme invloed heeft op de verspreiding en niet direct alle schuld in de schoenen van burgers te schuiven. Ik zag dat het Red team daar gisteren ook een aardig rapport over heeft gemaakt.

De enige hoop die ik nog heb is dat er snel duidelijk wordt dat buiten veel meer mogelijk is en daar beleid op wordt gemaakt.
 

Joost

Well-known member
Overigens zouden we de komende dagen het effect van de stabilisering van de ziekenhuisopnames moeten kunnen zien en zou het aantal mensen in het ziekenhuis niet veel meer moeten stijgen.

Zondag 1743
Maandag 1829
Dinsdag 1831
Woensdag 1831

Fijn, dat is in ieder geval goed te zien.

Daarnaast is er ook duidelijk stabilisering te zien in het aantal positief geteste mensen sinds 12 oktober.

Aantal besmettingen per dag inclusief (rode) 5 daagse trendlijn.

1603979021864.png
 

De Wolf

Well-known member
Het wordt echt tijd om te onderkennen dat het seizoen een enorme invloed heeft op de verspreiding en niet direct alle schuld in de schoenen van burgers te schuiven. Ik zag dat het Red team daar gisteren ook een aardig rapport over heeft gemaakt.

Het wordt eens tijd om te erkennen dat je je gedrag moet aanpassen om het virus niet te verspreiden. Wanneer je bepaalde klachten hebt moet je thuisblijven. Ondertussen gaan mensen in afwachting van een test en een aantal idioten die positief getest is gewoon de straat op.
Een aantal mensen is nu al aan het bedenken waar ze op wintersport kunnen. Dan hebben ze niet geleerd wat dat in maart allemaal voor ellende heeft gezorgd. Hetzelfde is eigenlijk ook afgelopen zomer toen mensen zo nodig naar landen als Spanje en Frankrijk op vakantie moesten.

Kortom het gedrag is een van de belangrijkste punten die invloed hebben op dat we in een bijna lockdown zitten.
 

ALenstra

Well-known member
In de zorg gaan ook medewerkers aan het werk die besmet zijn. Volgens de RIVM is dat geen probleem.........................
 
Bovenaan