Coronavirus 2

Batigoal

Well-known member
Eén van de vrijwilligers die het corona-vaccin uit Oxford heeft gekregen is overleden. Een man van 28.

Laat ze nog maar even wat langer aan het vaccin sleutelen.
 

JMD

Well-known member
IC loopt ook behoorlijk op, volgende week lockdown.
Dat de IC oploopt is logisch, dat loopt altijd 2-3 weken achter op de besmettingen, dus IC/ziekenhuis gaat echt nog wel stijgen de komende 2/3 weken. Maar het besmettingaantal moet idd wel gaan dalen, anders gaat het idd de lockdownkant op. Overigens zag je de laatste dagen wel een afvlakking en kan dit nog een uitschieter zijn, vandaag is dus belangrijk wat er gebeurt, stijgt het weer flink dan was gisteren geen uitschieter.
 

Eef de Kip

Well-known member
Het moet idd (flink) gaan dalen want bij stabilisatie krijg je nog steeds te maken met een overaanbod voor de IC. En dat dalen zie ik eerlijk gezegd gewoon niet gebeuren, dat was in Maart bij de gratie van die lockdown. Was toen gewoon muisstil op straat en de scholen op slot. En ik begrijp dat ze dat laatste niet willen maar ik ben bang dat je er niet aan gaat ontkomen.
 

Joost

Well-known member
Het moet idd (flink) gaan dalen want bij stabilisatie krijg je nog steeds te maken met een overaanbod voor de IC. En dat dalen zie ik eerlijk gezegd gewoon niet gebeuren, dat was in Maart bij de gratie van die lockdown. Was toen gewoon muisstil op straat en de scholen op slot. En ik begrijp dat ze dat laatste niet willen maar ik ben bang dat je er niet aan gaat ontkomen.

Ik vrees dat je gelijk hebt dat een lockdown nodig zal zijn om in delen van het land de cijfers naar beneden te krijgen. Hopelijk wordt er wel gekozen voor een regionale aanpak.
1603350934217.png
 

Joost

Well-known member
Gisteren nog een stijging van 500 meer gemelde besmettingen maar om wat positiever nieuws te brengen, vergelijk onze ziekenhuisopnames eens met onze Zuiderburen. Waar bij ons de groei daarin niet doorzet gaat het in België ietsje anders.

1603367104666.png

1603367595921.png
 
Bovenaan