Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Aangezien vooral oude mensen de sjaak zijn zou je bijna denken dat het met name relatief jonge Coravirussen zouden zijn.

Sowieso fascinerend om te zien dat dit Corona virus ontzettend veel overeenkomsten heeft met SARS en MERS alsmede dat er sterkte vermoedens zijn dat het TBC-vaccin én het BMR-vaccin bescherming bied.

SARS en MERS zijn ook coronavirussen.

Abubakari

Well-known member
Inderdaad, het sterft op internet van de linkjes naar onderzoekjes en de één beweert dit en de ander weet zeker dat...

Mario

Well-known member
De scholen gaan per 8 juni waarschijnlijk weer volledig open... 4 weken later begint de zomervakantie.

JMD

Well-known member
Personeel telt dus niet mee in die 30 man bij horeca. Dus er mogen 30 gasten binnen ipv 30 - het aantal personeel.

Basisschool dus vanaf 8 juni totaal open, VO vanaf 2 juni. Die moeten ook fysiek les geven (alleen hoe dat moet met 1,5m (bij ons passen er dan een lln of 6 in 1 lokaal) vertelde hij niet) en lln moeten met de fiets komen of lopend. Voor lln die verder weg wonen moeten scholen het vervoer regelen... Echt...

JMD

Well-known member
Mogen broer gevegt en zijn vrouw nu vanuit Duitsland op bezoek komen bij moeder gevegt?

Dit kwam alleen een beetje aan de orde door een vraag van een verslaggever van de NOS, maar dat ging meer over de zuidelijke landen, en dat ging meer over de zomervakantie. Voor de rest weinig over gehoord.

Ik ben overigens wel blij dat de 'buitenregel' vereenvoudigd is: gewoon 1,5m afstand houden. Geen gedoe meer dat als je puur toeval 2 mensen tegenkomt in het park dat dat wel mag, maar als je met zijn 3-en afspreekt dat dat niet mag. Of dat als je met 10 man gaat hardlopen met 1,5m afstand dat dat mag, maar als je dan even stil gaat zitten om te praten dat dat niet mag. Deze regel is duidelijker.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit kwam alleen een beetje aan de orde door een vraag van een verslaggever van de NOS, maar dat ging meer over de zuidelijke landen, en dat ging meer over de zomervakantie. Voor de rest weinig over gehoord.

Ik ben overigens wel blij dat de 'buitenregel' vereenvoudigd is: gewoon 1,5m afstand houden. Geen gedoe meer dat als je puur toeval 2 mensen tegenkomt in het park dat dat wel mag, maar als je met zijn 3-en afspreekt dat dat niet mag. Of dat als je met 10 man gaat hardlopen met 1,5m afstand dat dat mag, maar als je dan even stil gaat zitten om te praten dat dat niet mag. Deze regel is duidelijker.

Ik heb het niet helemaal gevolgd. Maar stel dat ik met een man of tien ga picknicken in het park en we houden anderhalve meter afstand, dan mag dat nu?

Mario

Well-known member
95 Euro boete voor het niet dragen van mondkapjes in het OV... dat wordt flink cashen voor de overheid.

Bovenaan