Wie zijn er Braziliaan dan in dit team?
Excuses, ik bedoelde Fransman, Portugees, Soedanees, Algerijn en Irakees. Opvallend: Alle spelers uit Qatar zelf zijn geboren in Doha?!? Of er staat gewoon 'Qatar', zonder stad/dorp.
Wie zijn er Braziliaan dan in dit team?
Fraaie goals van Derlis Gonzalez en Almoez Ali. Qatar gaat niet zo kansloos zijn op het WK als iedereen denkt.
Ik weet niet welke afspraak ze met de FIFA hebben gemaakt.
Zullen vast wel een gunstige loting krijgen in de poulefase.
Het blijft natuurlijk bijzonder dat er landen van andere continenten meedoen op een Zuid Amerikaans landentoernooi.
Tja, anders hebben ze poules van 3. Of 2 poules van 5. Dat is ook geen handig toernooi-format.
Wellicht niet, maar feit is dat er slechts 10 Zuid Amerikaanse landen zijn. Op zich kan ik er nog inkomen dat je dan landen van hetzelfde continent laat meedoen, maar Qatar en Japan hebben totaal niets van doen met Zuid Amerika.
Het zal er dit jaar wellicht ook mee te maken hebben dat de Gold Cup op hetzelfde moment wordt gespeeld, maar dan nog. In 1989 en 1991 (de twee edities voordat er sprake was van gastlanden) werd er ook in twee groepen van 5 gespeeld.
Vroegah speelden ze de Copa America in 3 x 3 en de titelverdediger had een bye en stond direct in de halve finale. Dat waren nog eens tijden.
Klopt. Maar toen duurde het toernooi ook een aantal maanden en bestonden de 1/2 finales enz uit een uit- en thuisduel.
Het Panamerikaanse experiment van de Copa Centenario 3 jaar geleden beviel mij erg goed: 10 Zuid-Amerikaanse landen aangevuld met de beste 6 van de Concacaf (sowieso Mexico, VS, Costa Rica). Maarja, ze zullen de Gold Cup wel niet willen devalueren zo, ?f je laat die in oneven jaartallen plaatsvinden en het grote toernooi in de even jaren.
Ja, ik las het inderdaad...Die ook gedevalueerd is met het onwerkbare aantal van 24 deelnemers waaronder reuzendoders als Madagascar en Mauretani?.