Conference League 2023-2024

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik dacht, dat als de bal de paal, lat of keeper raakte, en de bal niet in het net ligt, de pingel 'dood' is.

Dus bovenstaande zou ik niet als goal tellen, de keeper heeft de bal gestopt, klaar. Als de bal de bovenkant van de lat raakt en na 5 seconden beneden de grond raakt en in de goal valt: Helaas.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
De bal gaat naar ook voren en niet alleen naar boven.

Ik weet de regel niet zeker, maar ik zeg dat het geen goal had mogen zijn. In een penaltyserie.
 

JMD

Well-known member
De Gzira keeper dacht al dat ze met 12-11 hadden gewonnen, maar de bal ging er toch nog in (vanaf 14.45 min). :LOL:

Lekker amateuristisch van die keeper bij 12-11...

Maar 14-13, 27 van de 28 pingels benut. Dat is echt knap.
 

Joost

Well-known member
De bal gaat naar ook voren en niet alleen naar boven.

Ik weet de regel niet zeker, maar ik zeg dat het geen goal had mogen zijn. In een penaltyserie.

Ik herinner me twee gevallen. Een waarbij de bal via de paal tegen de rug van de keeper het doel in ging, en een geval waar de bal hoog de lucht in ging, de keeper al ging juichen en hij er alsnog invloog. Volgens mij hebben ze daarna de regels duidelijker gemaakt.

Dit is de regel zoals geldend tijdens een strafschoppenserie;
* De strafschop heeft zijn uitwerking gehad wanneer de bal niet meer beweegt, uit het spel gaat of als de scheidsrechter het spel onderbreekt voor een overtreding ; de nemer mag de bal niet twee keer spelen

De richting van de bal heeft geen invloed (meer). De enige regel daarbij is nu dat de bal in voorwaartse richting getrapt moet worden.

In dat geval zal het nog wel een staartje krijgen.

De uiteindelijke winnaar blijft hetzelfde dus geen staartje
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik dacht, dat als de bal de paal, lat of keeper raakte, en de bal niet in het net ligt, de pingel 'dood' is.

Dus bovenstaande zou ik niet als goal tellen, de keeper heeft de bal gestopt, klaar. Als de bal de bovenkant van de lat raakt en na 5 seconden beneden de grond raakt en in de goal valt: Helaas.
Ze hebben de regel een paar jaar geleden aangepast en nu is het zoals Forza AZ aangeeft, de penalty is voorbij als de bal uit is of de keeper hem in zijn handen vast heeft of de bal door een ander geraakt is. Dus als de bal nog in het spel is kan hij in theorie altijd het doel in rollen.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat zul je bij de IFAB moeten navragen.

Maar je mag nu dus nog steeds een penalty naar een medespeler afleggen of lees ik het verkeerd?
Ja, volgens mij mag dat nog steeds. Uiteraard alleen in de wedstrijd en niet in de strafschoppenserie.
 

JMD

Well-known member
Een mooi duel in de 2e voorronde van de Conference League:
CSKA 1948 Sofia - FC SB
CSKA is in 2016 opgericht door een groep supporters van CSKA Sofia, die het niet eens waren met het beleid van de voorzitter.
FCSB is juist net de 'originele' club Steaua Bukarest, maar mag die naam niet meer gebruiken...
Heel erg jaren 80 communistische vibes dit...

En nog een ander 'juweeltje', Gzira United (Mal) - F91 Dudelange (Lux), beide ploegen overleefden de 1e ronde en 1 gaat dus nu de 3e voorronde halen... Als Dudelange thuis speelt ben ik in de buurt, misschien ga ik wel even kijken... :)
 
Bovenaan