Zolang de bal niet aangeraakt is door iemand anders of buiten de lijnen is geweest, is de strafschop nog niet voorbij. Als keeper moet je dus blijven opletten waar de bal heen gaat als je hem "gestopt" hebt.Mag dat wel?
De bal beweegt alleen naar achter dus lijkt me wel.Mag dat wel?
Maakt dat uit dan? Volgens mij stopt de situatie pas als de bal stil ligt, buiten het veld is of de keeper de bal vast heeft.De bal beweegt alleen naar achter dus lijkt me wel.
Dacht dat de bal geen voorwaartse beweging mocht maken.Maakt dat uit dan? Volgens mij stopt de situatie pas als de bal stil ligt, buiten het veld is of de keeper de bal vast heeft.
Ja, dit dus.Dacht dat de bal geen voorwaartse beweging mocht maken.
Lekker amateuristisch van die keeper bij 12-11...De Gzira keeper dacht al dat ze met 12-11 hadden gewonnen, maar de bal ging er toch nog in (vanaf 14.45 min).
De bal gaat naar ook voren en niet alleen naar boven.
Ik weet de regel niet zeker, maar ik zeg dat het geen goal had mogen zijn. In een penaltyserie.
In dat geval zal het nog wel een staartje krijgen.
Ze hebben de regel een paar jaar geleden aangepast en nu is het zoals Forza AZ aangeeft, de penalty is voorbij als de bal uit is of de keeper hem in zijn handen vast heeft of de bal door een ander geraakt is. Dus als de bal nog in het spel is kan hij in theorie altijd het doel in rollen.Ik dacht, dat als de bal de paal, lat of keeper raakte, en de bal niet in het net ligt, de pingel 'dood' is.
Dus bovenstaande zou ik niet als goal tellen, de keeper heeft de bal gestopt, klaar. Als de bal de bovenkant van de lat raakt en na 5 seconden beneden de grond raakt en in de goal valt: Helaas.
Beetje overbodig. Waarom zou je de bal in hemelsnaam naar achteren willen schieten?De enige regel daarbij is nu dat de bal in voorwaartse richting getrapt moet worden.
Dat zul je bij de IFAB moeten navragen.Beetje overbodig. Waarom zou je de bal in hemelsnaam naar achteren willen schieten?
Dus als de bal nog in het spel is kan hij in theorie altijd het doel in rollen.
Ja, volgens mij mag dat nog steeds. Uiteraard alleen in de wedstrijd en niet in de strafschoppenserie.Dat zul je bij de IFAB moeten navragen.
Maar je mag nu dus nog steeds een penalty naar een medespeler afleggen of lees ik het verkeerd?